Arp Axxe

De man claimde dat het beide solussen waren, en aangezien de rest van de site correct is geloofde ik hem. Daar begon de verwarring en de moeilijkheid in de zoektocht :D.

Degene waar het bij mij over gaat is waarschijnlijk een nog nét oudere versie met het illegale filter en pitch bend draaiknop.
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Koop je er 2 dan heb je voor minder geld dan een Odyssey een 2 oscilator mono synth...

een odyssey kan toch wel meer dan 2 axxe's? of niet?

ik zag op ebay een mooie odyssey (en een micromoog en een source). ik zat er alweer aan te denken deze 3 te kopen. het blijft trekken....
 
Nog wat vraagjes die ik heb en die de zo behulpzaam gelinkte site Google mij na een hele dag zoeken niet kon beantwoorden:

-welke in-en uitgangen heeft de Axxe? Die van de solus vind ik, maar van de Axxe niet.

cv gate in en out en nog een trigger voor de sequencer
hi en lo audio output
pedal cv in (voor filter)
audio in (alleen v filter)

-De Axxe zou de Arp PPC hebben. Echter met een draaiknop in plaats van die vierkante lijkt het mij gewoon een pitch bend te zijn. Bestaat zo'n variant wel op Solus of Axxe? Edit: ik heb nu een wazige foto van een Axxe met pitch bend gevonden.
axxe = PPC

De hoofdvragen van mij zijn nu:

*bestaat er een solus die er op zoals op de foto uitziet, of is dat een Axxe?
Axxe
*(indien de axxe) wat kan ik er van verwachten (heeft iemand deze staan?)
Ik heb de oranje zwarte met leren zijkanten; er zijn 3 versies van waarvan er een een door moog gepatenteerd filter heeft en dus aangepast moest worden.
het is een simpele 1 osc synth met 2 waveforms en een lfo en uitgebreide routings(voor een simpele synth) je kunt er vrij complexe klanken mee maken (voor een simpele synth) en als je geen arp 2600 of oddyssey kunt of wil betalen is dit een leuke manier om die arp sound in huis te halen..... vooral de effecten zoals bij jmj zijn goed te doen.
probeer er een axxe patchbook bij te krijgen dan kun je de leuke (cheesy) presets maken
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
De man claimde dat het beide solussen waren, en aangezien de rest van de site correct is geloofde ik hem. Daar begon de verwarring en de moeilijkheid in de zoektocht :D.

Degene waar het bij mij over gaat is waarschijnlijk een nog nét oudere versie met het illegale filter en pitch bend draaiknop.


illegaal filter???...das nieuw voor mijn
 
Dank je voor de reactie!

Zou je een opname online zetten waarin je enkel de Axxe hoort zonder verdere bewerkingen of toverdoosjes? Dat zou heel erg interessant voor mij zijn om een goed beeld te hebben wat er te verwachten valt :).

En heb jij ervaring met dat "trucje" op de high out in de external in te voeden (en dan via low out aftappen) om de klanken vetter te maken?


Wat je zegt Axxe = PPC lijkt niet steeds te kloppen, aangezien ik 2 foto's van oude axxe's zonder PPC heb gevonden, schijnbaar enkel de eerste modellen. De meeste axxe's die ik zie hebben wel PPC.

Ik "kan" wel een Odyssey betalen (heck, ik kan een 2500 betalen), maar het leven heeft zijn prioriteiten en als je die in rekening brengt kan ik eigenlijk bitter weinig betalen :D. Ik moet nog een huisje kopen enzo, dus we gaan nu geen hopen geld aan synths uitgeven he.
 
Origineel geplaatst door Leo
een odyssey kan toch wel meer dan 2 axxe's? of niet?

ik zag op ebay een mooie odyssey (en een micromoog en een source). ik zat er alweer aan te denken deze 3 te kopen. het blijft trekken....


Ja die zijn mooi man...kopen zou ik zeggen
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
illegaal filter???...das nieuw voor mijn

De eerste versie had een illegale Moog filter kopie (illegaal want leek te veel op het origineel). Volgens mij zit die in de versie die ik op het oog heb. Hij klonk dan ook anders dan de latere Axxes naar het schijnt.
 
O kopie filter...dat is een ander verhaal...ehhh..ik denk dat alle filters hun charme hebben...ik heb inmiddels alle denkbare Arp filters gehoord en ze hebben ieder hun eigen sterke/zwakke punten...Ik zou voor de oranje Axxe gaan met PPC in plaats van pitch bend knop...Het filter wat daar in zit heeft gewoon een mooie en strakke weergave en als ie nog niet gemod is kan je hem laten modden zodat het laag beter tot zijn recht komt...
Weet je...met wat FX en compressie/EQ kan je echt een wereld aan geluiden te voorschuin toveren uit een AXXE...Ook al heeft ie maar een oscilator...Gooi er een Octave pedaal en wat fuzz achter en je hebt een bruut mooi onstemd klinked geluid..Vergeet al die opties met filter in en extra dit en dat...kaal zoals ie is ie gewoon goed en mooi..Kijk bij de aanschaf wel of de sliders nog goed lopen...Het vervangen van een slider kost je 20 eu ex arbeid dus dat kan oplopen...
 
niet te veel voor betalen iig .. maar de sound is onmiskenbaar n zie ik de laatste tijd veeeeeel terug komen .. die leads zijn zo karaktervol netzoals als de wobling mid bassen ... als iemand nog een oude axxe hebben defect is geen probleem ik zoek nog een nieuwe kast .. me huidige zit ingebouwd in een doos namelijk ..
 
Tenminste, naar het schijnt werken de sliders, maar je moet er "met je hele gewicht aan hangen" om ze te bewegen.

Gezien de staat zal ik er niet veel voor betalen ALS hij verkocht wordt. Zijn stroeve sliders op zich een probleem, of zien jullie dit niet als een defect?

Mijn ervaring met het string ensemble is dat stroeve sliders met contact spray gloeiend los kunnen worden :).
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
De sliders lopen heel stroef, maar werken.

Dan is ie niet goed....geen contact spray in doen in ieder geval....Hij moet gewassen en nagekeken worden...Het kan zijn dat er dan nog sliders niet blijken ter zijn....
 
Origineel geplaatst door MadR
niet te veel voor betalen iig .. maar de sound is onmiskenbaar n zie ik de laatste tijd veeeeeel terug komen .. die leads zijn zo karaktervol netzoals als de wobling mid bassen ... als iemand nog een oude axxe hebben defect is geen probleem ik zoek nog een nieuwe kast .. me huidige zit ingebouwd in een doos namelijk ..


hahaha...sorry
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Tenminste, naar het schijnt werken de sliders, maar je moet er "met je hele gewicht aan hangen" om ze te bewegen.

Gezien de staat zal ik er niet veel voor betalen ALS hij verkocht wordt. Zijn stroeve sliders op zich een probleem, of zien jullie dit niet als een defect?

Mijn ervaring met het string ensemble is dat stroeve sliders met contact spray gloeiend los kunnen worden :).

Geen contactspray in doen...Saint Eric contacteren en die er naar laten kijken...
 
OK dus op zachtere wijze reinigen (enfin echt reinigen, contact spray reinigt niet blijvend).

Wat bedoel met "slijders blijken niet ter zijn"? Dat ze alsnog stuk blijken te zijn?

De synth produceerde in ieder geval geluid, dat staat vast :).
 
O ja en niet bewegen tot dat ie gefixt is...anders veroorzaak je nog meer schade...
 
OK

btw bij het string ensemble zijn de sliders nu wel perfect hoor. Maar die waren niet zo stroef. Na de spray waren ze eerst TE vlot, maar na een weekje was dat perfect. Ik spuit niet overal zomaar spray op hoor, ik weet dat je bv bij de toetsen van het orgel geen spray mag gebruiken omdat dit de contacten kapot helpt. En dat spray stof aantrekt, dus je moet uitwassen nadien.


Denken jullie dat die synth met enkel reinigen (zonder contactspray ;)) in orde te krijgen valt als de sliders stroef maar niet stuk zijn? Ik heb namelijk geen geld om ook nog een reparatie te betalen.
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
OK dus op zachtere wijze reinigen (enfin echt reinigen, contact spray reinigt niet blijvend).

Wat bedoel met "slijders blijken niet ter zijn"? Dat ze alsnog stuk blijken te zijn?

De synth produceerde in ieder geval geluid, dat staat vast :).

Contact spray reinigt niet..hij moet daadwerkelijk gewassen worden door een Professional met kennis...Daarna moet ie gesmeerd worden met de juiste smering...als je ze beweegd als ze stroef zijn heb je het risico om de koolstofbaan die contact geeft verder kapot te trekken...Het zou me niets verbazen als er functies kapot zijn die je niet opgevallen zijn....
Ik vind dat je hem compleet moet laten restaureren want hij is het waard en het is een klassieker die alleen maar in waarde gaat stijgen...
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
OK

btw bij het string ensemble zijn de sliders nu wel perfect hoor. Maar die waren niet zo stroef. Na de spray waren ze eerst TE vlot, maar na een weekje was dat perfect. Ik spuit niet overal zomaar spray op hoor, ik weet dat je bv bij de toetsen van het orgel geen spray mag gebruiken omdat dit de contacten kapot helpt. En dat spray stof aantrekt, dus je moet uitwassen nadien.


Denken jullie dat die synth met enkel reinigen (zonder contactspray ;)) in orde te krijgen valt als de sliders stroef maar niet stuk zijn? Ik heb namelijk geen geld om ook nog een reparatie te betalen.

Is geen werkje voor een leek...niet "even reinigen en hoppa"...Ik heb het geprobeert en heb er gewoon niet de ervaring en kennis voor...Hij moet uit elkaar en daadwerkelijk onder de douche...en dan een paar dagen drogen etc etc...
Dan kan je ook niet zomaar een smeermiddel er in spuiten..dan is speciale...enfin je snapt dat je echt moet opassen wat je doet...als het goed gebeurd heb je wel resultaat waar je u tegen zegt...
 
Back
Top