[tribal/techno] Forcesupreme - trippin out (remix)

forcesupreme

links hangend lid
Lid sinds
11 februari 2003
Berichten
521
Locatie
een notendop
Binnenkort komt de x-trax classic Trippin out van Dj Misjah & groovehead weer uit op x-trax met o.a. een remix van Jan Liefhebber. En ik had daar een hele tijd terug al een remix voor gemaakt, die is ook inmiddels uit gekomen op een spaans label (G-Tracks) dat de licenties van het origineel van Trippin out + remix van mij heeft gekocht van X-trax.

Nou wouden ze die remix weer gebruiken voor de release op x-trax, maar ik ben niet zo tevreden over die versie, dus heb ik aangeboden een nieuwe remix te maken.

Het resultaat is dansvloer gericht, tribal techno trackie geworden, zonder veel poespas, gewoon lekker dansen :)
Ik heb geprobeerd de track een beetje boeiend te houden door er een hoop kermis effecten in te verwerken, wat vocals en goed uitgewerkte breaks. Ik heb verder eigenlijk weinig overgelaten van het origineel, ik heb geprobeerd de melodie van het origineel te gebruiken maar ik kon er eigenlijk niet zo veel mee, dus ben maar mijn eigen weggetje in geslagen...

Gemaakt in Renoise, veel compressors, filters... het gebruikelijke effecten geweld... verder nog V-station voor de bassline en FX, en een sample van Alice in wonderland :)

Ik hoop dat de track de aandacht een beetje vast houd, bedenk wel dat het een echte dansvloer plaat is.

KLIK!
 
Hoe doe je het toch elke keer weer die sound neer zetten.. echt superlekker dit :)
 
Wat me opvalt is dat er niet zo veel gereageerd wordt op deze track, en dat is toch wel een beetje zonde. Want het is er 1 voor de lekkere trek. Ik vind'm mooi!
 
Lekkerrrrr

Lekkerrrrr

Jajajajaja....
Weer een veer van mij erbij erbij (zal inmiddels lastig zitten zijn, die poeperd van je moet inmiddels pijn doen!) ;)

Lekker doormix/festivalplaatje... geen klappertje zoals "Mirage" (die ik persoonlijk echt een toppertje vond), maar zeker wel eentje die de voetjes op de vloer zal laten stampen :D

Keep it going!!!

mzl, F
 
Het eerste wat mij opvalt is dat de drums erg lekker ruimtelijk klinken.
En verderop worden ze nog insteressanter. Knap gedaan.

ik vind wel dat de bas wat ondergesneeuwd wordt. Misschien is het je bedoeling zo maar ik krijg het gevoel dat deze een oktaafje hoger moet en met iets minder Attack erop. Maar zoals ik al zei is dat een kwestie van smaak.

Zal het goed doen op de dansvloer!
 
tja wat moet je ervan zeggen......klasse:okdan:
 
Vroegaaah draaide ik het origineel wel...

Deze zou ik draaien (in breaks/tribal georiënteerde set, Lee Coombs....), zou niet m`n persoonlijke favoriet worden, maar ZAAL GAAT LOS!

Knappe Mix!
 
ik ben hem nnu al de hele dag aan het luisteren (repeat):P en hij verveeld niet echt knap werk!:halleluja
 
Heb je dat stem(achtige) sampletje ook niet in ION gebruikt? Goeie degelijke track overigens.
 
Moest er even aan wennen, maar vanaf de break van 2.42 min komtie echt los.
Dat je de bas dan inspeelt, net voor dat de kick erin valt doet het'm.
Ik zou dit kunstje dan ook zeker weer flikken bij de break op 4.14 min! (niet over nadenken, gewoon doen8~)
 
ooh nog een vraag hoe en met wat heb je die kick gemaakt?

wil ik graag ff weten alvast bedankt
 
Leuk trakkie (weer) hoor!
 
Ja mooi echt alles lekker in balans
(en 04:57 lekker hoor!!!!)
vrouwlijke vocal vind ik echt leuk gedaan.
 
Back
Top