Gericht zoeken op Synthforum

Welke synth moet ik kiezen

Welke synth moet ik kiezen

Het onderwerp "welke synth moet ik kiezen" heeft inmiddels meer dan 1100 berichten. Als ik de zoekfunctie gebruik bijvoorbeeld "motif" dan krijg ik wel een melding dat binnen dat onderwerp er over is geschreven, maar ik heb toch weinig zin om 1100 berichten door te gaan lezen in de hoop dat het over datgene gaat wat ik wil weten.

Dus mijn vraag is of dat nou niet anders kan?
In 3 jaar tijd zijn er dus 1100 berichten geplaats, dat komt neer op 1 per dag. Ik begrijp dat er wellicht veelal dezelfde vragen werden gesteld en dat er dus een sticky thread werd gemaakt zodat herhaling van vragen zou worden voorkomen. Echter is de zoekfunctie niet meer makkelijk bruibaar binnen dit onderwerp en lijkt mij dat een herhaling van vragen nog steeds voor komt, alleen gebeurt het nu in één ondewerp........

Heeft iemand een suggestie hoe ik dezoekfunctie makkelijker kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Groetjes van Rudo
 
Kies 'geavanceerd zoeken', en kies links onderin 'laat resultaten zien als berichten'.
 
Of klik bovenaan de eerste post op de pagina op 'Zoek in deze discussie'. Via 'Discussietools' > 'Printversie tonen' kun je ook de hele pagina in beeld krijgen en die dan zelf doorzoeken (ctrl+f).
 
Bedankt mensen, hier kan ik wel wat mee! Dat maakt het doorzoeken van de topics toch weer een stuk leuker.

Thanks!

Rudo
 
Dit is wel een goede vraag voor een F.A.Q. of sticky topic denk ik :) Ik heb ook wel eens flink wat pagina's doorgespit omdat ik niet doorhad hoe je gemakkelijker in grote topics kan vinden wat je zoekt. Daar zullen vast (regelmatig) meerdere mensen tegenaan lopen :geslaagd:
 
Zoekfunctie 1000 berichten limiet / terugzoeken in oudere berichten

Zoekfunctie 1000 berichten limiet / terugzoeken in oudere berichten

In het kader van oprispende nostalgische gevoelens (zal wel aan het seizoen liggen) wilde ik laatst eens terugkijken in een aantal van die legendarische threads die inmiddels wat naar de 'bodem' zijn gezakt. Maar het lukte niet echt goed!

Het leek me het handigst om te zoeken op berichten in threads waar ik zelf ooit gepost had, dus alle berichten van gebruiker 'hanz' en dan terug naar de eerste posts. Blijkt de zoekfunctie af te kappen op 1000 gevonden resultaten, wat in mijn geval dus betekent dat ik niet verder dan 2006 terug kan kijken (gewoon minder posten, joh... :P)
Is er wellicht een slimme manier om dit toch mogelijk te maken, of is er een andere goeie oplossing?

Ik heb zelf al even zitten spelen met de datumvelden, maar daar kan je helaas niet echt iets beters vinden dan alleen de resultaten van een jaar geleden of ouder. Een paar extra opties in het kader 'twee jaar' of 'drie jaar' etc. zou natuurlijk een hele snelle fix zijn.
Maar eigenlijk zou je dus van-tot willen doen.
Wellicht een leuke aanpassing nog in de zoekfunctie?

Oh ja, je kan natuurlijk ook Google gebruiken, maar dan vind je niet echt op gestructureerde wijze alle berichten terug, hoogstens de 'populaire' berichten.
 
Zoekfunctie & nieuwe berichten

Zoekfunctie & nieuwe berichten

Een paar opmerkingen van mijn kant:
-als je zoekt mee een van de zoekfuncties (snel of uitgebreid) zou het fijn zijn als er in de resultaten een directe link naar de pagina was waarop het gezochte voorkomt. Sommige discussies zijn zo lang dat je alsnog heel veel moet zoeken op welke pagina nou eigenlijk je trefwoord staat;

-niet indexeren van gearlists zodat deze niet in de resultaten van de zoekfunctie verschijnen;

-als je op 'Nieuwe Berichten' klikt en vervolgens in de lijst een bericht opent en weer op 'Nieuwe Berichten' klikt, dan wordt je vaak naar 'Berichten van vandaag' geleid;

-automatische refresh functie van de 'Nieuwe Berichten' pagina (à la www.nu.nl).

Thanks en natuurlijk bedankt voor al het al gedane werk!

gr
Barno
 
Een paar opmerkingen van mijn kant:
-als je zoekt mee een van de zoekfuncties (snel of uitgebreid) zou het fijn zijn als er in de resultaten een directe link naar de pagina was waarop het gezochte voorkomt. Sommige discussies zijn zo lang dat je alsnog heel veel moet zoeken op welke pagina nou eigenlijk je trefwoord staat;

-niet indexeren van gearlists zodat deze niet in de resultaten van de zoekfunctie verschijnen;

Dat zijn goeie Barno:okdan:
Met deze twee voorstellen ben ik het ook eens....vooral het indexeren van een gearlist is zeer irritant....vraag me wel af hoe dat dan moet worden oopgelost.....
En idd een directe link naar het desbetreffende bericht zou fijn zijn maar is dat ook haalbaar?
 
vooral het indexeren van een gearlist is zeer irritant....vraag me wel af hoe dat dan moet worden oopgelost.....
is het niet een dynamische signature? die pas wordt 'gelezen' door de server op he moment dat het bericht wordt opgeroept. dus als ik 'm aanpas in mijn prefs heeft hetzelfde bericht een ander onderschrift...?
Dan moet de search functie in de sql database dat overslaan ;)

En idd een directe link naar het desbetreffende bericht zou fijn zijn maar is dat ook haalbaar?
misschien kan je een tweede iteratie doen op de resultaten: de eerste zoekopdracht vindt alle discussies met het steekwoord. vervolgens ga je door die resultaten heen alsof een discussie een gehele database is en behandel je de berichten als discussie (vaag verhaal zeg...).
plaatje:
search #1 in SQLdb --> resultaat: lijst met discussies
search #2 in discussie --> resultaat: lijst met berichten

maar misschien duurt het veel te lang (maar goed, zet dat af tegen het handmatig zoeken in 1000 berichten lange discussies)
 
Een paar opmerkingen van mijn kant:
-als je zoekt mee een van de zoekfuncties (snel of uitgebreid) zou het fijn zijn als er in de resultaten een directe link naar de pagina was waarop het gezochte voorkomt. Sommige discussies zijn zo lang dat je alsnog heel veel moet zoeken op welke pagina nou eigenlijk je trefwoord staat;

Als je bij het zoeken voor "Berichten" kiest ipv "Discussies" krijg je dat toch al?
 
-niet indexeren van gearlists zodat deze niet in de resultaten van de zoekfunctie verschijnen;
o
Je bedoelt gearlists in signatures? Volgens mij worden signatures niet opgenomen in zoekresultaten.
 
Als je bij het zoeken voor "Berichten" kiest ipv "Discussies" krijg je dat toch al?

ja da's waar maar 't zou toch mooi zijn als je de resultaten gepresenteerd krijgt zoals nu bij "Berichten" maar dan met bv de nummers van de pagina's in het rood waar het zoekwoord in voor komt?


Je bedoelt gearlists in signatures? Volgens mij worden signatures niet opgenomen in zoekresultaten.

Oh ik dacht 't wel maar misschien is het omdat iemand een synth zelf al in zn gearlist vet en cursief heeft gemaakt...
 
Als je zoekt met als resulaatvorm 'discussies' kom je inderdaad niet gelijk op de plek waar de zoekterm staat, maar je kunt binnen elke forum en elke thread ook nog eens zoeken (knop bovenaan de thread 'zoeken in deze discussie').
Ik denk dat de forumsoftware genoeg mogelijkheden biedt om de zoekterm goed te vinden en dat het aanpassen aan dit (overigens goede idee) nog wat werk met zich meebrengt.
Het zoeken met resultaatvorm 'berichten' werkt voor jou misschien dan toch net iets fijner.

De 'gearlist' van gebruikers staat in de signature. Zoals eerder aangegeven wordt deze niet met de zoekfunctie meegenomen. Het gebruik van vet en cursief heeft hierop geen effect.
 
Als je zoekt met als resulaatvorm 'discussies' kom je inderdaad niet gelijk op de plek waar de zoekterm staat, maar je kunt binnen elke forum en elke thread ook nog eens zoeken (knop bovenaan de thread 'zoeken in deze discussie').
Ik denk dat de forumsoftware genoeg mogelijkheden biedt om de zoekterm goed te vinden en dat het aanpassen aan dit (overigens goede idee) nog wat werk met zich meebrengt.
Het zoeken met resultaatvorm 'berichten' werkt voor jou misschien dan toch net iets fijner.

ok thanks... daar ga 'k 's ff mee oefenen dan!


De 'gearlist' van gebruikers staat in de signature. Zoals eerder aangegeven wordt deze niet met de zoekfunctie meegenomen. Het gebruik van vet en cursief heeft hierop geen effect.

ok geen zoekeffect maar 't is wel net of ie dan gevonden wordt en als resultaat meetelt...
 
Als voorbeeld : Als ik de inhoud van jouw signature als zoekterm gebruik, dan krijg ik geen enkel resultaat terug.
Het is dus 'wel net of ie' dat dus niet indexeert :)

Als je een thread als resultaat krijgt waarin de zoekterm in de signature staat, dan wordt de zoekterm dus wel ook ergens in een bericht binnen dezelfde thread gebruikt.
Zoeken met je browser op een pagina is dus dan niet handiger dan de zoekfunctie 'zoeken in deze thread' van het forum zelf.
 
-automatische refresh functie van de 'Nieuwe Berichten' pagina (à la www.nu.nl).

Dit lijkt mij erg storend. Ik open namelijk altijd in 1x alle berichten waar ik in geinteresseerd ben in nieuwe tabs. Pas op het einde ga ik ze 1 voor 1 lezen.
Als ie steeds automatisch refreshed zou worden, zou dit niet meer werken.
 
We hebben vanavond nog even lopen 'spelen' met de instellingen.. vanaf nu kun je bij geavanceerd zoeken ook de optie "Vanaf het begin" kiezen. Het maximum aantal zoekresulaten is opgehoogd naar 10000 berichten.

Tip van de dag: kies natuurlijk wel "Vanaf het begin" in combinatie met "en nieuwer", anders blijft het verdacht stil natuurlijk ;)

Veel plezier ermee :)
 
Top zeg, ga eens even lekker ermee spelen. :okdan:

Is het alweer bijna nationale ouwe-thread-omhoogschop-dag? :D
 
Back
Top