• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

!zeldzaam! ARP Axxe MKI met Moog Transistor Ladder VCF

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Lid sinds
15 juni 2006
Berichten
5.920
Te koop:

ARP Axxe MKI "Black Face" met fabrieksaf Moog Tranny VCF, sr nr xx31 op 220V...

Toen deze synth in mijn bezit kwam was hij in erbarmelijke staat....toetsen stonden schots en scheef, van de ADSR was de attack slider afgebroken en de rest vd faders waren bijna niet te bewegen van opgehoopte vuil cq vet, van de hoge C was er een hap uit de zijkant vd toets, miste de pitch bend knop, miste de S&H slide switch, noise werkte niet en hij klonk gewoon zo vals als een krolse kat in de lente....

Dus de Axxe heeft een hele grote opknap beurt gehad....

- PSU gerecapped
- Nieuwe keybushings
- Keyboard opnieuw uitgelijnd
- Key contacten gereinigd
- Alle faders gereinigd en daarvan drie faders vervangen voor NOS a 20 euro p/st voor cutoff, resonance en PWM
- Attack slider vervangen (dus enkel het faderpookje)
- Hoge C vervangen
- S&H slide switch vervangen
- Knop voor pitch bend toegevoegd
- Noise gefixt
- Hele synth opnieuw gecalibreerd, afgesteld

maw de Axxe is nu technische meer dan 100% in orde en speelt/klinkt weer als een dijk.....

Wat minpuntjes.....de Axxe heeft hier en daar wat optische schade op het lakwerk, hier en daar een krasje en/of butsje....het meest in het oog springt de lakschade aan de bovenzijde vd noise fader.
De houten zijkantjes zijn wel in goede staat met minimale schade. Maar ja de Axxe is ook al meer dan 35 jaar oud dus gebruikssporen zijn dan gebruikelijk.....

Vraagprijs = 800 euro

Verleden week ging er een MKI voor 670 euro via eBay dus ik vind dat mijn vraagprijs meer dan redelijk is aangezien je voor mijn bedrag een goed werkende Axxe in je bezit kan krijgen waar je de eerst komende jaren alleen maar speel plezier van kan hebben.
Bedenk je goed dat ervan dit model met Moog filter er maar weinig zijn aangezien ARP toendertijd om een rechtzaak met Moog te voorkomen dit model Axxe vd markt heeft moeten halen. Ze hebben zelfs een totale pcb revisie moeten doen voor de Axxe. Dit is er 1 met een rev B pcb terwijl de latere Axxe's MKI een rev C pcb hebben waarop het ARP 4075 filter zit.

Zal vanmiddag even wat foto's schieten als ik de studio ben.
 
benne we weer......vandaag mooi weer hier dus ga zo ff pics schieten....


nieuwe prijs = 725,-
 
Prijs omhoog....ben ook verdomme gek.....zit bijna 100 euro aan nieuw materiaal in + alle tijd die ik eraan heb besteedt......


€ 750,- take it or leave it....

ps de prijs is vast!
 
Foto''s! Op de foto''s zie dat de S&H switch er nog niet inzit....gewoonweg nog geen tijd gehad om m erin tye plaatsen, is natuurlijk gebeurd voor dat ie de deur uit gaat...:)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Nieuwe prijs 700,- en dat is echt de bodem mensen....
 

Attachments

  • DSCF1338.jpg
    DSCF1338.jpg
    69,1 KB · Bekeken: 86
  • DSCF1335.jpg
    DSCF1335.jpg
    41 KB · Bekeken: 88
  • DSCF1337.jpg
    DSCF1337.jpg
    39,3 KB · Bekeken: 84
  • DSCF1333.jpg
    DSCF1333.jpg
    41,4 KB · Bekeken: 90
Vakantiegeld komt toch binnen?


Doe me een bod dan.....wat natuur;lijk wel redelijk is...
 
oja en ik heb ook nog 15 originele fader caps erbij incl drie zeldzaam roze......
 
700 euro is echt geen geld voor deze synth....snap dat normaal een Axxe voor iets minder gaat maar hier zit 100 euro aan nieuwe onderdelen in + alles op orde gemaakt....ga anders even informeren wat het zou kosten om al je faders te laten reinigen, bushings vervangen etc dan kom je in totaal ook op dit bedrag uit.....dan de arbeidskosten daargelaten....

700 is vast en wordt ook niet lager helaas.....zou hem graag aan een forumlid verkopen maar het lijkt wel of hier iedereen voor een knikker en scheet op de eerste rij wil zitten...:okdan:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top