[techno/house] Remix: Welcome to the club

forcesupreme

links hangend lid
Lid sinds
11 februari 2003
Berichten
521
Locatie
een notendop
Het is alweer even geleden, na een barre tijd zonder inspiratie heb ik eindelijk weer is iets af:

X-trax gaf me de opdracht om Digital Xpress - Welcome to the club te remixen. Een lastige klus omdat deze track al heel oud is en zowiezo niet echt mijn stijl is. Maar na een aantal maanden dingetjes proberen is dit er uit gekomen; een clubby, housy filterdisco tribal techno track, die totaal niet op het origineel lijkt, maar de titel wel eer aan doet.

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de mix, ik heb er veelste lang naar geluisterd en mijn oren zij moe. Morgen buig ik me er nog is over, mischien hebben jullie nog tips...

De mp3 kwaliteit is niet erg hoog, 112 kbs, maar dat begrijpen jullie hoop ik wel...

De discoloop is trouwens gesampled van Erotic Drumband. Ik weet zo gauw niet hoe de track heet.

http://www.forcesupreme.com/mp3/Welcometotheclub.mp3
 
ik vind hem echt super, ik weet niet hoe die in volle kwaliteit klinkt, maar de 1e keer vond ik hem iets te schel in de hoge tonen, maar da kan aan mij of aan de mp3 kwaliteit liggen natuurlijk. ja voor de rest klopt eigenlijk alles, opbouw, klanken, gewoon errug goed gedaan. klasse!
 
Hij is gewoon whap bam in your face.

Vinnem behoorlijk af hoor. :)
 
Origineel geplaatst door gnudde
ik vind hem echt super, ik weet niet hoe die in volle kwaliteit klinkt, maar de 1e keer vond ik hem iets te schel in de hoge tonen, maar da kan aan mij of aan de mp3 kwaliteit liggen natuurlijk. ja voor de rest klopt eigenlijk alles, opbouw, klanken, gewoon errug goed gedaan. klasse!

groot punt,de bas regio's zijn bijna perfect,beetje meer corelation,more swing

maar de hoge tonen kunnen echt wel beter,en er zitten zelfs niet veel instrumenten in (guitrs-trumps,enz)

maar het nr geeft drive ,goede opbouw,echte pumpy disco track zoals ik ze graag draai

greetz
 
Erg professioneel. Luistert erg lekker weg. Heel goed gedaan :)
 
Welcome to the club!!!!

Welcome to the club!!!!

Origineel geplaatst door forcesupreme
X-trax gaf me de opdracht om Digital Xpress - Welcome to the club te remixen. Een lastige klus omdat deze track al heel oud is en zowiezo niet echt mijn stijl is. Maar na een aantal maanden dingetjes proberen is dit er uit gekomen; een clubby, housy filterdisco tribal techno track, die totaal niet op het origineel lijkt, maar de titel wel eer aan doet.

Shit ik ben echt oud aan het worden blijkbaar :D
Waar is die tijd gebleven dat ik deze track (orgineel) grijs draaide .. :mexico:

Maar moest ik nu nog actief zijn als Dj, dan zou deze remix zeker tussen men platen collectie zitten ..

Echt lekker pompende groovy track die idd (ergens wel wa spijtig vind ik persoonlijk) weinig weg heeft van het orgineel maar toch zeker mag gehoord worden ..

Heb deze track ook eens express ;) meerdere malen achtereen geluisterd .. En het orgineel er ook is bij genomen ..
Het is een abstracte track die mij allesins ni verveelt ..
Enige opmerking zou zijn dat ik persoonlijk da stemmetje (welcome to the club) iets beter zou laten doorkomen ..

Maar das mijn persoonlijke mening want voor de rest petje af kerel ..:halleluja
Good Work ..

Greetz,
Com8
p.s. Als ik ooit mijn eerste plaat terug uit breng zou ik vereerd zijn dat jij der een remixje van zou maken
:mega:
 
Thanks allen! Hierdoor ben ik toch wat zekerder geworden w.b. deze track. Een paar dingen die ik nog ga aanpassen is die vocal, daar moet ik toch maar is wat meer mee doen. Is toch een groot belangrijk gedeelte van het thema.

Ik weinig overgelaten van het origineel omdat ik er niet zoveel meekon. Ik ben niet zo'n Acid man, al vind ik het wel leuk om te luisteren, maar ik maak het niet, past niet zo bij mij denk ik. Ik heb geprobeerd om het bekende basslijn loopje te gebruiken, maar dat liep op niets uit, en daarom heb ik besloten om het over een andere boeg te gooien, en gewoon lekker iets te maken wat ik zelf leuk vind. Ik vind het persoonlijk altijd leuk als er een remix op een plaat staat die totaal niet op het origineel lijkt. Michel Dehey maakt er ook een remix van en uiteraard staat 't origneel ook op de release, dus als ze geen zin hebben in discoshit, dan moeten ze maar 1 van die 2 kiezen.

En Com-Eight, heb jij ook gereleased op X-trax? (wat je laatste opmerking en avatar doet vermoeden). En mocht ie ooit nog een keer uitgebracht hebben, dan hoor ik 't wel ;)

Thnks again!
 
Very nice track, kan de remixwaarde niet beoordelen aangezien t origineel niet op mijn netvlies ligt.

Vooral tussen 2:47 en 3:14 kan me goed bekoren, lekker losgaan stukje
 
Forcesupreme......

Jongen, ik weet niet waar die twijfels vandaan komen. Hier kan je je duidelijk mee laten verschijnen:D

Perfect.. Ik heb geen aanmerkingen. Het heeft alles. lekker groovy, lekkere drive

Ik ga hem nog een keer luisteren.

2de keer: nog steeds :okdan:
 
Wanneer ik naar de tracks luister hier op het forum heb ik meestal zoiets van: hmmm dat kan beter, dat is niet af, dat loopt niet lekker, enz... niet dat ik het beter kan hoor, ben nog een mega newbie. Maar ben geen newbie als het op luisteren aankomt.

Maar wat ik hier hoor ben ik nog niet vaak tegengekomen op dit forum... :halleluja

Vette schijf man!!!! Proficiat!

Ik zou idd ook niet zo lang met de "Welcome" hetzelfde blijven doen in het eerste deel van die track, maar de sfeer die zit zo lekker dat kom je hier niet vaak tegen.

:mega:
 
Heee....nummer klinkt helemaal goed maar alleen die vocal "wel", "wel" is echt te 1998 Top40.

Later als je hem "wel""-"come"-"to"-""the"-"club" laat doen issie wel cool.

Maar in dat eerste stuk is het echt helemaal niks! Mijn mening.

Verder mooie productie! :okdan:
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Heee....nummer klinkt helemaal goed maar alleen die vocal "wel", "wel" is echt te 1998 Top40.

Later als je hem "wel""-"come"-"to"-""the"-"club" laat doen issie wel cool.

Maar in dat eerste stuk is het echt helemaal niks! Mijn mening.

Verder mooie productie! :okdan:

Hehe, ik vind het zelf ook een klootte vocal, erg kazig, maar ja, er moesten wat elementen in van het origineel en daar is die vocal er 1 van.
 
Waar heb je die bass/toms vandaan gehaalt? Supervet, doet me denken aan Alverado - Blue. (2-40)
 
Lekkere housetrack hoor !

Wat je heel slim doet is het arrangeren met al die overtjes en bijgeluiden waardoor je de spanning heel goed vasthoudt.

Over de geluidskwaliteit kan ik weinig zeggen omdat ik hier op laptop speakertjes luister.

Ga zo door !
 
That's the way! Top!
Ken het origineel(volgens mij...)ook niet,maar hou zeker ook wel van deze groovy/mellow-(disco) -house stjavascript:smilie(':halleluja')
hallelujayle!
Lekker!!
 
Back
Top