[tribal techno] DXL - Rollin' (forcesupremix)

forcesupreme

links hangend lid
Lid sinds
11 februari 2003
Berichten
521
Locatie
een notendop
Ik ben net klaar met een remix voor DXL, ook een techno producer, van een ander forum (livesets.com).

Het is een tribal techno track geworden, lekker energiek en uplifting. Een beetje met Ben Sims
invloeden. Echt my cup of tea... dansvloer techno dus...

Het origineel vond ik zowiezo al een waanzinnige track, dus ik hoop het met deze track wel te evenaren.

De Remix

Het origineel

Het origineel is zeker de moeite waar om te luisteren!

Het is weer gemaakt met Renoise...

Ben er zelf wel tevreden over...

Maar nu wil ik natuurlijk jullie mening weer horen...
 
Lekkere track weer ... Kan er niks aan vinden wat niet goed is ... dus :okdan:
Vraagje ... Sleutel jij voor iedere track een andere kick in elkaar of gebruik je altijd de zelfde kick met andere compressie er over ? Jouw kick klinkt namelijk erg typisch ... Stevig maar toch subtiel op een of andere manier.
 
Origineel geplaatst door dextron
Lekkere track weer ... Kan er niks aan vinden wat niet goed is ... dus :okdan:
Vraagje ... Sleutel jij voor iedere track een andere kick in elkaar of gebruik je altijd de zelfde kick met andere compressie er over ? Jouw kick klinkt namelijk erg typisch ... Stevig maar toch subtiel op een of andere manier.

Ik gebruik meestal de zelfde kick ja, een heel simpele doffe kick, maar wel stevig, daarover staan weer 1 of 2 andere kicks om de kick wat te versterken. En dit keer heb ik een Multiband compressor gebruikt ipv de gewone.
 
Oke thanks! daar was ik effe nieuwschierig naar :)
 
het orgineel daar ben ik helemaal weg van zeer subtiel
tja ........de remix? ..........

best wel creatiev de kick vind ik persoonlyk veel te vet ik moest om de kick heen naar te rest luisteren

toch maar het orgineel voor my dan
 
Origineel geplaatst door silvercloud
het orgineel daar ben ik helemaal weg van zeer subtiel
tja ........de remix? ..........

best wel creatiev de kick vind ik persoonlyk veel te vet ik moest om de kick heen naar te rest luisteren

toch maar het orgineel voor my dan

Dat kan, is ook een heel andere stijl techno vind ik, een beetje clubby techno.
 
:halleluja :halleluja :halleluja :okdan: :okdan: :okdan:
Dit is echt een lekker nummer, heeft een fijne klank en vibe, zoals de meeste dingen op drumcode.
Goed werk, keep them comming!!!
 
Ik vind het wel knap dat je een beat goed kan laten pompen maar verder hoor ik heeeel weinig creatievitieit in je muziek. Ik hoor nu alweer een stemmetje op dezelfde maat in een van je eerdere nummers, zelfde soort format,,, trommels kick en dan een breakje met een leadsoundje die helemaal niet melodisch is.

Je zou juist nu je goed kan pompen, andere dingen moeten leren en dat hoor ik niet, jammer
 
Een groep vind dit toppie en een andere weer niet zo.

Vind het knap gemaakt, vooral die vette kick.
 
Allebij errug aangenaam! maar als ik moet kiezen, dan toch maar voor het orgineel, omdat deze net ietsje subtieler klinkt en minder is 'dichtgeplamuurd' (met alle respect)


success ermee!

Arv
 
Oke

Oke

Klink wel lekker beetje tribel achtig.Synths komen mooi in , good work!
ps het orgineel klinkt ook zeker dik !
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik vind het wel knap dat je een beat goed kan laten pompen maar verder hoor ik heeeel weinig creatievitieit in je muziek. Ik hoor nu alweer een stemmetje op dezelfde maat in een van je eerdere nummers, zelfde soort format,,, trommels kick en dan een breakje met een leadsoundje die helemaal niet melodisch is.

Je zou juist nu je goed kan pompen, andere dingen moeten leren en dat hoor ik niet, jammer

Ik weet dat dit niet echt origineel is, maar ik heb deze remix gemaakt met de gedachte een pompende dansvloer versie te maken van het origineel, geen technische/creatieve hoogstandjes dus, gewoon iets lekkers...

Met die optiek vind ik dat het resultaat geslaagd is, maar op artistiek niveau is dit natuurlijk niet veel bijzonders, die leadsound af en toe tussen die kick door is een heel achterhaald en uitgekauwde methode.

Dus op originaliteit zal ik niet erg hard scoren, maar dat is ook niet echt mijn bedoeling geweest...
 
Back
Top