• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Moog Satellite en Magnus Electric Chord Organ

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Lid sinds
15 juni 2006
Berichten
5.920
Te koop:

Een volledig gerestaureerde Moog Satellite preset synthesizer.

Dit is een vroeg model Satellite (SR NR 1067) waar de preset matrix bovenop de hoofd pcb zit en niet zo als bij latere modellen onder de controle pcb.
De Satellite is volledig gerecapped. Alle electrolyctics zijn vervangen voor nieuwe en de tropical fish condensatoren door NOS of Greenies.
Ook heb ik er een nieuwe mains stekker aangezet (de oude was vergaan) en alle bedrading van de voeding is vervangen. Alle sliders zijn schoongemaakt en opnieuw gesmeerd en zijn kraakvrij, het hout is volledig geschuurd en voorzien van een mooie nieuwe satijn matte laklaag.
Alle schakelaars zijn in goede conditie behalve de aan/uit schakelaar, deze was afgebroken en heb ik daarom mooi recht gevijld. Ik vind het iig niet storend. Die schakelaar zat eerst waar de waveform schakelaar zit van de LFO, dat vond ik wel irritant dus ik heb beide omgewisseld.
De Satellite speelt heerlijk en geen dubbele triggering of weigerende aanslag. Alle contacten zijn gereinigd en alle keybushings zijn vervangen voor nieuwe. Zie foto's hoe mooi recht het toetsenbord is. :)

Toen ik deze Satellite binnen kreeg werkte hij niet. Naar doormeten cvan de voeding kwam ik erachter dat, ondanks dat er 230V op staat, deze Satellite toch een 120V model was. Dus door overvoltage waren er wat opamps en transistors opgeblazen. Na deze te hebben vervangen speelde de Satellite weer maar het geluid was zeer dof te noemen. Na de recap en calibratie klinkt hij weer als vanouds. Ik heb toen besloten om de Satellite totaal te restaureren.

Dus dit is een zeldzame mogelijkheid om een Moog Satellite in huis te halen die nu weer binnen zijn originele specificaties werkt.

Wordt geleverd met 230V->120V stepdowntransformer.


Voor degene die deze preset synth te beperkt vinden in zijn gebruik is het mogelijk om hem door mij te laten modificeren. De modificaties zullen dan bestaan uit: Attack en Decay van de EG op de VCA en VCF, Square wave adjust voor de VCO, Bandwith and Center Freq control voor de VCF. Deze mods kunnen worden verwerkt boven de sliders. Het geheel wordt dan ook mooi afgewerkt met legenda in de stijl van de Moog.
Aangezien de leeftijd en zeldzaamheid van Satellite wou ik even wachten met modificeren.

Richtprijs 550 euro en enkelt ophalen.


Lexicon LXP-1 en LXP-5

De bekende halve 19" effect modules van Lexicon.

De LXP1 heeft gebruikssporen en mag weg voor 125,-
Wordt geleverd met een universele 9V 1.5A AC-AC adapter.

De LXP5 verkeerd in bijna nieuwstaat en wordt geleverd met de orginele Lexicon voeding en owner's manual. Bij de LXP5 zijn de voedingscondensatoren vervangen door nieuwe.

De LXP5 mag weg voor 175,-

Beide Lexicon's in 1 koop voor 275,- incl. versturen binnen NL.

Ook nog te koop een Magnus Electric Chord Organ. Geen lekkende toetsen, alle Reed contacten functioneren naar behoren en de motor draait stil. Verkeerd in goede conditie en is volledig gereinigd.

Richtprijs 30 euro

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=77123&stc=1&d=1328189687
 

Attachments

  • DSCF1219.jpg
    DSCF1219.jpg
    45,1 KB · Bekeken: 135
  • DSCF1220.jpg
    DSCF1220.jpg
    44,4 KB · Bekeken: 103
  • DSCF1221.jpg
    DSCF1221.jpg
    48,3 KB · Bekeken: 105
Last edited by a moderator:
De LXP's en Magnus
 

Attachments

  • DSCF1223.jpg
    DSCF1223.jpg
    36,6 KB · Bekeken: 107
  • DSCF1225.jpg
    DSCF1225.jpg
    52 KB · Bekeken: 103
  • DSCF1224.jpg
    DSCF1224.jpg
    48,3 KB · Bekeken: 102
  • DSCF1214.jpg
    DSCF1214.jpg
    38 KB · Bekeken: 105
  • DSCF1216.jpg
    DSCF1216.jpg
    31,4 KB · Bekeken: 102
LXP-1 = gereserveerd

LXP-5 mag weg voor €150,-

Moog Satellite nu €525,-


Komt bij een Boss CL50 compressor/limiter/gate met DBX chip voor € 75,-
 
Koper heeft afgehaakt dus de Satellite is weer beschikbaar...


€475,-
 
Laatste prijsverlaging voordat ie naar evilbay gaat..=(

450 euro dat is dus voor een volledig gerestaureerde Satellite.....


Boss CL50 blijft voorlopig hier.....:z
 
oja evt ruil opties

- Matrix6R 1op1
- ESQ1 bijleggen van jou kant
- Sixtrak 1op1
 
Moog Satellite is verkocht!

gooi deze maar dicht, voor de andere items maak ik terzijnertijd wel een nwe aan.

:slotje::slotje::slotje::slotje::slotje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top