Gabber cultuur, Reportage Journaal 14-12-05

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hardcore

Hardcore

Ik ben zelf Braziliaan en donker, ik heb toch ech wel last gehad van dat Hardcore Holland volk..
met hun achterlijke website en rood wit blauwe cd's

Daarentegen lopen er ook zat die die lui ech niet moeten met hun stomme gepogo..

kunnen ze niet hakkuh ofzo.

Die lui mag je geen eens gabbers noemen.

Ik heb net de mp3 versie gehoord en ik vind het ech belachelijk..
alsof ze niks beter te doen hebben dan haat te creeren..

Het gezellige oldskool feest is een vet concept
 
Origineel geplaatst door dione
psies...procentueel gezien zijn er meer rascistische ouderen,maar die herken je niet aan hun kleding...
maar los daar van : niet iedereen die Lonsdale draagt en een kale kop heeft is een rascist....en daar gaat het om...

Mag ik dan even vragen, waarom op de flyer van jouw birthday party afgelopen vrijdag dan "No lonsdale" staat? :)
 
En even voor los wat hierboven staat, het slaat idd allemaal nergens op. Dat er een kleine groepering wazi's en/of nazi's bij lopen ga ik niet ontkennen, ik zie die idioten ook wel op feesten hoor. Maar er moet gewoon nog strenger tegenop getreden worden want het is nog niet streng genoeg vind ik.
En daarbij als je naar andere muziekstijlen kijkt.. neem Country muziek. Daar zitten hele redneck bands bij rechtstreeks uit de harde kern van de Ku Klux Klan te verkondigen hoezeer ze tegen onze zwarte medemensen zijn, maar hoor je de media ooit over Country muziek? Nee! Hoezo hypocriet dan. En daarbij nog eens dat er nog nooit een serieuze producer/DJ in de hardcore wereld is geweest die echt onder eigen naam racistische leuzen verkondigde.
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ik denk dat de historie van de gabber wel tegenwerkt.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik op Megaraves (Anno 96/97 ofzo) in de Energiehallen echt STRUIKELDE over de bomberjasjes met vlaggetjes en dat de leuzen "Joden aan het gas" door de zaal werden gescandeerd. Toen was het dus ECHT WEL erg met racisme en gabbers.

Zal heus nu minder zijn....maar je hebt de schijn gewoon tegen je door dat verleden.

Het was het ergste toen nog niemand het er over had.
 
ahja de media moet toch altijd een zondebok hebben, ben het ondertussen al gewoon...
Ok het irriteert me nog steeds als ik zulke berichten lees want zoals altijd wordt het gedrag van enkelen aan iedereen binnen die subcultuur toegeschreven;{
Er zijn paar wazi's die naar Hardcore feesten komen en HUP wij krijgen allemaal slechte naam :confused:
Denk niet dat er tegen de media veel in te brengen valt, de normale burger gelooft letterlijk wat de media hen vertelt :engel:

Daarom zeg ik gewoon, geniet van de momenten met je kameraden en heb gewoon schijt aan de rest met hun negatief gedoe :kont:

Keep it HARD :duivels:
 
Re: Hardcore

Re: Hardcore

Origineel geplaatst door rombraz
gabbers

Gabbers is toch een amsterdams woordje voor maten.

En het idee was toch dat iedereen op zo'n feest je vriend is?????

Slappe meelopers die stoer willen zijn maar helaas nog bij pappie en mammie wonen die elke dag nog trouw hun brood maakt voordat ze naar school mogen.....en daar stoer tegen de leraar moeten doen....

Ik denk dat de meeste er wel uit groeien, maar sommigen zijn zooooooo dom.......
 
Re: Re: Hardcore

Re: Re: Hardcore

Origineel geplaatst door Alex Omega

Ik denk dat de meeste er wel uit groeien, maar sommigen zijn zooooooo dom.......

Sommigen ??
 
Re: Re: Re: Hardcore

Re: Re: Re: Hardcore

Origineel geplaatst door Bass
Sommigen ??

Die er overheen groeien en tot bezinning komen zijn zooo dom ;)

en dus net iets verstandiger...
 
Dat er een forum is dat Holland Hardcore heet is natuurlijk ook niet bevorderlijk..
Weet iemand waarom dit gewoon kan blijven draaien terwijl het zo rascistisch is als de neten?

R
 
Origineel geplaatst door Arv
Dat er een forum is dat Holland Hardcore heet is natuurlijk ook niet bevorderlijk..
Weet iemand waarom dit gewoon kan blijven draaien terwijl het zo rascistisch is als de neten?

R

Enorm triest inderdaad, en daar zit ook alleen maar van dat :bekdicht:-volk... Ik kan me er ook mateloos aan irriteren.. maarja...
 
Origineel geplaatst door Arv
Dat er een forum is dat Holland Hardcore heet is natuurlijk ook niet bevorderlijk..
Weet iemand waarom dit gewoon kan blijven draaien terwijl het zo rascistisch is als de neten?

R
Ik geloof dat ze op een Amerikaanse server zitten, daar worden dit soort dingen niet aangepakt (websites van de ku klux klan of stormfront mogen daar ook gewoon draaien), daar kan Nederland juridisch niets tegen beginnen
 
De sfeer en muziek op Hollandse hardcore feesten heeft al jaren vrij weinig meer te maken met wat ik ooit leuk aan gabber vond.

Maar ook aan puberale stoere sukkeltjes wordt veel geld verdiend... ze kopen braaf Lonsdale en MOH kleertjes, dure kaartjes voor grote feesten... dus waarom iets veranderen?
 
die feesten heb je ook

maar er zijn genoeg andere feesten met genoeg goede dj,s bijv net over de grens in duitsland the bridge beetje soort van de fun inrichting meerdere zalen/ hardcore stylen, bijna elke week hardcore , veel goede mensen en zo zijn er nog wel een aantal
 
Hoewel het merendeel van de Lonsdalers weliswaar geen rechts-extremistische ideologie aanhangt, zijn vreemdelingenhaat, nationalisme en frustratie over de multiculturele samenleving breed gedragen gevoelens binnen de gabbercultuur.

Slaat echt weer als een tang op een verwarming. Zulke zin kan je wel op heel Nederland toepassen. Ik heb gelukkig maar veel vertrouwens in mensen als het op kritisch lezen aankomt.

En 'Oi!' heb ik gelukkig nog nooit van gehoord. Wil ik denk ik ook maar zo houden.
 
Trouwens ook fijn dat via de schrijfstijl de inhoud niet helemaal overeen lijkt te komen met de brief die ze naar de 2de kamer sturen.
 

Attachments

  • aivd.jpg
    aivd.jpg
    66,3 KB · Bekeken: 79
Toch fijn dat er dit soort onzinnige onderzoeken worden gedaan,weet ik tenminste waar mijn belastingcenten naar toe gaan....
 
ja ook erg flauw weer inderdaad ik heb een flinke nette brief getypt en opgestuurd naar de aivd maar ik heb zo,n gevoel dat m,n brief meteen naar de prullenbak verdwijnt
 
wat een raar verschil dan tussen het bericht voor het volk en het bericht naar de 2 kamer toe ,

in dat laatste bericht zou je haast gaan zeggen dat ze hun hardgemaakte stellingen weer gedeeltelijk terug trekken
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top