Gabber cultuur, Reportage Journaal 14-12-05

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door 6 trak
maar wat is nu de (positieve) essentie van gabber wel dan? leg het mij eens uit, ik ben 1 en al oor :)
het werkt voor mij vooral therapeutisch, heerlijk om te maken om bepaalde gevoelens te verwerken...daarnaast houd ik niet van "veilige" muziek (ik heb dan ook een schijthekel aan formule-hardcore), maar als er lekker met tegendraadse ritmes, vage geluiden en keiharde kicks gespeeld wordt gaat bij mij de adrenaline wel stromen ja

en de positieve essentie van de scene is in principe dat op zo'n feest iedereen je gabber is...hoewel hier veel op af te dingen valt (ik maak ook liever vrienden voor het leven dan dat ik een nacht lang met volslagen onbekenden ontzettend bevriend ben ;)), toch heb ik wel feesten meegemaakt waarbij honderd man elkaar de hand schudden en gebroederlijk met elkaar aan het hakkuh waren en dat is toch wel heel speciaal en erg tof, een soort euforisch gevoel en dat zonder xtc :)
 
Origineel geplaatst door chielos
volgens mij ook bullshit, ok er zullen misschien percentueel gezien wat meer rechtse mensen zijn in de gabbercultuur maar het enige verschil is dat je het aan de mensen in een driedelig pak niet kunt zien omdat ze allemaal hetzelfde dragen terwijl de extreem rechtse gabbers er te dmv bepaalde kleding te koop mee lopen..

psies...procentueel gezien zijn er meer rascistische ouderen,maar die herken je niet aan hun kleding...
maar los daar van : niet iedereen die Lonsdale draagt en een kale kop heeft is een rascist....en daar gaat het om...

overigens vond ik het optreden van Patrick en Conrad erg zwakjes,ze hadden beter duidelijk moeten maken dat de scene er alles aan doet om die wazi's buiten de feesten te houden en dat muzieksmaak niks zegt over de politieke ideeën van mensen...maar goed,met die televisielampen op je kop zal het wat moeilijker zijn om je duidelijk te uiten...

het was waarschijnlijk ook beter geweest als iemand als Paul,Ruffian,Bass-D of The Viper daar ook bij had gezeten....
 
Origineel geplaatst door dione
psies...procentueel gezien zijn er meer rascistische ouderen,maar die herken je niet aan hun kleding...
maar die leggen niet zelf ook een verband tussen hun muziekstijl en hun politieke ideeën (www.holland-smartlappen.com de site voor de rechtse smartlappen-liefhebber met mp3'tjes van uitspraken van hitler door muziek van andre hazes gemixt? of uitspraken doen dat negers niet op het tros-festival thuishoren?)

het zijn echt niet alleen de media die voor dit beeld zorgen, het zijn ook de wazi's die het doen en deze twee dingen versterken elkaar...hoe meer aandacht de media op de wazi's vestigen hoe groter de aanwas van nieuwe wazi's, hoe meer wazi's hoe meer aandacht in de media

dit moeten we gewoon erkennen voor we verder kunnen komen, blijven hangen in ontkenningen met halfbakken argumenten schieten we echt niets mee op, dat gebeurt al tien jaar en nog is er niks mee opgelost...we moeten het anders aanpakken, de media aan onze kant krijgen in de strijd tegen de wazi's en onjuiste beeldvorming
 
ik denk dat er voor de hardcore producers nu een leuke taak is weggelegd.
zorg dat die lieden de schrik van hun leven krijgen en nooit meer terug komen
roep eens flink wat keren " BLACK POWER" door een productie
en gebruik samples van flink wat van die kreten van james brown ed......
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Toch heb ik er het volste vertrouwen in dat de meeste mensen in geheel NL het hele gabber+rascisme idee wel met een korreltje zout nemen.
dat is juist het grote gevaar....
 
Origineel geplaatst door bliepertronic
ik denk dat er voor de hardcore producers nu een leuke taak is weggelegd.
zorg dat die lieden de schrik van hun leven krijgen en nooit meer terug komen
roep eens flink wat keren " BLACK POWER" door een productie
en gebruik samples van flink wat van die kreten van james brown ed......
tja de meeste samples in platen komen van hiphoppers, meestal niet-blanke, er zijn al een aantal platen tegen racisme (zoals gisteren bij de leugen regeert te horen was), maar ook oa "fuck you nazi's" (waarop ik een aantal van die gasten nog vrolijk op zag staan springen), heb een keer een speech van martin luther king als intro op een groot feest gehoord, hardcore united is georganiseerd als een groot evenement tegen racisme op de meeste flyers staat dat racistische uitingen niet welkom zijn, op veel hardcore-websites staat een antiracisme-logo etc. etc.

het helpt alleen verdomde weinig =( we moeten echt van tactiek veranderen denk ik
 
Origineel geplaatst door Carnivore
respect voor Conrad (Ophidian) en Patrick (Ruffneck) :halleluja

enne Pfffieewwww Bart (Catscan) wat kan jij kwaed kieken !

Vond het al een goed begin dit stukje op nationale TV, hopen dat de grote organisaties, samen met de producers/DJ's er nog even de schouders onder gaan zetten.

Ow Niel :dj: nice one.... enne =Oxelfris= whehe niet zo schuw kijken de violgende keer, was voor ons enger dan voor jou :engel: :walker:

:okdan: Respect

Ik had geen fok in te brengen en t was warm door die lampen ... hehe. Dus ja, ben je ook niet 100%. Had graag mn zegje gedaan!

Wordt tijd voor een goed vervolg!
 
Jep.... Barend en van Dorp... Nova ??

En dan met mensen als Paul, Syco, Bass-D enzo erbij... laten zien dat hardcore wel degelijk multi-culti is.


Ik reageerde trouwens op hun standaard terug gestuurde email... de email die ik daarop stuurde werd ongeopend en automatisch gedelete. Erg trieste zaak, zal morgen weer eens een mooie mail naar hun publieke mailadres schrijven (vanaf een ander mail adres)
 
Ik denk dat de historie van de gabber wel tegenwerkt.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik op Megaraves (Anno 96/97 ofzo) in de Energiehallen echt STRUIKELDE over de bomberjasjes met vlaggetjes en dat de leuzen "Joden aan het gas" door de zaal werden gescandeerd. Toen was het dus ECHT WEL erg met racisme en gabbers.

Zal heus nu minder zijn....maar je hebt de schijn gewoon tegen je door dat verleden.
 
altijd maar die gabbers, helaas komen er wel veel verkeerde mensen op af die wel in het nieuws komen, maar volgens mij mogen de meesten is beter om zich heen kijken

want hoe je het ook went of keert racisme bestaat net zo veel buiten gabbers om

ik werk op de grote bouw en elke keer sta ik me er versteld van wat voor een racistische stemming daar heerst
elke keer weer kut turk, klote hoofddoek etc etc en nog meer van dit soort ondoordachte opmerkingen en dat is dan niet bij een enkeling

en als er dan 4 turken komen stukadoren dan is het ineens van goh ze werken nog best wel door ... :z

en het is niet alleen op bijv de bouw ik merk die stemming dan wel in mindere mate overal

de grootste schuld hieraan heeft ook de media lijkt mij die elke keer maar weer de foute uitzonderingen belicht, wat een ander hier ook al zij de media dicteert op deze manier de toekomst
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
juust


Linkje naar het bestand

zo'n beetje aan het eind; kwaliteit is helaas wel niet al te best... vooral catscan ziet er op t eind nogal pissig uit, jammer dat het zo kort duurt anders had het nog eens een leuke discussie kunnen worden...

Bedankt voor de link Ruffyrider.

Veel respect voor iedereen die daar aanwezig was en voor Carnivore om dit hier aan het licht te brengen hier.

Jammer dat het maar zo kort duurde want jullie kregen niet echt de kans om je meningen te uiten.



:dj:
 
Origineel geplaatst door anoniempje
altijd maar die gabbers, helaas komen er wel veel verkeerde mensen op af die wel in het nieuws komen, maar volgens mij mogen de meesten is beter om zich heen kijken

want hoe je het ook went of keert racisme bestaat net zo veel buiten gabbers om

ik werk op de grote bouw en elke keer sta ik me er versteld van wat voor een racistische stemming daar heerst
elke keer weer kut turk, klote hoofddoek etc etc en nog meer van dit soort ondoordachte opmerkingen en dat is dan niet bij een enkeling

en als er dan 4 turken komen stukadoren dan is het ineens van goh ze werken nog best wel door ... :z

en het is niet alleen op bijv de bouw ik merk die stemming dan wel in mindere mate overal

de grootste schuld hieraan heeft ook de media lijkt mij die elke keer maar weer de foute uitzonderingen belicht, wat een ander hier ook al zij de media dicteert op deze manier de toekomst

Dat soort domme opmerkingen hoor je inderdaad overal niet nadenkend dat die kleding en televisie die ze gebruiken niet in Nederland is gemaakt.
Gewoon dom volk helaas.
 
Origineel geplaatst door Catscan
hahaha ik zie het nu pas terug Evil Bart!!!! bart is boos

hahaha....ik zag dat je echt zin had in een goede discussie...:D ...trouwens,toen die kerel de opmerking maakte over concertgebouw-publiek riep ik bijna tegelijk met jou "bullshit"...hahaha....



maar goed,na het teruggezien te hebben denk ik dat het een nutteloze actie was...ik zag te veel (kale) blanke mensen,precies het beeld wat er is van gabbers....zowel Patrick als Ophidian stonden met hun bek vol tanden,vooral toen gevraagd werd naar het 'Hardcore United' feest en plaat...en de mensen die echt ervaring hebben met rascisme in de hardcore-scene waren er niet....want laten we eerlijk wezen,de laatsten die kunnen oordelen over rascisme in de scene zijn blanken...

volgende keer iemand sturen die wel media-ervaring heeft en wel duidelijk kan maken wat het probleem nou was,want dat werd in dit item helemaal niet duidelijk...jammer,gemiste kans...
 
Origineel geplaatst door dione
hahaha....ik zag dat je echt zin had in een goede discussie...:D ...trouwens,toen die kerel de opmerking maakte over concertgebouw-publiek riep ik bijna tegelijk met jou "bullshit"...hahaha....



maar goed,na het teruggezien te hebben denk ik dat het een nutteloze actie was...ik zag te veel (kale) blanke mensen,precies het beeld wat er is van gabbers....zowel Patrick als Ophidian stonden met hun bek vol tanden,vooral toen gevraagd werd naar het 'Hardcore United' feest en plaat...en de mensen die echt ervaring hebben met rascisme in de hardcore-scene waren er niet....want laten we eerlijk wezen,de laatsten die kunnen oordelen over rascisme in de scene zijn blanken...

volgende keer iemand sturen die wel media-ervaring heeft en wel duidelijk kan maken wat het probleem nou was,want dat werd in dit item helemaal niet duidelijk...jammer,gemiste kans...

Er had idd een Paul, een Bass-D, een Carlos of een Mc Syco moeten zitten
 
Mouth of Madness, die heeft na hakken en zagen toch ook wel media-ervaring 8o)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top