CS2X probleem, ik wil 'm alleen op midikanaal 1 afspelen

nonstoprob

Nieuwkomer
Lid sinds
4 april 2006
Berichten
23
HELp.. ik wordt helemaal gek.

Ik heb een Yamaha CS2X.
Ik gebruik 'm als midi keyboard, maar wil eigenlijk ook wel een 'performance'sound ervan gebruiken als leadsound. Anders is het een verdacht duur midi-keyboard :stupid

In de Multi kun je alleen maar standaard GM-achtige geluiden kiezen. De echte vetten sounds zitten in de performance.
Ik heb het nu zover dat ik bijvoorbeeld op midikanaal 1 gewoon een lekker dik geluid uit de CS2X krijg (performance mode).
De midikanalen 2-16 zijn voor m'n andere synths + sampler.

Als ik een nummer afspeel hoor ik dus op kanaal 1 gewoon de CS2X!
Maar op midikanaal 5-16 hoor ik de CS2X ook allerlei piano geluidjes spelen . Op kanaal 10 hoor ik zelfs de drumset van de CS2X.

Dit wil ik dus echt niet!
Ik wil het performance geluid van de CS2x enkel en alleen op 1 midikanaal horen!
In de multi kun je de geluidsbanken gewoon uitschakelen , maar in de performance niet.
Wie heeft hier ervaring mee? Zelfde probleem gehad? hoe opgelost?

Alvast bedankt..

:okdan:
 
In de handleiding staat hoe je parts kunt uitzetten. Op de cs1x heet het rcv channel waarbij je een kanaal op off kan zetten. Waarschijnlijk heet het bij de cs2x ook zo.
 
ja.. parts uitzetten kan inderdaad in de multi-mode.
Maar in de performance mode kun je alleen de 4 layers bewerken. (hij reserveert daar midikanaal 1-4 voor)
De overige kanalen (5-16) kun je in de performance mode niet uitschakelen.

Ik heb de handleiding al tig keer heen en weer gelezen in alle mogelijke talen, omdat vertalingen soms 'krom' kunnen zijn. Maar geen resultaat.

Dus nogmaals mijn probleem

Ik speel de performance af op kanaal 1. Maar ondertussen speelt de CS2X ook allemaal bagger geluidjes af op kanaal 5-16. Terwijl ik dat niet wil.
 
oew.. ik denk dat ik het heb.

Als je op 'performance drukt' kun je alleen layer 1, 2, 3, 4 kiezen.
Maar als je op 'utility' drukt, kun je oppeens weer wel kanaal 5-16 kiezen (en dus ook de Rcv channels instellen)

Bedankt. Je hebt me op de goede weg geholpen!
 
Bij de cs1x moet je ook in de performance mode op utility drukken en dan met de rcv knop bladeren door de kanalen en met de data knop kon je dan de kanalen uitzetten (ik weet dit niet 100% zeker omdat mijn cs1x ff niet aangesloten is)
 
Ik raak m'n CS1X'en helemaal niet meer aan :confused:

Beide worden vanop afstand bediend, 8)
Dus geen idee hoe dat je't kunt editen op de synth zelf.


Ik stuur in ieder geval wel de volgende sysex door:

Mute CS1X 04: F0 43 10 4C 08 03 04 7F F7
of
unMute CS1X 04: F0 43 10 4C 08 03 04 03 F7
...
Mute CS1X 16: F0 43 10 4C 08 0F 04 7F F7
of
unMute CS1X 16: F0 43 10 4C 08 0F 04 0F F7


mss dat dat bij de CS2X ook zo is,
of mss dat als je de "sysex type parameter" veranderd
in degene voor de CS2X, nl de 4C als ik zo effe snel kijk in m'n CS1X manual...

StephenM
 
Misschien ben je hier iets mee .. ;)

Hierzo

 
dan heb ik nog een vraag aan jou

dan heb ik nog een vraag aan jou

hoe kan ik in hemels naam een layer maken. ik bedoel dus een piano strings over elkaar zetten. of een split maken (rechts bijvoorbeeld piano en links een choir) ik ben al een paar maanden bezig, maar krijg het niet voor elkaar. op een korg of een roland werkt dit compleet anders.

alvast thanx
 
Back
Top