-track- delays and sweeps

bliepbliep

music - non stop
Lid sinds
3 december 2005
Berichten
1.120
Locatie
thuis
hoi hoi

ik heb vandaag weer sinds een redelijk lange tijd weer een track gemaakt, nu eens met ableton live, sinds een week in mijn bezit. echt een prachtprogramma.

het is een soort soundscape achtig iets geworden, niet iets wat ik iedere dag maak. tis allemaal wat vaag en zo maar dat was precies de bedoeling.

linkje
de low-fi versie

veel luisterplezier,

bliepbliep
 
nog even een toelichting:

momenteel ben ik bezig met het maken van muziek in zo veel mogelijk verschillende genre's. ik heb al een blues gemaakt, een apres-ski nummer, 2 lounge achtige tracks, iets wat ik voor het gemak even electro noem en dit. een expirimentele track. ik geloof dat het genre mij niet zo goed ligt maar het is een aardige poging. ik heb voor de verandering maar 5 verschillende tracks gebruikt met ieder 1 sample van 2 of 4 maten. alle tracks waren volgeladen met vst effecten en dergelijke waardoor ik een flinke processorbelasting had. toen de boel bijna vastliep heb ik er een punt achter gezet, vandaar dat het zo kort is :D
maarre, het is lang genoeg om toch een track te zijn...

wie geeft mij de broodnodige feedback???

(mocht t genre je niet aanstaan, kies dan maar een andere track uit, feedback is altijd welkom!)

bliepbliep
 
vind 'm nog wel vrij geslaagd, maar mijn genre is het ook niet meteen :)

er zou alleen iets meer verhaal mogen inzitten, dat de track ergeen heen gaat
 
n btje kort dat wel...
het klinkt lekker maar ik mis een beetje een soort uitspraak ofzo.... het hangt een btje ergens tussen





tsjonge zie me ook weer brabbelen:r

ik hoop dat je der iets aan hebt :eureka:
 
bedankt voor je reactie, het is duidelijk dat er nog een hele hoop ontbreekt, als ik weer tijd heb ga ik het nog eens rustig bekijken en een goed arrangement maken. er ontbreekt naar mijn idee ook een herkenbaar melodie-lijntje. tis me allemaal wat te vaag.

tis maar een probeersel, ik maak normaal nooit dat soort vage muziek.

misschien wel ffe leuk (misschien ook niet) dit zijn de samples die gebruikt zijn:

queen - radio gaga (daar begint het mee)
daft punk - phoenix
digital emotion - ???
depeche mode - world in my eyes (razormaid remix)

bliepbliep.
 
de titel dekt je muziek helemaal!
in mijn oren is het meer een soort demo, kijk eens wat er allemaal met dit programma kan.
en waarschijnlijk is het dat ook omdat je nog op ontdekkingsreis bent.
er zit niet echt een verhaal in zoals iemand anders hierboven al vermelde.
maar de sound vinnik echt heel cool!
grtz,
chielos
 
Misschien een tipje: Om je CPU minder te belasten kun je tracks in Ableton "bevriezen". Gewoon de track kiezen waarover je tevreden bent, rechtermuis knop en "freeze track" kiezen. Even wachten en de track staat vast en heeft geen (of wellicht weinig) invloed meer op je CPU.
 
Back
Top