Gabber cultuur, Reportage Journaal 14-12-05

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

OddIction

Ouwe rot
Lid sinds
20 juli 2004
Berichten
1.496
Locatie
Geleen
Gisteren heeft NOS een reportage over gabbers uitgezonden op het Journaal..

“Gabbers ontmoeten elkaar op dit soort feesten, met hardcore muziek, die veel racistische teksten bevat

Ik heb inmiddels een reactie gemaild naar ze, ik denk dat meer mensen het zouden moeten doen... houd het alleen netjes ga NIET schelden of dreigen.

publieksreacties@rtv.nos.nl


Geachte redactie,

Vol ontzag heb ik, gisteren, 14 december naar uw 20.00 uur uitzending van het Journaal zitten kijken. Walging en boosheid zijn de enige twee woorden die me te binnenschieten voor dit soort riool journalistiek. Op welke feiten zijn uw reportage gebaseerd? Heeft u zelf feesten bezocht om de info te verifiëren, met artiesten en organisaties gesproken ? U kunt geeneens concrete aantallen noemen, erg triest om dan een hele jongerencultuur over 1 kam te scheren. Ik heb er dan ook geen goed woord voor over.

De Hardcore scène heeft een grote afkeer van rechtsradicale ideeën, sympathisanten en de uiting daarvan. Op welke feiten baseert u uw statement dat gabbers op feesten hun ideologieën uitwisselen, ik citeer; “Gabbers ontmoeten elkaar op dit soort feesten, met hardcore muziek, die veel racistische teksten bevat” . Deze opmerking raakt kant nog wal en ik vraag mij danook ernstig af waar u dit op baseert. Kom met concrete voorbeelden zou ik zeggen.

Dat de Hardcore scène racisme de rug toekeert blijkt uit het evenement dat onlangs onder de noemer “Hardcore United” in Eindhoven georganiseerd werd, een feest tegen racisme, maar zoiets is blijkbaar niet sensationeel genoeg om aandacht aan te besteden. U gebruikt dan veel liever feiten die op een broodje-aap gebaseerd zijn. Heel die “Lonsdale kwestie” was nooit zo geëscaleerd als de Media het niet zo hoog opgeklopt had.

Uw uitzending heeft verbijstering en boze reacties veroorzaakt, ook bij collega deejays en producers, een publieke rectificatie gebaseerd op juiste feiten zou dan ook wel zo gepast zijn. Nogmaals wil ik kwijt dat ik het zéér betreur dat het NOS Journaal dit soort verdraaide feiten naar buiten brengt. Mag ik u nog even herinneren aan een uitspraak op uw eigen site, ik citeer; “De programma's van NOS Radio en Televisie zijn actueel, objectief, betrouwbaar en vrijwel altijd rechtstreeks.”



Met vriendelijke groet,
Ik hoop dat meeer mensen, artiesten en organisaties dit zullen doen, maar houd het netjes !
 
Van de week heb ik ook ergens een artikel gelezen over gabbers. Het kwam dr op neer lonsdaler = gabber = racist. Ik ben hem aan het zoeken.

-C-
 
ik heb op zich niets met gabber muziek, maar mijn mond viel ook even open :r
 
Mijn e-mail is gister ook al verstuurd... Dit soort berichten kan mij echt woedend maken... Iedere keer weer is de hardcore-scene de pinuut van die klote-media... Het lijkt wel of ze ons helemaal weg willen hebben ofzo :(
 
Ik kan het stuk zo niet weervinden maar het kwam er op neer dat àlle gabbers lonsdale dragen en rechts extremistisch zijn. Volgens mij stond het op planet.nl of nu.nl.

-C-
 
Is er op partyflock al een topic hierover? (kan natuurlijk ook averechts werken)

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Ik kan het stuk zo niet weervinden maar het kwam er op neer dat àlle gabbers lonsdale dragen en rechts extremistisch zijn. Volgens mij stond het op planet.nl of nu.nl.

-C-

Hier kun je het naluisteren;

Link
 
:stupid :(
Zojuist een mailtje gestuurd... verwacht er eerlijk gezegd niks van (hoop het wel natuurlijk).. Paar jaar geleden ging het in de media er ook al zo aan toe... Daarna was het ff rustig, toen was gabber blijkbaar "dood" en nu hebben ze weer wat verzonnen om over te zeiken... In mijn omgeving is er in al die jaren niks veranderd. Gewoon altijd lekker feesten, geen gezeik. De media leeft blijkbaar in een andere wereld. :(
 
tja wat een flauwekul zeg.

Maarja ik weet wel waardoor het komt.

een keertje bij premtime.

Rechtsextremistische jongeren uit limburg gaan in discussie nou ja, iedereen kan zien dat een stel losers zijn natuurlijk
zonder enige uitdieping hoe het uberhaupt kan dat mensen uitandere streken hier komen.

afijn dat hele verhaal loopt door en daar komt het finale stuk:

Die figuren zitten in 1 of andere garagebox/ jeugdhonk en 1 loser zet een stukje muziek op.
dat was dan idd hardcore-house. Maar het net zo vaak andere "ruigere" muziek. Zoals zware matel stijlen enz.

Deze jongeren willen een beeld scheppen dat ze stoer en gevaarlijk ofzo zijn en daar hoort nu een maal geen k3 bij.

Idd triest dat gewone liefhebbers van "al het geluidspectrum weg drukkende kicks" weer even "gestigmatiseerd"worden.

Nou zo ontstaat dat dan.

omdat 6 lullen op tv toevallig zitten te zuipen en daarna even een plaatje opzetten en als debielen gaan bewegen en dan ook nog eens als debielen uitzien.....
......


Toevallig is dat de corebussines van het nieuws. Alleen maar aannames en stemmingmakerij/ bangmakerij.

Eenmaal die flauwekul geboren en probeer het dan maar eens recht te zetten......






:kont: :erm:
 
Origineel geplaatst door C738
Is er op partyflock al een topic hierover? (kan natuurlijk ook averechts werken)

-C-

Ja en ook op Offensive.nl, hardcoreradio.nl, de site van Mental Wreckage, DJ Niel enz enz

Te hopen dat grote organisaties en artiesten hier gezamelijk hun schouders onder zetten
 
Nou ieder nadeel heeft kennelijk zijn voordeel, we zijn weer een bumpersticker rijker :)
 
Ja dat was johan,

maar als het is Ieder voordeel HEB zijn nadeel...

Dan zouden we dus een bumpersticker hebben en het nadeel daarvan was dan het verhaal hierboven......

:confused: ;)

Dus ik heb even aan dit wereldse citaat gesleuteld zodat het beter past in deze context.
 
Vanavond wordt er, na een stroom van negatieve reacties, aandacht aan dit item besteedt in 'De Leugen Regeert'... (De Kraakpiepers wisten dit ws al wel.)

DJ Panic en Neophyte komen er als het goed is, en geinteresseerden kunnen zich ook aanmelden om erbij te zijn!
Ben wel benieuwd wat voor stukje dit wordt.. Mijn god, is het NOS journaal nu ook al afgegleden tot niveau Telegraaf?
Ik snap niet waarom ze elke keer de hardcore moeten hebben... Er zijn bands ZAT die wel rechts-extremistisch zijn en daar openlijk voor uitkomen, waarom gaan ze daar niet op lopen zeiken? In plaats van mensen maar een beetje over 1 kam te gaan lopen scheren.. En inderdaad, is er een keer een goed initiatief (Hardcore united, feest TEGEN racisme) dan hoor je daar natuurlijk niks over... Duizenden mensen daaro die een statement maken, maar dat is niet interessant genoeg...
Ik ben zelf ook anti-racisme zoals 99% van de hardcore-people maar elke keer vindt de media weer een manier om 'ons' onderuit te halen...

Njah, ik ga maar wat negers in elkaar schoppen denkik.. Ik bedoel, de NOS zegt dat gabbers rechts-extremistisch zijn, ik luister naar en maak gabber, ik geloof het journaal, dus ik zal wel moeten....


:engel:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top