Toegestane onderwerpen in Algemene Discussie?

Ik ben het met de topicstarter eens.
Ik snap anderzijds best dat er het gevaar is van oeverloze discussies over politieke en/of andere zaken, maar persoonlijk houd ik ook wel van discussie om de discussie. Bovendien, als je daar een aparte plek voor inruimt (zoals algemene discussie) dan is het aan een ieder de keuze om al dan niet aan een discussie deel te nemen.

De topic waarnaar astronaut verwijst was mij ook al opgevallen en als ik het goed heb heeft de betreffende persoon ook een topic gestart over dierlijk ateriaal in synths, of althans een vraag daarover.
Dat op zich vind ik helemaal geen slechte discussie, temeer daar het misschien niet zozeer om gelijk gaat, maar meer om bewust maken/worden/zijn.

Het is ook niet mijn bedoeling om de moderators genadeloos te bekritiseren hier, maar kreeg bij eerder aangehaalde thread ook het gevoel van..hm..is het niet een erg subjectieve c.q. smaakafhankelijke keuze om zulk een thread te sluiten. En inderdaad, ook ik associeer "OVERIG" met een plaats waar alles dat niet muziekgerelateerd is aan bod kan komen.

Groet

Tom
 
die thread van mike...

wel, afgezien van dat het algemeen is, is het tevens niet meer dan een mededeling qua persoonlijke overtuiging waar anderen verder nauwelijks meer wat mee kunnen qua discussie... het is dus niets anders dan een eenzijdig zegje wat, bij wijze van spreken, ook gewoon in de chat medegedeeld had kunnen worden... :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
die thread van mike...

wel, afgezien van dat het algemeen is, is het tevens niet meer dan een mededeling van een persoonlijke overtuiging waar anderen verder nauwelijks meer wat mee kunnen... het is dus gewoon een zegje wat ook gewoon in de chat medegedeeld had kunnen worden... :)

Ik vind dat je gelijk hebt dat het voorbeeld van Mike niet het beste voorbeeld is. Maar waar het mij om gaat dat ik het vaker zie op het forum. Willen mensen een discussie aansnijden die bijvoorbeeld politiek getint is dat is hij ook zo pleite.


Ik weet dat er ooit voor is gekozen omdat er ooit een discussie is geweest rondom Pim Fortuyn (heb ik begrepen). Ik kan mij voorstellen dat de gemoederen dan hoog oplopen. Maar goed, de spelregel is volgens mij meer de mentaliteit waarmee mensen een discussie voeren (m.a.w. met respect) als waar de discussie over gaat. Als je spijkers op laag water gaat zoeken moet je het dan misschien ook over de carnaval thread gaan hebben? Is een feest verbonden aan geloof. Mag deze dan ook niet?! Ik vind dat je dat niet moet doen en dat threads met diepgang best welkom kunnen zijn op dit forum. Nogmaals respect voor elkaar is daarbij van belang en de juiste mentaliteit als je met elkaar in discussie bent.
 
Astro... toen ik member werd bij dit grote circus waren er, pak'm beet, 750 leden... het forum was toen nog te overzien en qua onderwerpen was er nog genoeg te bespreken...
nu worden er de meest uiteenlopende en soms waanzinnige threads gestart die werkelijk weinig tot niets meer met de essentie van het SYNTHforum te maken hebben... en idd, ook 6 is soms schuldig hieraan maar maakt het aan de andere kant weer goed met zinnige onderwerpen (als ik ff zo onvrij en niet typisch nederlandsch bescheiden mag zijn)

laten wij leden a.u.b. niet meer onnodige threads gaan starten over mods die hun werk wel of niet goed doen...
ik denk dat het 'SF establishment' na twee en een half jaar wel aardig een inschatting kan maken wat wel en niet door de beugel kan... start dan liever threads waarover is nagedacht en die enigsinds ook synth gerelateerd zijn (in de breedste zin van het woord)... :)

6 is helemaal niet pro-mod maar wel pro SF (en dat is dus incl. mods).... zoiets... zeg maar
 
Laatst gewijzigd:
Grensen zijn vervaagd dat is het probleem. Als je alleen maar over analoge synths wil praten,moet je een besloten forum opzetten. Vergeet niet dat de nieuwe generatie met virtueel opgroeit en dat leden aantallen alleen maar toeneemt. Moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit zon overzichtelijk en gebruikvriendelijk forum ben tegengekomen,thumbs up voor de mensen die dit hebben gemaakt tot wat het nu is.

Maar heb nog steeds rescpect voor bepaalde leden die nog steeds echte threads posten die daadwerkelijk te maken hebben met de echte oude synths. Terwijl het gros van de leden alleen maar inhaakt op huiidige markt en muziek ontwikkeling.helaas kun je deze ontwikkeling niet vermijden.

Maar nog steeds vind ik het Synthforum een uniek een zeer uitgedacht forum! en snap nog steeds niet waarom er niet
aanverwante sites zijn met dit concept,want het verdient in mijn ogen een dikke pluim!
 
Origineel geplaatst door 6 trak
Astro... toen ik member werd bij dit grote circus waren er, pak'm beet, 750 leden... het forum was toen nog te overzien en qua onderwerpen was er nog genoeg te bespreken...
nu worden er de meest uiteenlopende en soms waanzinnige threads gestart die werkelijk weinig tot niets meer met de essentie van het SYNTHforum te maken hebben... en idd, ook 6 is soms schuldig hieraan maar maakt het aan de andere kant weer goed met zinnige onderwerpen (als ik ff zo onvrij en niet typisch nederlandsch bescheiden mag zijn)

laten wij leden a.u.b. niet meer onnodige threads gaan starten over mods die hun werk wel of niet goed doen...
ik denk dat het 'SF establishment' na twee en een half jaar wel aardig een inschatting kan maken wat wel en niet door de beugel kan... start dan liever threads waarover is nagedacht en die enigsinds ook synth gerelateerd zijn (in de breedste zin van het woord)... :)

6 is helemaal niet pro-mod maar wel pro SF (en dat is dus incl. mods).... zoiets... zeg maar

1) Het gaat mij niet om Mods die niet goed hun werk doen. Jammer je gaat niet op de inhoud van mijn relaas in.
2) Waarom = er een algemeen discussie kopje in dit forum??
3) Als ik een andere moet laten inschatten wat wel of niet door de beugel kan. Waarom heb ik mijn hersens dan??
 
Origineel geplaatst door 6 trak
Astro... toen ik member werd bij dit grote circus waren er, pak'm beet, 750 leden... het forum was toen nog te overzien en qua onderwerpen was er nog genoeg te bespreken...
nu worden er de meest uiteenlopende en soms waanzinnige threads gestart die werkelijk weinig tot niets meer met de essentie van het SYNTHforum te maken hebben... en idd, ook 6 is soms schuldig hieraan maar maakt het aan de andere kant weer goed met zinnige onderwerpen (als ik ff zo onvrij en niet typisch nederlandsch bescheiden mag zijn)

laten wij leden a.u.b. niet meer onnodige threads gaan starten over mods die hun werk wel of niet goed doen...
ik denk dat het 'SF establishment' na twee en een half jaar wel aardig een inschatting kan maken wat wel en niet door de beugel kan... start dan liever threads waarover is nagedacht en die enigsinds ook synth gerelateerd zijn (in de breedste zin van het woord)... :)

6 is helemaal niet pro-mod maar wel pro SF (en dat is dus incl. mods).... zoiets... zeg maar

Nu ik er over nadenk, de ellende begon pas echt toen jij je aanmeldde :D
 
dit is nu net het geen waar ik altijd al over zat te emmeren en het me afvroeg. geen politieke discussie ok snap ik nog wel maar als het onderwerp niet zo aanstaat of gewoon geen donder met muziek te maken heeft dan word het gesloten. kijk het forum is een gratis service etc. ken dat verhaal wel maar maak dan niet een algemene discussie overig als je er toch bijna niets in mag posten...
 
Algemene trend.

Algemene trend.

Ook op de VSplanet vindt een dergelijke discussie plaats omdat vooral
de amerikanen denken dat hard schreeuwen en schelden een zinvolle
discussie behelsd.
De daar aangedragen oplossing is om een subforum te maken voor dergelijke
discussies zodat anderen niet gehinderd worden door de verbale slachtpartijen.

Aangezien de bloem der Nederlansche natie nog tot de beschaafde volkeren
gerekend mag worden kunnen wij een gematigder toon aanslaan maar desalniettemin
essentiële bandbreedte veroudehoeren.
Ons voorstel: schaf het algemene discussie forum af -om de met een minder onderscheidingsvermogen
gedoteerden tegen zichzelve in bescherming te nemen- en open een forum onder de ontmoedigende
en afschrikwekkende naam "Philosophie ende Leevenschbeschouwing" voor alle discussies betreffende staatsinrichting, economie,erotiek, religie, spiritualiteit, drugsgebruik en Ed Zeetera.

Moge dit bijdragen tot een hartelijke algemene discussie,
ISPdeRuiter
 
Ik erger mijzelf aan het toelaten van discussies die TOTAAL maar dan ook TOTAAL niet muziek-, geluid-, laatstaan synth-gerelateerd zijn. De titel is SYNTHforum dus de inhoud lijkt mij duidelijk. Echter het aantal leden is toegenomen en daarmee ook de interesses. Ik ben PERSOONLIJK van mening dat het forum dus iets meer in zou moeten kunnen houden dan strictly synths. Maar daarnaast dan wel productie-gerelateerd.

Al vaker heb ik mij geërgerd aan het sluiten van threads die volgens een moderator een Tweakers-gehalte hadden. Computers zijn vandaag de dag niet meer weg te denken uit een studio (meningen kunnen verschillen). Een softsynth is net zo goed een synth als die doos met die schuifjes daar voor je neus. Daarnaast mag er bijvoorbeeld weer wel gediscusieerd worden over Cubase (of Logic), of Reason (of FL) en over Macs. Maar op het moment als je een technische vraag hebt die ook over muziek maken gaat, maar dan op de PC omdat je audio weer eens hapert of Cubase bij een bepaald type geheugen continue vast loopt dan wordt de thread gesloten en moet je naar Tweakers. Het zou verdomd handig zijn als ik mij niet tussen die computerfreaks op Tweakers zou hoeven te begeven, om termen om mijn oren te krijgen waar ik geen zak van (wil) snap. Waarom? Omdat ik muziek wil maken en mijn computervragen daaraan gerelateerd zijn.

Threads over kleurstoffen, allerlei gewauwel in de GROTE DIT THREAD en de NOG GROTERE DAT THREAD mag dan weer wel. Een topic ALGEMEEN (het woord zegt het al) vind ik ook totaal niet SYNTH-gerelateerd. Ook ik vind dat de moderators prima gasten zijn omdat ze hun eigen vrije tijd opofferen aan dit forum, maar complimentjes geven over de kwaliteit van het werk doe ik niet. Waarom niet? Omdat ik vind dat er teveel met twee maten gemeten wordt. Als je stelt dat je een SYNTHforum bent waar sec over SYNTHS gediscusieerd mag worden dan moet je dat ook naleven. Als je andere onzinnige posts toelaat dan moet je ook niet gaan zeiken als er bijvoorbeeld een technische PC vraag komt, omdat iemand problemen heeft met het produceren op dat ding. Zonder hardware geen software, zonder software geen hedendaagse synths.
 
even kort

de gedachte achter het algemene discussie-forum is om ook een kleine onbeduidende plek te hebben waar wat grapjes en luchtige zaken gedeeld kunnen worden (is deze ontluchtingsplek er niet , dan verschijnen er een hoop off-topic posts tussen de belangrijke info over hardware of iets dergelijks)

Het is zeker niet de bedoeling geweest om hier een plek te maken om alle serieuze zaken te bespreken die niets met synths te maken hebben (zoals maatschappelijk kritische discussies over vegetarisme)

Mocht je de behoefte hebben aan een dergelijke serieuze discussie over maatschappelij-kritische zaken, dan stel ik voor dat je die elders op het internet zoekt, zodat je ook mensen treft die ook behoefte hebben aan een dergelijke discussie.

Bovendien geldt nog steeds dat de moderators altijd goed nadenken of een onderwerp wel of niet thuishoort op het synthforum. Het sluiten of verwijderen van onderwerpen levert altijd dit soort discussie op, maar uiteindelijk zijn we tevreden met dit welvarend forum, en hopen dat we op deze manier toch het behoud van het forum in stand houden.

En we hopen natuurlijk op ieders begrip hiervoor.
 
Synthforum moet over synthsgaan. De rest is niet relevant. Wil je politiek, religie of wat ook adviseer ik je het fokforum.
 
Hier is een hele goede reden voor : wil je je vrienden houden, dan ga je er niet mee over politiek of geloof praten. Doe je dat wel, ben dan bereid om je vrienden weg te zien gaan

beetje apart.. Ik mag toch hopen dat een vriendschap wel ff wat dieper gaat dan alleen een gemeenschappelijke interesse.

Ik persoonlijk zou het wel leuk vinden als er ook wat meer over andere dingen gepraat wordt. En dan heb ik het niet alleen over politiek en religie, maar ook over allerlei huis, tuin en keukenzaken. Zo had je die thread over katten, en ik las eens een paar goeie kooktips. Dat soort zaken maakt het forum wat minder grijs zeg maar... :peukie:
 
Eigenlijk snap ik heel deze drukte niet zo.......

Bij mijn weten is ieder lid bij aanmelding akkoord gegaan met de regels die de leden door de mod's opgelegd worden. Waarom moeten deze regels dan later in twijfel getrokken worden ? De mod's zijn god op dit forum: ze hebben het recht leden de mond te snoeren, posts te verwijderen, complete onderwerpen te verwijderen, enz. Dit lijkt misschien dictatoriaal, maar men moet 2 dingen niet vergeten:
1. Iedereen is met deze werkwijze akkoord gegaan bij aanmelding op dit forum.
2. De mod's hier hebben niet de rol (zoals bv onze regering) van een volksvertegenwoordiging. Ze worden niet geacht naar iedereen te luisteren of met ieders gevoelens rekening te houden. Ze hebben iedere liefhebber een plekje gegeven waarop deze liefhebbers over hun hobby kunnen praten, en verder niets ! Het is dus absoluut niet zo dat enig lid hier rechten uit kan ontlenen.

Ik zie het misschien heel erg zwart/wit, maar ik wil de mensen die niet kunnen leven met de regels zoals deze door de mod's opgesteld zijn toch de tip geven om eens op een ander forum het hart te gaan luchten. Ik snap best dat door de omgangsvormen hier en de relatieve gemoedelijkheid mensen zich thuis gaan voelen, waar men eisen kan stellen aan e.e.a., maar dit is NIET het geval ! Dit is nog steeds een particulier initiatief, waarmee men blij kan zijn, of wat men links kan laten liggen.

Het is imo niet aan de leden zich druk te maken om het forumbeleid. Dit is iets wat door de mod's bepaald wordt, en waar de leden zich (bij aanmelding) bij neergelegd hebben.

En moet je je daarbij dan zomaar zonder slag of stoot bij neerleggen ? JA ! Er is nl niemand die je verplicht hier te zijn.

ik groet u allen,
 
Origineel geplaatst door Remmelt
.... maar ook over allerlei huis, tuin en keukenzaken. Zo had je die thread over katten, en ik las eens een paar goeie kooktips.

Origineel geplaatst door matt second
algemene discussie-forum is om ook een kleine onbeduidende plek te hebben waar wat grapjes en luchtige zaken gedeeld kunnen worden

zoals ik al zei

als het geen "zware materie" is , en je kan het echt niet aan je buurman in het café kwijt ..en je hebt de behoefte om midden in een verhaal over FOF-synthese off topic te gaan .. je moet en zal je luchtige grappige onderwerp even aansnijden , want anders mis je de glimlach in je leven ..-> Algemene Discussie
 
erm... nog simpeler --> je gaat toch ook niet bij de bakker een breedbeeld t.v. kopen?

Maar je kan met de bakker wel een praatje maken over alles behalve brood. Tenminste, als je een beetje sociale aanleg hebt.
 
Misschien een ideetje?

Misschien een ideetje?

Is het misschien een idee om 1 off-synth-topic afdelingkje te maken?
Ik merk toch dat een HELEBOEL leden ook andere instrumenten bespelen, of DJ-en.. Ik snap dat dit een Synthesizer-forum is, maar zou het niet leuk zijn om 1 lief klein afdelinkje te maken waar je ook met vragen over je electronische drumkit, gitaar of draaitafel?

Scheelt sowieso dat al die offtopic-dingen niet meer terecht komen in de verkeerde threads, en het scheelt ook weer dat je niet eerst helemaal naar een ander forum hoeft om daar je vraag te stellen..
De meeste mensen hier zijn muzikaal heel erg onderbouwd, en het lijkt me erg prettig dat als je een vraag hebt die misschien niet met synths te maken heeft, toch hier terechtkan..

Misschien een idee om dat gedeelte van het forum pas toegankelijk te maken na het hebben gemaakt van 50 posts ofzo? (Zie je ook wel eens op andere fora..) Zodat niet mensen zich speciaal registreren om daar te kunnen posten..

Again, ik snap dat dit het SYNTH-forum is, maar misschien.. 1 lief klein off-topic-afdelinkje? :engel:
 
Back
Top