Vyzor editor voor de Evolver

Origineel geplaatst door mother misty
Ik vind die soundtower editor eigenlijk wel goed.
OK hij is spuglelijk en mijn eerste indruk was niet echt positief, maar ik denk dat dit meer een kwestie van wennen is.

Wat ik niet zag staan op die Vyzor is een program genetics functie, zit die er ook in?

Geen idee, heb 'm pas sinds gisteren. :D Maar als ik dat dan perse wil start ik daar de Soundtower editor wel ff voor op.
 
Origineel geplaatst door nomore
hmmz. ik zit net ff het vorige topic hierover door te kijken. Kan iemand aangeven of deze editor nog toegevoegde waarde heeft t.o.v. de bestaande cubase device maps?

Als je cubase gebruikt heeft dit weinig toegevoegde waarde denk ik.

Alleen voor functies als patch generatie en wavetables zou je een editor kunnen overwegen...maar dan moet je de soundtower editor hebben denk ik.

Cubase is wat dat betreft nog steeds wel erg handig!
 
Origineel geplaatst door mother misty
Wat ik niet zag staan op die Vyzor is een program genetics functie, zit die er ook in?

Iets in die orde... je kan 'blenden' / 'mixen' en 'morphen'.
Ook is er iets interessants genaamd de 'Patch Generator 4, op basis van verwerking 4 patches.
Zie blz. 43 van de user manual (te downloaden).

Vergeleken bij de mixermap in Cubase is met name de Sequencer functie behoorlijk uitgebreid.
De Vyzor applicatie is als het ware een laag tussen de gebruiker en de sequencer in, waardoor de sequencer van de Evolver een stuk makkelijker te gebruiken wordt.

Verder vind ik de interface van de Vyzor editor erg logisch, je vind veel sneller de parameter die je zoekt, en het is door de 'dynamische' signalflow (positie van high-pass filter en distortion wordt realtime aangepast aan de settings in je patch) een stuk makkelijker te overzien wat er gebeurt.
Ook vind ik het bijzonder handig dat er 'lampjes' gaan branden zodra je in de 'speciale' range van een parameter komt, je weet wel, die leuke waarden waardoor de functie van een parameter soms compleet verandert. (bijv. de hoogste waarden van de delay parameters).

Of het nou 50 euro waard is, dat moet iedereen lekker voor zich bepalen.
Ik vind het in ieder geval geen unfair bedrag als je ziet hoeveel werk er in is gestoken.
En wat Acidfever zegt: als ik me er de aanschaf van een MEK mee bespaar (omdat een PER ècht niet te editen is vanaf het frontpanel) dan is zo'n bedrag natuurlijk nix.
Voor mij is deze editor wat de SoundTower editor had moeten zijn.
 
Heb er gisteren nog eens een uur achter gezeten en de bediening is toch wel erg goed.

Dat schematische overzicht is geniaal. Kun je klikken op je VCF bijvoorbeeld en dan krijg je onderin een subscherm met alle parameters die daarbij horen. En al klik je op distortion dan krijg je daar weer alle parameters van. Echt goed gedaan.

Het enige waar ik me wel behoorlijk aan irriteer is het haperen van de knoppen, je moet je muis echt in een perfect rondje bewegen om de verloop van waarden bij het editten van knoppen helemaal naadloos te laten verlopen.

Hoop dat ze dat nog gaan aanpassen. Heb ook nog wat problemen met het aanklikken van een patch. Volgens mij hoort deze dan te laden in de evolver maar dat is bij mij dus niet zo....maar dat is een midi probleem denk ik.

Ik hoop overigens dat elke synth uitgerust gaat worden met een USB aansluiting t.b.v. een editor. Want van al die midi aansluitingen begin ik echt week te worden!

Bovendien is een USB aansluiting natuurlijk superieur voor OS updates, patches verzenden/ontvangen en evntueel audio via USB.

Maar dat even terzijde! :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Het enige waar ik me wel behoorlijk aan irriteer is het haperen van de knoppen, je moet je muis echt in een perfect rondje bewegen om de verloop van waarden bij het editten van knoppen helemaal naadloos te laten verlopen.

Dit muisgedrag is een instelling in UniQuest, kijk maar eens onder preferences.
Het is inderdaad 'normaal' super-irritant, maar in de alternatieve instelling kan je gewoon op een knopje klikken en dan links/rechts schuiven. Stukken beter.
Leuke tip: voor fijn-afstellingen kan je ook je mousewheel gebruiken.
Voor nòg fijnere afstelling gebruik je de < en > toetsen.
Of voor het direct instellen van een waarde: de rechtermuisknop, en dan een waarde uit het menuutje kiezen.

Dat van USB ben ik trouwens ècht niet met je eens. Heb je een fatsoenlijke MIDI interface/patchbay, dan is toch iedere synth verbonden met een eigen IN/OUT pair? Dat werkt gewoon vlekkeloos. En er is ook niet echt sprake van de behoefte om enorm veel data in te schieten, dus...
Met USB zit je dan weer te kloten zodra je meer synths hebt, omdat je weer USB hubs moet gebruiken.
En als je weet hoe irritant USB kan zijn... vooral met herinstallaties of het opnieuw inpluggen van hetzelfde device in een andere USB poort.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Dat van USB ben ik trouwens ècht niet met je eens. Heb je een fatsoenlijke MIDI interface/patchbay, dan is toch iedere synth verbonden met een eigen IN/OUT pair? Dat werkt gewoon vlekkeloos. En er is ook niet echt sprake van de behoefte om enorm veel data in te schieten, dus...
Met USB zit je dan weer te kloten zodra je meer synths hebt, omdat je weer USB hubs moet gebruiken.
En als je weet hoe irritant USB kan zijn... vooral met herinstallaties of het opnieuw inpluggen van hetzelfde device in een andere USB poort.

Dat is inderdaad zo als je sequenced vanaf de pc. Maar als je sequenced in een hardware bak moet je dus gaan mergen om de note data van je sequencer en de control data van je editor samen te voegen.

Kan natuurlijk wel en ben nu al op zoek naar een 8 x 8 midi interface / patcher / merger / router ding.

Duur grapje, dat wel!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Dat is inderdaad zo als je sequenced vanaf de pc. Maar als je sequenced in een hardware bak moet je dus gaan mergen om de note data van je sequencer en de control data van je editor samen te voegen.

Kan natuurlijk wel en ben nu al op zoek naar een 8 x 8 midi interface / patcher / merger / router ding.

Duur grapje, dat wel!

ehmmz. ik heb nog een midiquest 8x8portSE (met aparte XP drivers) en volgens mij zitten alle functies die je hier noemt ook op. (ook standalone te gebruiken).
Die dingen gaan goedkoop weg (al kom ik ze niet meer zo vaak tegen) omdat de oude drivers niet met xp werken.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Als je cubase gebruikt heeft dit weinig toegevoegde waarde denk ik.

Alleen voor functies als patch generatie en wavetables zou je een editor kunnen overwegen...maar dan moet je de soundtower editor hebben denk ik.

Cubase is wat dat betreft nog steeds wel erg handig!

ik heb eindelijk de evolver devicemaps kunnen uitprobreren, en alhoewel het er overzichtelijk uitziet worden de 'setttings' van een andere patch niet geupdate binnen de maps. Doe ik dan iets fout?, op deze manier is het leuk, maar je weet niet echt wat je aan het aanpassen bent.

anywie, ik las eerder in dit topic dat de vyzor complete vst automation biedt, klopt dat? hoe werkt dat dan met een niet in cubase geintegreerde editor?
 
Origineel geplaatst door nomore
anywie, ik las eerder in dit topic dat de vyzor complete vst automation biedt, klopt dat? hoe werkt dat dan met een niet in cubase geintegreerde editor?

Via een VSTI. Je laad dus een VST instrument die geen geluid produceerd maar gewoon de editor bevat. Deze parameters kun je automatiseren in cubase. Via midi out reageert de evolver daar gewoon op zoals in een normale editor.
 
Origineel geplaatst door nomore
ik heb eindelijk de evolver devicemaps kunnen uitprobreren, en alhoewel het er overzichtelijk uitziet worden de 'setttings' van een andere patch niet geupdate binnen de maps. Doe ik dan iets fout?, op deze manier is het leuk, maar je weet niet echt wat je aan het aanpassen bent.

anywie, ik las eerder in dit topic dat de vyzor complete vst automation biedt, klopt dat? hoe werkt dat dan met een niet in cubase geintegreerde editor?

nog iemand antwoord op . ehh. mijn vraag ;)

ik gebruik dus de 'standaard' device maps (die voor mij op zich wel voldoen). Echter, de waardes van patches worden niet getoond. Valt hier wat aan te doen oid?
 
Ik heb geen credit card of paypal .. wil wel graag deze software hebben.. misschien iemand die zn versie niet of amper gebruikt? Ik koop t graag van je over..

@ nomore .. volgens mij is daar niks aan te doen.. voor zover ik weet kun je niet je patch als sysex uit sturen zodat je device map al die settings overneemt.. zelf gebruik ik daarom ook sounddiver, en die device maps voor simpele dingetjes die ik ff snel wil doen.. mocht ik iets over t hoofd zien hoor ik t natuurlijk graag :)
 
Je kunt via paypal ook gewoon geld storten met je bankrekening. Is dus erg makkelijk om gewoon via de conventionele manier met paypal een betaling te doen.

Quote:
"You control how you pay, too: bank account, credit card or your PayPal balance."
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Via een VSTI. Je laad dus een VST instrument die geen geluid produceerd maar gewoon de editor bevat. Deze parameters kun je automatiseren in cubase. Via midi out reageert de evolver daar gewoon op zoals in een normale editor.

En stuur je dan die Evolver aan alsof het een VSTi is? Dus ook de MIDI noten etc bij de VSTi van de editor?
 
Origineel geplaatst door Ytse
Nog één keer proberen...

Werkt deze editor goed in Live?

Er is gewoon een VSTI van beschikbaar en als je deze op een miditrack laad en de juiste output kiest is dan geen probleem.
 
jammer

jammer

dat er geen MacOsX intel-versie van is!
Ik durf de gok niet aan het programma te kopen en dan er achter te komen dat het toch niet helemaal werkt.
Met de Creamware Noahsoftware lukt alles wel zondar dat dit een expliciet intelprogramma is.
Heeft iemand ervaring met het draaien van Vyzor op een een intelmaccie?
 
Back
Top