Compounder en Sidechaining

tis alleen een beetje jammer als je bijv. een rollende kick of dubbele kick achter elkaar heb etc. dat je gate open blijft staan, en dat kan toch wel een lelijk effect geven op de bass flow
 
Weet iemand een leuke compressor waar sidechain voor de compressor op zit? Ik zit namelijk met een trancegate opgescheept hoor ik net :(
 
je zou de DBX compressors eens kunnen checken.. de 266 en 166 zijn nieuw en 2e hands niet duur..
schijnen erg goed te pompen ook, voor t geld van de compounder kun je 2 goedkopere dbx compressors kopen
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
je zou de DBX compressors eens kunnen checken.. de 266 en 166 zijn nieuw en 2e hands niet duur..
schijnen erg goed te pompen ook, voor t geld van de compounder kun je 2 goedkopere dbx compressors kopen

'schijnen' erg goed te pompen? Goed advies zeg!

Maar idd, beter geen behringer nemen, dat schijnt erg kut te zijn. :doei:

Uit ervaring weet ik trouwens dat een Alesis 3630 ook lekker kan pompen, misschien geen top -comp. maar het 'pompt' wel.
 
Origineel geplaatst door spdk
Weet iemand een leuke compressor waar sidechain voor de compressor op zit? Ik zit namelijk met een trancegate opgescheept hoor ik net :(

Ik heb zelf een presonus gescoord (ex Dione compressor) zit ook sidechain op en pompt als de neten:)
 
Wat voor type is die Presonus en wat is de richtprijs? Ik sta er nog steeds van te kijken dat die sidechain van de Compounder voor de gate is, ik gebruik die gate al nooit, laat staan dat ik em wil sidechainen.
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
gelukkig heeft de compounder 2 outs .... 1 xlr out en 1 jack out ... ik heb de xlr out naar mn mixer en de jack out op de key in van de bass gezet ....viel me alleen wel op de de jack out veel zachter is als de xlr out ...

voorbeeldje komt eraan :)

Dat kan aan 2 dingen liggen, je jack out/in is niet gebalanceerd, of je jack kabel is niet gebalanceerd.

ps. De presonus dingen rocken.
 
Origineel geplaatst door rombraz
Ik heb zelf een presonus gescoord (ex Dione compressor) zit ook sidechain op en pompt als de neten:)

Heb zelf ook een presonus acp-22 van dione overgenomen en ben er aardig over te spreken. Heb ook een behringer composer pro, maar goed daar zullen we het maar niet over hebben.
De gates van die presonus zijn ook zwaar :okdan:

Moet volgend jaar toch ook maar eens zo'n compounder scoren. Weet niet hoe de presonus in verhouding tot de comounder zijn werk doet.....?
 
Ik heb zelf een presonus gescoord (ex Dione compressor) zit ook sidechain op en pompt als de neten

Heb zelf ook een presonus acp-22 van dione overgenomen en ben er aardig over te spreken

Kan ik er ook niet één overnemen van Dione? Hij schijnt ze graag te verkopen :D
 
Origineel geplaatst door spdk
Kan ik er ook niet één overnemen van Dione? Hij schijnt ze graag te verkopen :D

Alles heeft zijn prijs, dus misschien wil ik die van mij wel aan jou verkopen!!}:| }:| }:|
 
Origineel geplaatst door dct
Alles heeft zijn prijs, dus misschien wil ik die van mij wel aan jou verkopen!!}:| }:| }:|

Als je geld wil verdienen, kan je beter een krantenwijk nemen.
 
Origineel geplaatst door demian
'schijnen' erg goed te pompen? Goed advies zeg!

Maar idd, beter geen behringer nemen, dat schijnt erg kut te zijn. :doei:

Uit ervaring weet ik trouwens dat een Alesis 3630 ook lekker kan pompen, misschien geen top -comp. maar het 'pompt' wel.

ehm, ik geef deze jongen wat opties om te checken.. ik zeg niet dat ie ze blindelings moet kopen omdat ik zus of zo heb gehoord :doei:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ehm, ik geef deze jongen wat opties om te checken.. ik zeg niet dat ie ze blindelings moet kopen omdat ik zus of zo heb gehoord :doei:

Wat ben je toch een kanjer! :mega:

Daarbij pompen die comps die jij noemt helemaal niet zo, dus ik snap niet waarom je die er dan aanhaalt,
noem dan een dbx 160a bijv..
 
dat ze zouden pompen heb ik me dan aan laten praten door mensen hier op t forum ..
maar goed, sidechainen kunnen ze iig wel
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dat ze zouden pompen heb ik me dan aan laten praten door mensen hier op t forum ..
maar goed, sidechainen kunnen ze iig wel

dat kunnen behringers ook.. Je advies voegt weinig toe Reso, ipv dat je dan een list met alle mogelijke compressors aanbiedt roep je maar 1 of 2 types die op het forum veel voorbij zijn gekomen en die je uberhaupt zelf niet eens in de vingers hebt gehad, de leugen regeert?

Daar wordt toch niemand wijzer van, het is geen kroeg waar je alles maar kan roepen zonder dat het wat uitmaakt, het is een forum, alles wat je zegt wordt nog heel vaak gelezen. :mega:
 
hoezo tegenstrijdig?

hoezo tegenstrijdig?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik zeg niet dat ie ze blindelings moet kopen omdat ik zus of zo heb gehoord :doei:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dat ze zouden pompen heb ik me dan aan laten praten door mensen hier op t forum ..
 
Origineel geplaatst door demian
dat kunnen behringers ook.. Je advies voegt weinig toe Reso, ipv dat je dan een list met alle mogelijke compressors aanbiedt roep je maar 1 of 2 types die op het forum veel voorbij zijn gekomen en die je uberhaupt zelf niet eens in de vingers hebt gehad, de leugen regeert?

Daar wordt toch niemand wijzer van, het is geen kroeg waar je alles maar kan roepen, het is een forum, alles wat je zegt wordt nog heel vaak gelezen. :mega:

Origineel geplaatst door demian
Uit ervaring weet ik trouwens dat een Alesis 3630 ook lekker kan pompen, misschien geen top -comp. maar het 'pompt' wel.

nou noem jij dan gelijk alle compressors op die kunnen pompen ? 8o)

jou advies voegt ook weinig toe dan .. maar een hoop individuele posts vormen samen een goed beeld met dingen die overwogen kunnen worden

je hoeft een compressor niet in je handen gehad te hebben om te kunnen zien dat ie kan sidechainen .. handleiding / plaatjes kun je dat wel van afleiden.. en tja .. dat pompen had ik misschien beter niet kunnen zeggen en daarnaast zei ik ook SCHIJNEN .. met andere woorden, volgens andere hier op t forum .. maar goed heb nu idd geleerd dat ik wat voorzichter moet zijn met dingen voorleggen die ik andere hier op t forum heb zien zeggen, want voordat je t weet wordt je weer aangevallen door mensen die t tegenover gestelde denken

hmmm .. de leugen regeert idd.. zou die 166 nou wel of niet pompen :confused:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
nou noem jij dan gelijk alle compressors op die kunnen pompen ? 8o)

nee..dat laat ik voor jou. Daar leer je veel meer van.
jou advies voegt ook weinig toe dan .. maar een hoop individuele posts vormen samen een goed beeld met dingen die overwogen kunnen worden
Mijn advies is gebaseerd op basis van weten. Daarbij boeit het me verder niet om advies te geven, het staat me echter wel tegen dat iemand onzin loopt te verkondigen. En dat stééds weer.
je hoeft een compressor niet in je handen gehad te hebben om te kunnen zien dat ie kan sidechainen .. handleiding / plaatjes kun je dat wel van afleiden.. en tja .. dat pompen had ik misschien beter niet kunnen zeggen en daarnaast zei ik ook SCHIJNEN ..
dat schijnen van jou is niks anders dan een verhulling voor iets dat je niet weet. waarom dan uberhaupt daar mond over open doen, kleppen over iets wat je niet weet.. interessant!
met andere woorden, volgens andere hier op t forum .. maar goed heb nu idd geleerd dat ik wat voorzichter moet zijn met dingen voorleggen die ik andere hier op t forum heb zien zeggen, want voordat je t weet wordt je weer aangevallen door mensen die t tegenover gestelde denken
Gaat er niet om dat je aangevallen wordt, gaat er om dat je geen onzin lult. Zoek dingen gewoon goed uit voor je wat roept.

even goeie vrienden verder hoor.. :luv:
 
Origineel geplaatst door demian
nee..dat laat ik voor jou. Daar leer je veel meer van.
Mijn advies is gebaseerd op basis van weten. Daarbij boeit het me verder niet om advies te geven, het staat me echter wel tegen dat iemand onzin loopt te verkondigen. En dat stééds weer.
dat schijnen van jou is niks anders dan een verhulling voor iets dat je niet weet. waarom dan uberhaupt daar mond over open doen, kleppen over iets wat je niet weet.. interessant!
Gaat er niet om dat je aangevallen wordt, gaat er om dat je geen onzin lult. Zoek dingen gewoon goed uit voor je wat roept.

even goeie vrienden verder hoor.. :luv:

dat uitzoeken heb ik gedaan.. heb eens een topic gehad of gezien hier op t forum waarin ik vroeg om compressors die lekker pompen.. toen is de 166 voorbij gekomen .. vandaar dat ik zei SCHIJNEN.. en idd zoals je al zegt weet ik t dus niet zelf

maar goed, dat jij dan zegt dat t niet helpt als ik alleen 1 of 2 modellen op noem waarvan ik weet dat ze kunnen sidechainen maar ze allemaal moet opnoemen en vervolgens noem je zelf 1 compressor op die volgens jou kan pompen zou ik toch verwachten dat je dan zelf ook even de moeite neemt uit te zoeken welke andere compressors er ook kunnen pompen .. in dat geval voeg je dus zelf ook weinig toe

even goeie vrienden verder hoor :biertje:
 
Back
Top