[techhouse/minimal] Forcesupreme - puresoul

forcesupreme

links hangend lid
Lid sinds
11 februari 2003
Berichten
521
Locatie
een notendop
Heb weer een minimal klikker de plop plaatje gemaakt:

http://www.forcesupreme.com/mp3/Forcesupreme_-_puresoul.mp3

Gemaakt in Renoise 1.5 mbv Battery2, dBlue Glitch, pro53 en Zt3a+.

Ik ben er zelf erg tevreden over het resultaat! Normaal moet ik met in allerlei bochten wringen om een bepaalde sound te krijgen, wat nu niet hoefde!
Normaal gooi ik ook gelijk compressie e.d. op het master kanaal, wat ik nu niet heb gedaan, waardoor ik veel meer vrijheid in gebruik van samples en sounds.
Verder veel bitcrushers gebruikt om lekker frisse percussie te krijgen.

Zit trouwens wel een foutje in hoor ik nu met een vocoder effect... Dat fix ik morgen wel ;)

Gaarne uw reacties :biertje:
 
is lekker diep hoor .. en eindelijk ook een echte melodie al zou ik die hoge stemmen op 3:00 er misschien uit laten .. van mij mag er nog wel wat extra bass geknor bij ipv die stem ..

maar als cooldown track zo houden ..
 
knap!

knap!

Hoi,


Knappe Track hoor!

Ik heb je vorige track (it breathes) ook beluisterd en ik ben ronduit jaloers op wat je maakt. Ik loop al enige tijd te klooien met een rs7000 en een alesis micron die regelrecht naar ableton live met plugins gepompt worden, maar ik krijg er ook na zo'n lange tijd niks uit dat echt naar mijn zin is.
Op de een of andere manier krijg ik het wel voor elkaar een lekker lopend loopje in elkaar te zetten, maar dat werkelijk omvormen naar een track met variatie, gevoel en opbouw is me nog nooit gelukt...:(
Ik vraag me af hoe jij dat doet....Als je dat als het geheim van de smit rekent, zal ik het accepteren, maar alle tips zijn welkom..;)

Nogmaals, mooie muziek!

Groeten,

Merlin.
 
Re: knap!

Re: knap!

Origineel geplaatst door Merlin
Hoi,


Knappe Track hoor!

Ik heb je vorige track (it breathes) ook beluisterd en ik ben ronduit jaloers op wat je maakt. Ik loop al enige tijd te klooien met een rs7000 en een alesis micron die regelrecht naar ableton live met plugins gepompt worden, maar ik krijg er ook na zo'n lange tijd niks uit dat echt naar mijn zin is.
Op de een of andere manier krijg ik het wel voor elkaar een lekker lopend loopje in elkaar te zetten, maar dat werkelijk omvormen naar een track met variatie, gevoel en opbouw is me nog nooit gelukt...:(
Ik vraag me af hoe jij dat doet....Als je dat als het geheim van de smit rekent, zal ik het accepteren, maar alle tips zijn welkom..;)

Nogmaals, mooie muziek!

Groeten,

Merlin.
thnks.
Wat wil je precies weten? Ik kan wel het hele proces op gaan schrijven maar daar heb ik niet zoveel zin in en lijkt me ook een beetje overbodig...
 
Wat een lekker nummer zeg :)

Ergens vond ik het wel een beetje jammer dat er uiteindelijk galmende synths en trompet bij kwam ipv. een lekkere droge melodie. Met die stemmetjes is niks mis, die vind ik juist leuk!
 
Re: knap!

Re: knap!

Origineel geplaatst door Merlin
Hoi,


Knappe Track hoor!

Ik heb je vorige track (it breathes) ook beluisterd en ik ben ronduit jaloers op wat je maakt. Ik loop al enige tijd te klooien met een rs7000 en een alesis micron die regelrecht naar ableton live met plugins gepompt worden, maar ik krijg er ook na zo'n lange tijd niks uit dat echt naar mijn zin is.
Op de een of andere manier krijg ik het wel voor elkaar een lekker lopend loopje in elkaar te zetten, maar dat werkelijk omvormen naar een track met variatie, gevoel en opbouw is me nog nooit gelukt...:(
Ik vraag me af hoe jij dat doet....Als je dat als het geheim van de smit rekent, zal ik het accepteren, maar alle tips zijn welkom..;)

Nogmaals, mooie muziek!

Groeten,

Merlin.

je hoort toch hoe ie opbouwt ? probeer eerst te arrangeren zonder echt origineel te zijn .. gewoon opbouw nadoen en daar van leren .. je eigen draai er aan geven komt dan vanzelf !
 
Origineel geplaatst door skies
Wat een lekker nummer zeg :)

Ergens vond ik het wel een beetje jammer dat er uiteindelijk galmende synths en trompet bij kwam ipv. een lekkere droge melodie. Met die stemmetjes is niks mis, die vind ik juist leuk!

Daar krijg ik meer klachten over, de een vind het mooi, de ander had liever net als jij een freaky melodietje gehoord.

Ik denk dat ik 2 versies gemaken; een synthethische en een organische :)
 
lekkah . . . . die trompet hoeft van mij niet en de hihats vind ik niet genoeg aanwezigheid hebben, maar een lekkah nummertje in de laatuh ochtend. 8)
 
Had hem al gedownload, maar vergeten te luisteren!
Heerlijke track. super wat je doet met al die blips/blaps/percussie etc! super veel "informatie" en toch duidelijk gepresenteerd! nice!!!

:halleluja
 
Zeker lekker track, ga zo door !!!

Als mijn studio af is laat ik ook wel wat van mij horen ;)
 
Shiiit, wat een fantastisch flowende en organische track!! Erg vette gedetailleerde percussie ook!! Dit is echt een soort monolake^2 :P Idd echt een goede track voor 9 uur sochtends op de dansvloer van een feestjes ergens in een bos... :P
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Ik denk dat ik 2 versies gemaken; een synthethische en een organische :)

Neen, je moet maken wat je zelf het mooiste vind ;)
Nja, Commerciëel gezien niet natuurlijk...
 
Niet echt helemaal mijn ding, maar klinkt erg goed

De track blijft boeiend, gaat niet vervelen :)
Goed opgebouwd ook enzo, leuke geluiden.

:biertje:
 
Back
Top