inzending vpro's 'plundert musea'

Ik kan het helaas nu niet horen, maar heb je het phillicorda orgeltje ook gebruikt?

Wout
(van het geplunderde museum)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dilago
@ wout ja die heb ik idd gebruikt..

Dat vind ik interessant, want volgens mij waren die samples onbruikbaar...
De VPRO wilde maar één sample per geluid maken, maar dan kan je volgens mij de andere tonen niet meer goed krijgen, vooral de vibrato?

Ik weet haast niets van sample-en, dus 'licht me voor' :)

Wout
 
er zaten wel een paar bruikbare tonen tussen...sommige andere deden me op een ietwat luid volume
idd de nekharen rijzen :D

ik heb een lage toon opgeblazen (phillicorda 001 dacht ik) en als bas gebruikt
 
175 views...als jullie allemaal gestemd hebben enorm bedankt!
op - of aanmerkingen zijn ook welkom!
 
bah, het werkt hier niet. maar toch maar gestemd ;)

heb je 'm ook ergens als mp3 staan?
 
dank :)

@ the darkforce: je maakt een track van een door de vpro samengestelde samplekit, welke ze van instrumenten uit musea hebben gesampled (downloadbaar op de site)
je mag eigen samples toevoegen mits onherkenbaar gebruikt...
eens in de 3 maanden kiezen ze een winnaar en deze wint 250 platen met eigen tracks...

@ gi-joe: nee sorry ;{
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat vind ik interessant, want volgens mij waren die samples onbruikbaar...
De VPRO wilde maar één sample per geluid maken, maar dan kan je volgens mij de andere tonen niet meer goed krijgen, vooral de vibrato?

Ik weet haast niets van sample-en, dus 'licht me voor' :)

Wout

Nou, je sampler verdeeld dat sampletje makkelijk over je hele klavier met iedere toets een andere toonhoogte. Ok, klinkt natuurlijk niet hetzelfde als uit dat apparaat, maar ach je hebt wel de sample gebruikt.
 
het is duidelijk dat je enorm goed met samples overweg kunt:) dit is echt cool:halleluja
 
Origineel geplaatst door The Darkforce
wat is dit voor iets Plundert musea??

De VPRO had een leuk plan, dat in eerste instantie in de kelder van het Gemeentemuseum zou woorden uitgevoerd, namelijk alle muziekinstrumenten van het museum sampelen en via internete beschikbaar stellen. De meeste instrumenten die nu op hun site staan

http://3voor12.vpro.nl/plundertmusea/instruments/

zijn al meer dan honderd jaar oud. Er is begonnen met wat buiten Europees materiaal. Als je goed kijkt zie je dat de instrumenten met handschoentjes aan worden bespeeld. Ook wil men graag de electronica gaan doen, maar daar heb ik zo mijn bedenkingen tegen (hoe en wat dan?) De openames van de Phillicorda warfen m.i. niet optimaal. (vibrato is een global feature, dus zal je alle tonen moeten sampelen en niet eentje gaan verhogen en verlagen. Zoiets kan in wetenschappelijke kringen erg veel stof doen opwaaien).

In ieder geval, het museum heeft ingestemd met het opnemen van geluiden en dat is al een grote stap voorwaarts.

Mijn werk was het bespelen van dat orgeltje. Mijn baas sloeg met plezier op de niet Europese instrumenten.

Wout
 
Origineel geplaatst door Dilago
@ the darkforce: je maakt een track van een door de vpro samengestelde samplekit, welke ze van instrumenten uit musea hebben gesampled (downloadbaar op de site)
je mag eigen samples toevoegen mits onherkenbaar gebruikt...
eens in de 3 maanden kiezen ze een winnaar en deze wint 250 platen met eigen tracks...

zijn er nog tips/beperkingen aangaande de stijl
 
deze moest ik nog steeds luisteren....

en klinkt idd weer errug lekker!!
top track, vooral die belletjes zijn gaaf....

my 5 points ;)
 
Back
Top