te lage prijs / in je recht staan ??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik zie al dat er een discussie over is :) nouja ik was zo gefrustreerd van dat bericht dat ik meteen begon te typen naar omiels bericht zonder de rest te lezen.

In elk geval lijkt het me wel duidelijk dat geen enkele wernemer ooit een werkgever z,n reet zal kussen.
 
Origineel geplaatst door Arv
dus je vind me een lul. thanx Omiel

Ik kom zelden mensen tegen die zo snel hun mening klaar hebben. Ik zeg ook domme dingen, wees niet bang, maar reacties als deze slaan gewoon nergens op.. Hoe kun je op die manier discusseren?


R

Tja, als ondernemer leer je om snel te beslissen. 8o)
 
hehehe
ongelooflijk wat gaan we weer tekeer hier. het is wel een jaccis thread hoor, en die geeft in al zijn replies eigenlijk nergens antwoord op, dus er wordt hier een discussie gevoerd op basis van niks eigenlijk ;)

ik denk dat de key vraag blijft, waarom jaccis weigert te kopen bij zaak X voor die lage prijs.

zodra die vraag beantwoord wordt weet je ook hoe serieus je dit hele verhaal kan nemen, want zoals iemand anders hier ook al zei, het lijkt een compleet zwetsverhaal.


dus misschien is het slimmer (en in ieder geval leuker) om te gaan brainstormen met zijn allen hier , waarom jaccis perse bij zaak Y wil kopen voor de prijs die hij ergens anders blijkbaar zo kan krijgen.

ik doe de aftrap :) :
ik vermoed dat zaak x hem goedkoper aan kan bieden, maar pas over 14 jaar kan leveren.
zaak y kan hem direct leveren, maar dan wel voor een marktconforme (ja ja, een bedrijfskundige uitdrukking :) ) prijs.

jaccis is daar boos over want hij wil geen 14 jaar wachten, dus gaat die hier posten om gelijk proberen te krijgen dat zaak y hem ook 14 jaar eerder moet leveren voor die prijs.
 
ik denk zelf dat jaccis dit truukje al eens heeft geprobeerd bij zaak x, en dat ze hem daar dreigen met een mengtafel te slaan als hij er nog eens binnen zal stappen ;)

dan blijft zaak y natuurlijk over (niet lang op deze manier)


p.s. stomme vraag misschien, maar wat is er gebeurd met zaak A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,P,Q,R,S,T,u,V,W, en Z?

kan er wel naar raden natuurlijk, met het verhaaltje hierboven in het achterhoofd ;)
 
Is het hier synthforum, of sociale zekerheidsforum?

Werkgevers én werknemers zijn voor mij allen meer en meer slimme consumenten.
Deze slimme consumenten willen de goedkoopste prijs, met de beste service voor het zelfde product, wat logisch is, anders waren het per definitie domme consumenten.
Echter: voor de werkgever/consument komt het erop aan de goedkoopste maar beste werkgever te vinden die meest opbrengt voor wat die zijn aangeboden arbeidstijd kost, en zo goedkoop mogelijke producten zo duur mogelijk te verkopen. En voor de werknemer/consument komt het erop aan met zo weinig mogelijk arbeidstijd zoveel mogelijk geld te verdienen en met dat loon zoveel mogelijk de beste producten zo goedkoop mogelijk te kopen.
Op Individueel vlak is alles begrijpbaar, en heeft volgens mij iedereen meestal gelijk. :biertje:
Maar als we alle individuen optellen, een maatschappij genaamd, dan moeten we beseffen dat de mate waarin alle werkgevers alle werknemers tewerk kunnen stellen afhankelijk is van alle winsten op alle producten...

Laten we het terug over synths als product hebben in plaats van over alle producten en wie wat waar belang heeft, ik ben hier omdat synths leuk zijn, en jullie?

Kort samengevat: hate the game, not the player!!!
 
hmmmmm mooie titel voor een nummer ;)
 
Origineel geplaatst door Arv
Je kunt ook verkeerd beslissen... :W

Ja, en dan gaan we failliet, werknemers de WW in en wij de bijstand in. :D
 
Ho, ho!

Niet mensen met een mengtafel slaan!
Pak dan een baksteen, die kunnen het lijen. :D
 
waar gaat t over?

ow en @arv: wat ben jij een lul man :D
 
Origineel geplaatst door quifster
ik doe de aftrap :) :
ik vermoed dat zaak x hem goedkoper aan kan bieden, maar pas over 14 jaar kan leveren.
zaak y kan hem direct leveren, maar dan wel voor een marktconforme (ja ja, een bedrijfskundige uitdrukking :) ) prijs.

jaccis is daar boos over want hij wil geen 14 jaar wachten, dus gaat die hier posten om gelijk proberen te krijgen dat zaak y hem ook 14 jaar eerder moet leveren voor die prijs.

Nou, volgens mij gaat dit nog verder dan een simpel verschil in levertijd.

Hier volgt mijn scenario (pak je chips en bier maar vast ;)):

31_1161.gif


Hier volgt een politiebericht:

Op 14 juni jongstleden ging de heer Jacci S. naar muziekhandel X. Hij was gekleed in een driekwart wollen jas, kleur beige. Verder droeg hij een paar sneakers van het merk New Balance kleur brandweerrood en een bruin adidas trainingspak. Extra aandacht moet besteedt worden aan de opvallende gouden kettingen om de nek van S.

Aangekomen bij muziekhandel X heeft de heer S. na wat rondgekeken te hebben een kort gesprek met de verkoper, de heer Jan L., over de prijs van één van de keyboards. Het gesprek mondt uit in een heftige woordenwisseling waarbij diverse krachttermen gebruikt zijn. De heer S. verlaat daarop met zeer driftige tred het pand en verdwijnt in de richting van muziekzaak Y.

In muziekzaak Y gearriveerd volgt de heer S. dezelfde procedure. Na kort wat rondgekeken te hebben knoopt hij wederom een gesprek aan met een verkoper. Het gaat deze keer om de heer Piet S. Het gesprek heeft - in tegenstelling tot het gesprek bij muziekzaak Y - een heel ander verloop. Piet S. wijst de heer Jacci S. op enkele punten waar Jan L, werkzaam bij muziekzaak X, bewust of onbewust géén informatie over had verstrekt.

Hierop verlaat de heer Jacci S. muziekzaak Y in verwarde toestand en verdwijnt in de richting van het station, hij is gesignaleerd in de hoofdstraat alwaar hij de derde afslag links - constantijn huygenslaan - nam. Na 100 meter sloeg hij linksaf de kattesteeg in en belt aan bij nummer 14, waar hij binnengelaten wordt.
Van hier uit ontbreekt ieder verder spoor.

De politie wil graag antwoord op de volgende vragen:

Kent of herkent u één van de onderstaande kledingstukken?
502719BROnail.jpg
00062192_sep.jpg
08fd67eb.gif

927387.jpg


Kent of herkent u deze gouden kettingen en / of kunt u ons helpen de herkomst hiervan te achterhalen?
mr-t.jpg


Is analoog beter dan digitaal?

welke muziekwinkel is het goedkoopst ?

WAVES ..... appart?

top 3 vst's?

fantom XR vraagie...

CDDA ...in wavelab?

DSP kaart...

windows logo?

opname kabel kwalitiet

Muziekzaak luisteren

Wat te gaan produceren...

benne op zoek naar (cubase cursus)

Heeft u op één of meerdere van deze vragen antwoord, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw regiopolitie!
Verder is er in deze zaak een blok beton aangehouden. Bij nader onderzoek bleek het gewapend te zijn.

-C-
 
Briljant! :D
 
moet werkelijk alles waterdicht en puntsgewijs in welles-nietus-vorm worden neergezet? beetje wetenschappelijk en hypothetisch verhaal dit.

samengevat zou ik zeggen:
- men kope product a 1170 euro voor een absurd lage prijs bij bedrijf X indien prijs de voorkeur heeft
- men kope product a 1170 euro bij ander bedrijf dan bedrijf X (=Y?) indien daarvoor overtuigende factoren aanwezig zijn.
- rechtszaak, dealerschap, importeurs, bodemprijzen.... boeie!

:D
 
Zo...wel een populair onderwerp....het roept in ieder geval vet veel reacties op...
 
:halleluja wow...

Sommige van jullie zouden zo bepaalde collega's kunnen zijn... typisch... ;)

@ Lacertus... quote-schieten doe je vast vaker..;) zaten een paar goeie tussen :o:
(eentje wil ik nog wel even op reageren... over dat medelijden hebben... )
Ik voel me niet stoer. Dom doe ik regelmatig. Maar in dit geval meen ik het echt. Heb jij wel medelijden met iemand hier? :engel:

Maargoed, de strekking was wel duidelijk toch? Over de VOF was ik iets te bondig misschien. Wilde ermee zeggen dat je dan iig de risico's "makkelijk" kunt spreiden. (toch?) *
begint wel voorzichtig te worden in deze thread...).
Dat word mij iig aangeraden. (totaal los van het SF)
Ook dat uitkopen sloeg daar op. (Gezamelijke schuld/winst, dus je kunt er dan niet zomaar uitstappen. Of.. de ander kan niet zomaar ineens alles naar zichzelf toe trekken...) (toch?)

@ omiel... tegenover jou sta ik met een mond vol tanden... ik zit denk ik anders in elkaar, ... weet't wel zeker zelfs!



En wat gaat "Holland" morgen doen? :eureka: :okdan:
Pak allemaal een biertje van me ! :biertje: ;)

:mega: * uitgeluld...
 
C738,

Jezus wat een creativiteit vet man :D

Als je net zo goed bent in platen maken als dat soort verhaaltjes dan zien we je binnekort in cribs terug !

Klasse !! :okdan:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top