Gabber cultuur, Reportage Journaal 14-12-05

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tja...de AIVD gaat nu gigantisch op z'n bek door alle blunders in de 'Hofstad-groep' zaak...dus dan maar de aandacht afleiden met zo'n nutteloos 'onderzoek'.....wat ze trouwens al veel eerder gedaan hebben,maar nu met iets andere woorden weer onder de aandacht brengen...

Laat ze eerst maar eens met keiharde feiten en cijfers komen (kunnen ze niet) dat het werkelijk zo erg is als ze zeggen...het enige wat ze zeggen in dit 'onderzoek',is dat het eventueel in de toekomst een bedreiging zou kunnen worden....tja,zo lust ik er ook nog wel 1 : het zou zo maar kunnen dat de AIVD in de toekomst eventueel zou kunnen uitgroeien tot een onbestuurbaar orgaan dat de democratie zou kunnen bedreigen....

Uit het verkeerd gebruiken van woorden als 'Gabber' en 'Lonsdale jongere' (volgens mij kunnen ze zelf nog niet eens een definitie geven van die woorden) en dat ook nog te laten vergezellen met een foto van een jas met 'Oi' er op,blijkt wel dat ze werkelijk geen enkel inzicht hebben in de hedendaagse jeugdcultuur.....

Natuurlijk zijn er recht-extremistische gabbers....maar rechts-extremisten vind je in alle lagen van de bevolking (kijk maar eens naar enkele leden van onze regering...)...
Omdat er nu eenmaal weinig allochtone rechts-extremisten zijn plus dat gabbers over het algemeen autochtoon zijn,zul je zien dat er procentueel dus meer rechts-extremisten tussen de gabbers zitten dan gemiddeld gezien over de gehele Nederlandse bevolking...maar wat bewijst dat ? Juist,helemaal niks...die zelfde procentuele hoeveelheid zul je ook tegenkomen als je bijvoorbeeld kijkt naar poffertjesbakkers of concertgebouw-bezoekers,zijn ook overwegend autochtoon...

Als de overheid niet zo'n zaak had gemaakt van 'Lonsdale jongeren',had dit allemaal al over kunnen waaien...maar juist omdat rechts-extremisme,Lonsdale en gabbers in 1 adem genoemd werden en worden,zijn er jongeren die daadwerkelijk gaan geloven dat deze zaken iets met elkaar te maken hebben.....maar Lonsdale is gewoon een mode-merk,dat over een tijdje gewoon weer 'uit' is,zoals dat normaal gaat met mode-artikelen...en dan kunnen ze weer een andere zondebok zoeken....de 'Diesel-jongere' of zo...
 
Ik snap al die ophef niet.

Keurige bronvermelding en verwijzing op de NOS site waar het nieuws op gebaseerd is. Staat helemaal niets raars in dat bericht, het bericht vind ik zelfs redelijk genuanceerd.


Dat je zelf in een bepaalde stroming zit, regelmatig feesten bezoekt en je verbonden voelt met de cultuur eromheen, wil nog helemaal niet zeggen dat je daar dan ook het beste over kan oordelen.
 
Origineel geplaatst door FHL
Ik snap al die ophef niet.

Keurige bronvermelding en verwijzing op de NOS site waar het nieuws op gebaseerd is. Staat helemaal niets raars in dat bericht, het bericht vind ik zelfs redelijk genuanceerd.


Dat je zelf in een bepaalde stroming zit, regelmatig feesten bezoekt en je verbonden voelt met de cultuur eromheen, wil nog helemaal niet zeggen dat je daar dan ook het beste over kan oordelen.

:gaap:....Lezen is niet je sterkste punt merk ik al...de NOS heeft namelijk al toegegeven dat ze het verkeerd hebben gebracht...en we hebben het nu over een nieuw artikel van de AIVD...;)
 
Waarom hebben ze het stuk op de site er dan nog staan? daar schreef ik namelijk over...als je m'n post goed hebt gelezen :gaap:
 
Origineel geplaatst door FHL
...als je m'n post goed hebt gelezen :gaap:

Origineel geplaatst door Dione
de NOS heeft namelijk al toegegeven dat ze het verkeerd hebben gebracht...

In het artikel van de NOS werd namelijk gesuggereerd dat veel hardcore-muziek rascistische teksten zou bevatten...wat dus niet het geval is...en dat was dus het punt...

En bovendien : omdat ik van hardcore-muziek houdt wil nog niet zeggen dat ik Lonsdale draag en/of rechts-extremistisch ben...en zodoende maak ik me daar druk om,omdat ik straks als een rascist wordt gezien omdat ik naar hardcore luister...
 
Even wat anders.

Ik ging via de link van dit topic die ik per e-mail kreeg naar synthforum en kreeg ineens een security alert.

Dit was voordat ik ook maar op iets geklikt had op het Synthforum

Raar
 

Attachments

  • aivd security alert.jpg
    aivd security alert.jpg
    75,4 KB · Bekeken: 85
Origineel geplaatst door D Sinister
Ik ging via de link van dit topic die ik per e-mail kreeg naar synthforum en kreeg ineens een security alert.
Ze houden jou ook in de gaten! ;)
 
Ons allemaal dan:D
 
@dione: Ik denk verder dat je er meer aan hebt om een statement te maken naar de wazi's dan naar de AIVD en de media. Als die gasten echt niet welkom zijn binnen de hardcore wereld, dan word jij er ook niet mee geassocieerd.

Zijn er al vette anti-wazi tracks?
 
zo, als ik hier antwoord wordt er me een certificate van de aivd aangeboden?

heb de voorgaande paar pagina's nie gelezen maar ehh..

zal wel bekend zijn..

wat mij betreft zijn hakkefeesten, vroeger in ieder geval wel de enige feesten geweest waar ik SPORADISCH
een handje in de lucht zag gaan.. om t zo maar even te zeggen
 
Origineel geplaatst door dione

Als de overheid niet zo'n zaak had gemaakt van 'Lonsdale jongeren',had dit allemaal al over kunnen waaien...maar juist omdat rechts-extremisme,Lonsdale en gabbers in 1 adem genoemd werden en worden,zijn er jongeren die daadwerkelijk gaan geloven dat deze zaken iets met elkaar te maken hebben.....maar Lonsdale is gewoon een mode-merk,dat over een tijdje gewoon weer 'uit' is,zoals dat normaal gaat met mode-artikelen...en dan kunnen ze weer een andere zondebok zoeken....de 'Diesel-jongere' of zo...


1990 - 1993 Liep iedereen in een Australian. Ook toen kreeg werden dezelfde meningen in de pers naar voren gebracht. We zijn nu 10 jaar verder en het gebeurt weer. Een wijs man zei ooit eens "Don't believe the hype, it's a sequel." En dat is hier ook weer het geval.
 
Origineel geplaatst door Rubmanation

Op moment van typen heb ik een lonsdale trui aan. Ik draag hem bv. bewust niet met uitgaan, al is het maar om de provocatie die mensen er in zien uit de weg te gaan.
Trui hep ik inmiddels al 4 jaar, het een mooie hoody van uitstekende kwaliteit. Weiger ik echt weg te doen...Een Turk op mun werk, kan enorm goed opschieten met een iemand die aan aan alle rascist 'eisen' te voldoen; Lonsdale kleding. Kaal. Houd van hardcore.
Tzijn volgens mij in grote lijnen niet de buitenlanders en allochtone Nederlanders die er een probleem van maken.
Nee hoor tis gwoon de politiek i.s.m. de media die het hele plaatje invullen.
:halleluja
 
Origineel geplaatst door dione
Tja...de AIVD gaat nu gigantisch op z'n bek door alle blunders in de 'Hofstad-groep' zaak...dus dan maar de aandacht afleiden met zo'n nutteloos 'onderzoek'.....wat ze trouwens al veel eerder gedaan hebben,maar nu met iets andere woorden weer onder de aandacht brengen...

@Dione... je slaat de spijker op zn kop!

typisch voorbeeld van de handen wederom in de verkeerde boezem steken.. de AIVD zal het zeker niet de handen in EIGEN boezem steken! :nee:

laten we gaan stigmatiseren/demoniseren want dat staat er weer een stille op die met een zgn. one-man actie de democratie (als die eigenlijk al bestaat) verder om zeep zal helpen.

als er dan zoveel (lonsdale) gabbers/jongeren zijn onderzoek dan eerst wat de reden hiervan is en probeer daar een positief opbouwend beleid op af te stemmen ... zelf denk ik dat dit nooit en te nimmer zal gebeuren omdat er dan een beerput wordt opengetrokken en zal blijken dat het beleid vanaf 1965 tot op +/- 2005 enigszins drastisch heeft gefaald.

als er sprake is van een democratie.. houdt dat tog in dat de meerderheid beslist?

Nu blijkt dat volgens de AIVD dat een groot gedeelte van de jongeren, gabbers zijn met mogelijke rechtse id-en. Als deze groep de meerderheid heeft zal dit in de democratische ideologie inhouden dat hier op den duur het beleid op afgestemd moet worden. Dat zal ook nooit gebeuren dus ook al afbraak van de democratie door de nu heersende klasse.... wat erop duidt dat weer sprake is van een klasse-justitie... ze zijn zeker bang dat Nederland als rechts-land wordt afgeschilderd tov de rest van de wereld en dat schaadt het imago. Want in Nederland blijkt volgens sommige volksoverleveringen het geld daadwerkelijk op straat te liggen. Als dat zo zou zijn werden er geen drastische maatregelen genomen waardoor de Nederlandse bevolking momenteel behoorlijk aan het verarmen is.

De politiek moet tog een afspiegeling zijn van de samenleving??? DUS NIET!!!

Ga zo door Nederland dan creeer je je eigen ongectroleerde undergound movement van 2 kampen die lijnrecht tegenover komen te staan....met alle gevolgen vandien...

zo zijn nog een tal van onderwerpen aan te halen die in de media mogelijk ook worden aangedikt...

tog nog ff een voorbeeld:
Spijkenisse - Maaswijk: Ouderen klagen over rondhangende jongeren op een voetbal/basketbal veldje. Gevolg 61 jarige man steekt 2 jongeren neer ivm overlast. Waarvan 1 zeer kritiek in het ziekenhuis verblijft.

als die eikels halverwege jaren 80 niet waren begonnen met het wegbezuinigen van de clubhuizen/jongerenopvang was er nu minder sprake geweest van rondhangende jeugd.

Teletekst van de week:
"Groep" in amsterdam krijgt een subsidie van € 5 miljoen om een centrum voor deze specifieke "groep" te openen....
gelijke monikken, gelijke kappen?
 
Bericht door een moderator:
Volgens mij is zo ongeveer alles gezegd over dit onderwerp. Ik ga dit onderwerp sluiten ivm politieke consensus
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top