Hoeveel ARP Axxe's met Moog filter

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Lid sinds
15 juni 2006
Berichten
5.920
Recentelijk heb ik een Axxe gekregen :halleluja met daarin een Moog Transistor Ladder filter fabrieksaf.

Mijne met Moog filter heeft serie# xx31. Een andere Axxe die hier staat voor onderhoud heeft serie# xx65 en deze heeft al de aangepaste pcb en de 4072 ARP filter.

Dus ergens tussen xx01 en xx65 heeft ARP dit moeten aanpassen van Moog om zodoende een rechtzaak te voorkomen.

Nu zou ik graag willen weten hoeveel ervan zijn geproduceerd door ARP.

Dus ben je in het bezit van een Axxe lager dan xx65 zou je dan even kunnen kijken welke revesie je pcb heeft. Met Moog filter is dat een revB voor ARP filter een revC board. Het is ook gemakkelijk te zien op de pcb aangezien erbij de ARP filter 5 of 6 pinnen uit de pcb steken terwijl bij het Moog design er drie CA3046 DIP chips zitten.
 
Echt...niemand? Gloof er nix van.....dacht dat dit het SF was.....of iedereen nu aan het pielen met VST's? :P
 
moest ik er één hebben zou ik het doen.
Toch niet echt een detail, lijkt me zo.

Al was het maar als weetje bij een eventuele doorverkoop.
 
Ja zeg, denk je nu echt dat iedere Axxe bezitter z'n machine gaat openschroeven om jou asap van info te voorzien?

het zijn maar 8 schroefjes uit de bodem hoor....geen mega operatie....en mss ook leuk voor die mensen om te weten hoeveel ervan zijn gebouwd en/of wel/geen ARP cq Moog filter.....alles boven serial xx65 hoeft al geeneens.....het gaat mij om het omslag punt.....er zijn er sowieso dus 31 gemaakt met Moog filter dat maakt hem behoorlijk exclusief.....en we roepen wel Moog filter maar het is eigenlijk ARP's intepretatie van het Transistor Ladder ontwerp.....

Ik snap niet dat je dat niet inziet dat dit in ieders belang is en niet alleen de mijne....sjezus zeg.:kroon:

moest ik er één hebben zou ik het doen.
Toch niet echt een detail, lijkt me zo.

Al was het maar als weetje bij een eventuele doorverkoop.

Precies.....

ik heb er een met een Arp filter .....daar kocht ik hem ooit voor

Okee wat is het serienummer?
 
Dat uitgerekend jij gaat klagen dat mensen niet binnen de dag een synth opengeschroefd hebben...:D ;)

Als er maar 31 axxe's gemaakt zijn met ladderfilter, zijn dat dan niet gewoon de eerste 31?
 
Dat uitgerekend jij gaat klagen dat mensen niet binnen de dag een synth opengeschroefd hebben...:D ;)

Als er maar 31 axxe's gemaakt zijn met ladderfilter, zijn dat dan niet gewoon de eerste 31?

Dat sowieso...maar tot welk serienummer zat de Moog filter erin? Iig niet boven de xx65 aangezien die hier staat.......
 
Ik heb een Axxe met serienummer XXXX-40. Deze heeft een Rev B board. ;-)
 
Dat sowieso...maar tot welk serienummer zat de Moog filter erin? Iig niet boven de xx65 aangezien die hier staat.......

Maar je weet niet precies wat de historie daarvan is, want er is destijds een factory "upgrade" geweest na de rechtszaak van Moog, en toen waren ze al ergens bij 1100. Een snelle Google-search leert dat ook mensen met een hoger nummer een Moog filter hebben (609 en 618 zie ik direct al staan).
 
Maar je weet niet precies wat de historie daarvan is, want er is destijds een factory "upgrade" geweest na de rechtszaak van Moog, en toen waren ze al ergens bij 1100. Een snelle Google-search leert dat ook mensen met een hoger nummer een Moog filter hebben (609 en 618 zie ik direct al staan).

Klopt. Ik zie ook model 2310 en 2311 en 2312 en 2313. Daarvan zijn er ook met een B-board (bijvoorbeeld 2311-170 heeft een B-board). Niet iedere axxe bezitter vermeldt welk board er in zit.
 
In het servicemanual van de axxe zou een hoofdstuk met service revisions moeten staan. Bij de manuals die ik heb gevonden ontbreekt die. Als je dat laatste hoofdstuk weet te vinden dan kun je misschien nagaan welke een moog en welke een arp filter hebben.
 
Echt...niemand? Gloof er nix van.....dacht dat dit het SF was.....of iedereen nu aan het pielen met VST's? :P

haha eergister / dag erop ..niemand;-]
:P

dacht dat die revisiie aleen op de oude arp 2600s toepassing had

niet op de black / orange dus newere oddys/ axxes
dus wel
 
Ik heb een Axxe met serienummer XXXX-40. Deze heeft een Rev B board. ;-)

Kijk weer 1 erbij.....

Maar je weet niet precies wat de historie daarvan is, want er is destijds een factory "upgrade" geweest na de rechtszaak van Moog, en toen waren ze al ergens bij 1100. Een snelle Google-search leert dat ook mensen met een hoger nummer een Moog filter hebben (609 en 618 zie ik direct al staan).

Is ook zo....ARP is dan wel raar bezig geweest met model nummers en serienummers....maar zijn die 609 en 618 eigenlijk niet 09 en 18?

Klopt. Ik zie ook model 2310 en 2311 en 2312 en 2313. Daarvan zijn er ook met een B-board (bijvoorbeeld 2311-170 heeft een B-board). Niet iedere axxe bezitter vermeldt welk board er in zit.

Nee meeste weten geeneens hoe een schroevendraaier werkt...:D

Het is in ieders belang dat jij tevreden bent?
Ik zie het belang niet zo, het is wel interessant maar niet echt belangrijk lijkt mij.

In mijn Odyssey zit een 4035 VCF.

Wat is dat nou weer voor een raar antwoord Maarten.....er zit namelijk een behoorlijk groot verschil in de sound met de beide VCF's.....moet toegeven dat ik wel gecharmeerd ben van het ARP filter...Moog filters heb ik al zat...:engel:

haha eergister / dag erop ..niemand;-]
:P

dacht dat die revisiie aleen op de oude arp 2600s toepassing had

niet op de black / orange dus newere oddys/ axxes
dus wel

Nee gaat alleen op voor de brownface Axxe...dus MKI.....in de MKII en MKIII zit volgens mij gewoon een ARP filter....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top