Vyzor editor voor de Evolver

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Dàt ziet er luxe uit! :{
... een nieuwe editor voor de Evolver (classic) en MEK.
Poly-Evolvers worden wel ondersteund, maar pas volledig met een update gepland in December 2006.

Vyzor Evolver includes these Evolver sound creation features:

Program Editing
Program Bank Editing
Main Editing (Evolver Desktop and MonoEvolver Keyboard)
Combo Editing (PolyEvolver Rack and PolyEvolver Keyboard)
Global Editing (PolyEvolver Rack and PolyEvolver Keyboard)
Set, Collection, Library and individual component file management
Library search functions, patch generator functions
Vyzor Evolver is much more than an editor/librarian however: It represents your Evolver as a virtual instrument whose many dimensions are separate editor modes. Each of these modes is intuitive and ultra-ergonomic, so instead of the typical ed/lib scrolling window of confusing knobs and sliders, each editor in Vyzor Evolver is a complete re-imagining of what the Evolver would look like (in our humble opinion) if Dave Smith had been working with an unlimited budget for parts and materials when he created them.

What's more, each of Vyzor Evolver's editor modes facilitate your music making by including many new features not found on the Evolver itself, such as arpeggio generators, wave editing tools and many others. Vyzor Evolver is also interactive: When run stand-alone (it also runs as a VST plug-in) Vyzor tracks along with the sequencer, so you can see and hear the evolution of your sound as it plays!

StoreBanner.jpg


Vyzor Evolver ($79.95 USD) is now available for direct download purchase. Since this product is not at official 1.0 release version, anyone purchasing the pre-release version will enjoy an instant $20 discount from the full release price. This includes a complete upgrade to the release version when it ships in April 2006, so there are no strings attached.

Before we continue though, here are the minimum requirements for the software:

Windows 2k/XP: Pentium IV or Athlon 2500 with 256 MB of Video Card Memory
Mac OS X: iMac/PowerMac G5, PowerMac G4 with 356 MB Video Card Memory (Intel Macs currently not supported)
Vyzor Evolver will run on slower machines with smaller amounts of video memory, but its interactive features may be too demanding for these computers. Not to worry - There's still plenty of good stuff in the program that is worth the price of admission, and there are ways to work around slow video performance.

Meer info? Check de user guide

http://www.psicraft.com/Purchase/index.php
 
Laatst gewijzigd:
* Windows 2k/XP: Pentium IV or Athlon 2500 with 256 MB of Video Card Memory *


Ehm, zijn dat niet wat belachelijk systeemeisen voor een editor?
 
Vyzor Evolver will run on slower machines with smaller amounts of video memory, but its interactive features may be too demanding for these computers. Not to worry - There's still plenty of good stuff in the program that is worth the price of admission, and there are ways to work around slow video performance.

en ze weten het wel. onzin!!
 

Hey, da's lachen... :D -> origineel gepost op 29-12-2005...
En toen was het al:

"binnen enkele dagen beschikbaar"

De systeemeisen zijn inderdaad knap gek. Staat in de manual dat het realtime updaten van de sequencer pagina's nogal performance intensief is. Maar dan heb je ook wel eye-candy, natuurlijk!

Wel erg jammer dat er geen demo is.
Zeker editor software moet je liggen, en een screenshot kan nog altijd verhullen dat er brakke software achter zit...
Ik vind het nogal een gok voor die pakweg 55 euro.
Kan dan ook nog wel even wachten tot de aangekondigde "Vyzor Poly Evolver edition" in December... (wie weet... ;))
 
Errrm... bij de Poly Evolver Rack zit ook een editor licentie voor de Soundtower editor.
En die is lang niet slecht hoor...

Maar als iemand anders software ontwikkelt voor een synthesizer, dan moet de fabrikant dat betalen?
Wat een vreemde redenatie!
 
niet als het door een andere fabricant word gemaakt natuurlijk... maar toen ik de mono evolver kocht (nr 300 of zo)
kreeg je er echt geen editor bij van meneer smith. en dat vind ik toch best wel een beetje jammer! snappie?
 
Ze gaan ook een Vyzor Micron maken of zijn ze mee bezig. Dat is dus wel handig!
 
Ik ben gewoon benieuwd naar alle editors voor synths die ik zelf heb. Ook al is het een hardware bak met veel knoppen. Sounds opslaan naar pc en goeie overview van een patch kan met software soms net even handiger zijn dan met hardware. Of bepaalde paramaters d.m.v. van die plugin makkelijk automatiseerbaar maken in bijvoorbeeld Cubase.
 
OK, ik kon het dus weer eens niet laten... de pre-release aangeschaft voor een lekker avondje Evolveren. :D

Mijn eerste indruk is zeker positief, vooral als je het vergelijkt met de SoundTower editor, die nogal wat ruwe kantjes heeft en lang niet zo simpel werkt als zou kunnen.
Vergeleken met handmatig editen van de rack-versie is dit natuurlijk helemaal een verademing... ;)

De Vyzor editor draait in Uniquest (stand-alone SoundQuest) en doet al professioneel aan vanaf het moment dat je het pakket installeert. Alles is allemaal netjes afgewerkt, bijna gelikt, en werkt eigenlijk zoals je het op het eerste oog zou verwachten.
Verder valt het met die performance eisen wel mee... ik heb hier wel een P4, maar tijdelijk een onboard videokaart, en daar werkt het ook mee, zonder morren.

Enige wat jammer is, is dat het op een hoge resolutie display allemaal wat pielig aandoet, omdat de editor niet mee-schaalt met de window grootte.
 
Origineel geplaatst door Neumann
als je een apparaat koopt voor niet al te weinig, vind ik dat je de editor er eigenlijk gratis bij moet krijgen! en dat ie dan ook gewoon normaal moet werken. nooit begrepen van meneer smith....:confused:

Bij de PER krijg je de Soundtower editor ook gewoon. Aangezien dat bij de PER ook echt wel nodig is. Bij de gewone Evolver en de keys versies kun je het ook prima af zonder editor vind ik.

Alleen is de soundtower editor niet echt super vind ikzelf.
 
Origineel geplaatst door gerrie79
80 dollar voor een editor :D ha :D ha

50 euro, niet goedkoop inderdaad. Maar goed....lekker voorbarige conclusie als je niet eens echt weet hoe het zit.

Ik heb 'm gisteren impulsief gekocht (lekker boeiend die paar centen) en het maakt de Poly Evolver Rack meteen 100 x toegankelijker dan met de soundtower editor die je erbij krijgt.

Goede grafische weergave van de architectuur, goed bediening, fijne manier van patch beheer en beschikbaar als vsti dus je kunt de boel automatiseren. En de soundtowerkost ook al $49.99 dus zoveel scheelt het niet eens.

Vergelijk soundtower:

evl_prog.jpg

(ja dit is het hoofdscherm, het enige subscherm dat je hier nog hebt is voor de sequencer)

maar eens met de psicraft editor:

StoreBanner.jpg



Nogal een wereld van verschil he! In de soundtower is het constant zoeken naar waar je zit, in deze editor is alles heel erg logisch ingedeeld. Het is ook niet helemaal volgens mijn principes om zoveel te betalen voor een editor maar als ik voor dit geld mijn PER net zo toegankelijk kan maken als een PEK en dan ook nog eens zeer makkelijk VST automation erbij krijg, dan valt de prijs nog wel mee.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Maar goed....lekker voorbarige conclusie als je niet eens echt weet hoe het zit.

wat valt er dan te 'weten'acid :confused: :confused: dure synth kopen en dan durven ze nog geld te vragen voor een editor. thats all i need to know.
 
Ik vind die soundtower editor eigenlijk wel goed.
OK hij is spuglelijk en mijn eerste indruk was niet echt positief, maar ik denk dat dit meer een kwestie van wennen is.

Wat ik niet zag staan op die Vyzor is een program genetics functie, zit die er ook in?
 
Origineel geplaatst door gerrie79
wat valt er dan te 'weten'acid :confused: :confused: dure synth kopen en dan durven ze nog geld te vragen voor een editor. thats all i need to know.

Ehm....de Evolver, MEK en PEK hebben gewoon voldoende front-end controls om de synth te bedienen. De PER niet en daarom krijg je er een licentie bij voor een 3rd party software editor (sound tower).

Bij hoeveel synths kreeg je meteen een editor? De ene fabrikant verstrekt een editor, de andere niet. Is een keuze en heeft weinig met de prijs te maken. Krijg je bij de Moog Voyager een midi editor dan bijvoorbeeld?

Het zou natuurlijk netjes zijn als je er een editor bijkreeg maar bij de Evolver is dat nu eenmaal niet zo (behalve bij de PER).

Het verschil zit hem denk ik ook in het feit dat het geen editor van eigen bodem is. Ze maken dus zelf geen editor maar geven je een licentie voor "een" 3rd party editor bij de PER omdat die anders erg slecht te bedienen is!
 
Back
Top