[Minimal techno] Forcesupreme - It Breaths

N1CE!

In die drone sample (dat mega breede ding) mag voor mijn part wel wat meer variatie in brengen verder tipper de topper. Dus ik drink :biertje: er 1 mee.
 
HALLO! Lekkere track zeg!

Mooie sfeer, mooi gekozen geluiden en mooi subtiele opbouw. Vooral de overgangen tijdens de opbouw vind ik erg goed..... ik denk dat je dit zo op vinyl kunt zetten!

Die Drone kun je wat meer varieren ja maar ik zou er gewoon niks meer aan doen. Je kunt misschien dat geluid dat in de break zit na de break wat meer accentueren zodat je echt een soort hoogtepunt krijgt. Maar een ideetje.

Maar euh. Mogen we ook weten waarmee je al dit moois hebt gemaakt? :D
 
Origineel geplaatst door Acidfever
HALLO! Lekkere track zeg!

Mooie sfeer, mooi gekozen geluiden en mooi subtiele opbouw. Vooral de overgangen tijdens de opbouw vind ik erg goed..... ik denk dat je dit zo op vinyl kunt zetten!

Die Drone kun je wat meer varieren ja maar ik zou er gewoon niks meer aan doen. Je kunt misschien dat geluid dat in de break zit na de break wat meer accentueren zodat je echt een soort hoogtepunt krijgt. Maar een ideetje.

Maar euh. Mogen we ook weten waarmee je al dit moois hebt gemaakt? :D

Thanks luitjes!

Drone... Wat bedoelen jullie daar precies mee?
Ik heb het trouwens gemaakt in Renoise. De toms/bassline thingy is opgebouwt van 808 toms die ik flink heb liggen filteren, her en der ff de reverb open gegooid, delays, chorus, bitcrushers en wat compressie.
De percussie (hats, glitchy dingetjes etc.) zijn ook flink door de bitcrusher gehaalt en lekker zitten klooien met het arrangement en ook deze plugin gebruikt:

MetalMickey
http://rozzer.net/MetalMickey/MetalMickey.dll

Erg leuk voor grainy effecten, en nog is gratis ook.

De pad achtige dingen zijn samples die ik ook flink met efffecten heb bewerkt.
 
Laatst gewijzigd:
Lekker hoor.
Ik hoor alleen in het intro (niet helemaal in het begin) een bijgeluidje, soort van knisper op de off-beat.
 
dat je muziek kon maken wisten we al .. misschien moet je eens met joachim van S.A. gaan babbelen ... hij zoekt nog mensen voor zijn label .. voor de rest niks aan veranderen !!!!
 
Origineel geplaatst door mikemix
Lekker hoor.
Ik hoor alleen in het intro (niet helemaal in het begin) een bijgeluidje, soort van knisper op de off-beat.

"Erg leuk voor grainy effecten, en nog is gratis ook"

tis minimal he .. dat crunchy geluid hoort daarbij .. ;)
 
ja alles is eigelijk al gezegt geweest. een zeer goede track. :dj:
maar eigelijk verwacht ik ergens nog een soort van melodie die er ergens inkomt.
of een duidelijk baslijn. ik denk dat een baslijn het enige is wat deze track mist.
niet dat het hoeft. hij is zo ook al erg goed :D
 
Origineel geplaatst door mikemix
Euh....http://www.forcesupreme.com/

ik weet .. maar sommige artiesten willen voor elke stijl een ander label .. en SA heeft natuurlijk leuke connecties .. maar ik roep maar wat natuurlijk .. anyway heb wel de gegevens van joa als hij ze wil ..
 
Het begint goed maar mist karakter nadat de melodie inkomt. Dat is is het enige minpuntje.

Voor de rest een ijzersterke track. Niet veel op aan te merken.

8/10
 
Thanks mensen!

Ik denk dat ik er toch nog iets aan toevoeg na de breaks in de vorm van een wazig riedeltje ofzo. Om er toch nog een beetje een lijn in te krijgen.


Origineel geplaatst door MadR
dat je muziek kon maken wisten we al .. misschien moet je eens met joachim van S.A. gaan babbelen ... hij zoekt nog mensen voor zijn label .. voor de rest niks aan veranderen !!!!

Vertel is wat meer over die Joachim van S.A.? Zijn naam komt me wel bekent voor maar verder weet ik zo ff niet wie het is.

Heb je een URL?
 
KWALITEIT!
Goede programmering van de beats. Lekker vage noises.
Wat ik mis zijn wel wat mooie hoge geluiden. Waardoor er iets meer zweef/feelgood in komt. Maar misschien heb ik teveel Robert Babicz geluisterd de laatste tijd...
ERG MOOI!
 
je beat programmering is subliem... lekkere freaky, grainy onderliggende geluidjes... heerlijk... een perfect nummer alleen mis ik gaandeweg het nummer wat hoge geluidjes... een melodielijn... je ne sais pas... maar ook zonder dat is het nog steeds een ijzersterk nummer... kan zo uitgebracht worden imo
 
Back
Top