Access Virus TI - Reviews

Re: Re: Re: Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Re: Re: Re: Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door Acidfever
Laat eens 1 oscilator zonder subosc mooi en dik klinken zonder zoveel aliasing in het hoog.
Dan verbeter je een synth pas echt naar mijn mening.

Dit is pas gesproken en overschot van gelijk !

Maar ik moet het ook zeggen zoals het is : De Ti ziet er machtig uit. Als ik het geld echt op overschot had zou ik hem wel in huis halen, al was het maar omdat Acces intussen wel heeft bewezen dat ze synths kunnen bouwen.(ik wacht dus echt vol ongeduld op de moddervette voorbeelden hier)
Toch heb ik in 2005 gekozen voor de Alesis ION. Stukken goedkoper en klinkt zo vet als een vetgemeste zeug !
 
Laatst gewijzigd:
waar blijven die sounds met osc's???

zonder fx graag......

gewoon wat je niet met een c kan dat wil ik horen.

tot nu toe heb ik idd alleen dingen gehoord die een c of b ook kan.
Maar toch blijft het jammer dat ze NIETS doen aan die algo's?????

WAAROM niet in hemels naam???? clavia doet dat toch ook?
sja, dat hoog is triest bij die virus (en het laag ook :D )

Maar opzich die klank spreekt me wel aan, best analoogachtig alleen dunner....

Ik zou zeggen maak van de virus ook een analoog die niet klinkt naar een vintage apparaat.
en dan nog als je dan "maar" 32 stemmen overhoud i.p.v. 80.

het is dan wel kwaliteit....... en origineel.
 
ziet er naar uit dat ik nog ff moet wachten voor ik 'm heb...zelfs de importeur weet niet hoe lang het gaat duren...hetzelfde als destijds met m'n Virus A....
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dit is pas gesproken en overschot van gelijk !

Maar ik moet het ook zeggen zoals het is : De Ti ziet er machtig uit. Als ik het geld echt op overschot had zou ik hem wel in huis halen, al was het maar omdat Acces intussen wel heeft bewezen dat ze synths kunnen bouwen.(ik wacht dus echt vol ongeduld op de moddervette voorbeelden hier)
Toch heb ik in 2005 gekozen voor de Alesis ION. Stukken goedkoper en klinkt zo vet als een vetgemeste zeug !

Ik heb de ION, en die oscs rocken idd!
Het verhaal wat Acid vertelt (heb ik ook verteld) ben ik het compleet mee eens ;-)
 
Hoi.

Okee.

1 patch, 3 oscillators:
Osc 1 = Hypersaw, 9 saws, detuned
Osc 2 = Wavetable + index sweep
osc 3 = Pulse (square, standaard)
Amp Envelope en Filter Envelope alleen geschikt gemaakt voor een pad sound
Standaard low pass filter
Geen fx.

Allemaal legato powerchords met 5 notes per chord.
Vrij lange release tails.

Zoals je hoort geen enkel afkappinkje te merken.
Voice power genoeg dus.

Afijn, zie attachment,
 

Attachments

  • virus 3 osc demo.mp3
    830,1 KB · Bekeken: 59
Lekker soundje jostiii.

Hier 1 hypersaw 100% droog. Geen filter, geen sub osc, geen unison, helemaal niks noppes nada.

Het klinkt natuurlijk nergens naar zo droog maar men wilde dit horen geloof ik.

Bestaat uit 5 stukjes:
1. density 0, spread 0
2. density 9, spread 0
3. density 9, spread 40
4. density 9, spread 80
5. density 9, spread 127

Automation werkt bij mij opeens niet meer met VirusControl :( dus heb dit handmatig stuk voor stuk moeten mixdownen, anders had ik wel een morphend effect ertussen gemaakt om het wat mooier te maken net zoals die andere mp3. Ik hoor hier en daar wat tikjes wat overingens pas na de mixdown te horen was. De mixdown optie kan misschien nog iets verbeterd worden.
 

Attachments

  • virusti hypersaw clean.mp3
    865,2 KB · Bekeken: 65
Sorry maar ik vind het een mooie sound maar weinig bijzonder voor 11 oscilatoren (9 x in de hypersaw).

Als je voor dit geluid ook suboscilatoren hebt gebruikt dan is het nog erger. Begrijp me niet verkeer, mooie pad maar totaal geen krachtig low-end. Met alleen wavetables kan ik me zoiets nog een beetje voorstellen (al geeft een microwave laag zat) maar deze heeft 9 zaagtanden en een pulse er nog bij gemixt.

Ik moet zeggen dat ik de wavetable sweep wel mooi vind (maar dat is geen unieke feature ofzo).

Maar goed verder wel bruikbare geluidje in bepaalde genres kan ik me voorstellen.


Origineel geplaatst door jostiii
Hoi.

Okee.

1 patch, 3 oscillators:
Osc 1 = Hypersaw, 9 saws, detuned
Osc 2 = Wavetable + index sweep
osc 3 = Pulse (square, standaard)
Amp Envelope en Filter Envelope alleen geschikt gemaakt voor een pad sound
Standaard low pass filter
Geen fx.

Allemaal legato powerchords met 5 notes per chord.
Vrij lange release tails.

Zoals je hoort geen enkel afkappinkje te merken.
Voice power genoeg dus.

Afijn, zie attachment,
 
4 is wel een aardige superzaag. 5 is echt afschuwelijk! Te grote spread!! :D

Ik zou ook nog wel eens een stukje lead met HPF willen horen (eerst clean en dan HPF erop) om te kijken of de aliasing nog steeds zo erg is.


Origineel geplaatst door MikeJarod
Lekker soundje jostiii.

Hier 1 hypersaw 100% droog. Geen filter, geen sub osc, geen unison, helemaal niks noppes nada.

Het klinkt natuurlijk nergens naar zo droog maar men wilde dit horen geloof ik.

Bestaat uit 5 stukjes:
1. density 0, spread 0
2. density 9, spread 0
3. density 9, spread 40
4. density 9, spread 80
5. density 9, spread 127

Automation werkt bij mij opeens niet meer met VirusControl :( dus heb dit handmatig stuk voor stuk moeten mixdownen, anders had ik wel een morphend effect ertussen gemaakt om het wat mooier te maken net zoals die andere mp3. Ik hoor hier en daar wat tikjes wat overingens pas na de mixdown te horen was. De mixdown optie kan misschien nog iets verbeterd worden.
 
Ik heb zelf geen enkele Virus,ken de klank dus niet echt,maar kan een TI ook warme en wollige klanken voortbrengen?
Dus niet alleen maar dat hardere trance gebeuren?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Sorry maar ik vind het een mooie sound maar weinig bijzonder voor 11 oscilatoren (9 x in de hypersaw).

Als je voor dit geluid ook suboscilatoren hebt gebruikt dan is het nog erger. Begrijp me niet verkeer, mooie pad maar totaal geen krachtig low-end.

Tja het zijn wel saws, een pulse/square wave heeft mooier laag. daarom vaak ook mooiere pads...

Het klinkt meer als een layer, je hoort de saws en 2e laag een fluit...

Acid wat bedoel je met aliasing in het hoog?
 
Kom thuis staat er in een x een TI POLAR te glimmen *D !!!!!

Sorry, jongens zoiets moois kun je toch niet laten staan in de winkel :D

Ik heb meteen wat vraagies ik zal proberen ze zo duidelijk mogelijk te formuleren....

1. De TI is meer dan een synth alleen... Naast synth is hij ook;

A. geluidskaart/interface.... dit snap ik niet, wat stel ik me hierbij voor ?
B. Midi-interface.... hoe zit dit ? hoe zou dit dan moeten werken - al mijn synths erop en hup ik heb een 2de midi-interface ?
C. Remote-controller. Maar waar ik het meest in geiteresseerd ben is het volgende... je kunt hem ook als remote-controller gebruiken...

Betekend dat wanneer ik bijv. het niet fijn vind om de sounds van mijn fantom XR in zo'n klein schermpje te bewereken wat betreft; ADSR-OSC-Filters etc.... dit kan doen met de hardware knobs op de TI POLAR ??

- Hoever gaat dit ?
LAAT IK HET ZO ZEGGEN, KAN MIJN TI POLAR EEN ALGEMEEN HARDWARE/SOFTWARE PALLET GAAN VORMEN VOOR HET BEWERKEN/EDITTEN/MODULEREN VAN MIJN GEHELE SYNTH SETUP ? KAN IK DUS MIJN POLAR TI-FILTERS,OSC,LFO'S ETC.... MIJN TRITON,FANTOM,K-STATION ETC.... RGELENEN ?

dit lijkt me zeer makkelijk en overzichtelijk en je polar TI fungeert als algemeen pallet...


2. Die demo kan neem ik aan ook gedumpd worden is het nu niet, dan wel in de toekomst in samenhang met een nieuwe OS update ( ?) ....

Net zoals bij de B serie je de demo kon dumpen ( wat is deze toch weer ruk opnieuw, maar goed dat terzijde )
en je met de nieuwe OS een 512 patches erbij krijgt...

Nu zou ik het fijn vinden wanneer dit weer mogelijk wordt gemaakt... dus een 512 of 1024 patches ( gloednieuw en misschien wat anders,verfrissenders dan dat we van Access gewend zijn)

:D ( ja ik weet het... )

MAAR wat zouden ze nu ( wanneer we de demo dumpen en het lijkt mij er plaats VRIJ komt :confused: ) er nog bij kunnen doen wat betreft verbeteringen, nieuwe feauters etc.... ??

Hoe groot achten jullie de kans dat ze dit weer net zoals met de B-doen ? Ik persoonlijk zou het fijn vinden wanneer ze bijv. nieuwe patches mogelijkheden geven en wat nieuwere features geven bijv. nog meer; nog meer van die waves mogelijkheden... wat jullie ?

3. Wanneer ik bijvoorbeeld een nieuwe bank erin zet zet ie die in de RAM bank A t/m D ? ( kan dus elke x 4 banken verwissellen ) ?

4. Wat is die matrix unit met z'n 6 SLOTS eigelijk ? Dat ken ik niet van de B serie ( ? )

Hoop dat ik het enigs zins duidelijk heb weergegeven...
 
Kom thuis staat er in een x een TI POLAR te glimmen *D !!!!!
/me is jaloers :{

A. geluidskaart/interface.... dit snap ik niet, wat stel ik me hierbij voor ?
Sluit 'm aan via USB, en al je geluid komt er uit. Dus ook al het geluid van Cubase/je pc. Geen andere audio interface meer nodig dus. Ik gebruik zelf de audio interface niet.

B. Midi-interface.... hoe zit dit ? hoe zou dit dan moeten werken - al mijn synths erop en hup ik heb een 2de midi-interface ?
Ja. Het is ook een 1x1 midi interface. Je kan dus op je in en out (ook trough denk ik?) synths hangen.

Betekend dat wanneer ik bijv. het niet fijn vind om de sounds van mijn fantom XR in zo'n klein schermpje te bewereken wat betreft; ADSR-OSC-Filters etc.... dit kan doen met de hardware knobs op de TI POLAR ??
Ja. Het is alleen nog niet geimplementeerd :( Je zal misschien zelf de instellingen moeten schrijven.

Hoever gaat dit ?
LAAT IK HET ZO ZEGGEN, KAN MIJN TI POLAR EEN ALGEMEEN HARDWARE/SOFTWARE PALLET GAAN VORMEN VOOR HET BEWERKEN/EDITTEN/MODULEREN VAN MIJN GEHELE SYNTH SETUP ? KAN IK DUS MIJN POLAR TI-FILTERS,OSC,LFO'S ETC.... MIJN TRITON,FANTOM,K-STATION ETC.... RGELENEN ?
Ik snap niet goed wat je zegt. Maar net zoals hierboven, ja, je kan alles wat midi controllers en sysex eet aansturen (in de toekomst).

2. Die demo kan neem ik aan ook gedumpd worden is het nu niet, dan wel in de toekomst in samenhang met een nieuwe OS update ( ?) ....
Ik hoop het. Nu nog niet. Dat kleine beetje extra ROM kunnen ze vast wel ergens anders voor gebruiken. Al lijken me NOG meer patch locaties onzin, je hebt er al 2688!

3. Wanneer ik bijvoorbeeld een nieuwe bank erin zet zet ie die in de RAM bank A t/m D ? ( kan dus elke x 4 banken verwissellen ) ?
Ja. Wel backups maken want je overschrijft ze natuurlijk wel. Dacht wel dat RAM 1-4 = ROM 1-4 (bij fabrieksconfig). Het is nog niet mogelijk RAM banks naar ROM te schrijven, dat volgt in een update.

4. Wat is die matrix unit met z'n 6 SLOTS eigelijk ? Dat ken ik niet van de B serie ( ? )
Zat er al in hoor, alleen dacht ik met minder slots en verrot editbaar. Shame on you dat je die nog niet had gezien :o: Dat is nou net de kracht van zo'n synth. Met die matrix kan je dingen aan elkaar knopen. Bv velocity > hypersaw spread, hoe harder je de toets aanslaat hoe meer de hypersaw ontstemd wordt. Of bv met je modulatie wiel 3 verschillende dingen tegelijk aansturen. Met een mod matrix kan je hele gekke dingen uithalen.
 
Laatst gewijzigd:
citaat:
Betekend dat wanneer ik bijv. het niet fijn vind om de sounds van mijn fantom XR in zo'n klein schermpje te bewereken wat betreft; ADSR-OSC-Filters etc.... dit kan doen met de hardware knobs op de TI POLAR ??

''Ja. Het is alleen nog niet geimplementeerd Je zal misschien zelf de instellingen moeten schrijven.''


Wat houd dit in ??

Geinplemnebnteerd is dit dat je het nog niet softwarematig in de synth ( TI zelf) kunt waarnemen ? wat je veranderd tav. bijv. je korg ?

Hoe uitegbreid is het kunnen bewerken van de korg dmv. de TI ??

Is het dat wanneer ik bijv. aan de cutt off filter 1 draai, de korg triton hoor veranderen ????

kan ik de LFO's, en effecten gebruiken van de TI VOOR de Triton ????
 
>> ''Ja. Het is alleen nog niet geimplementeerd Je zal misschien zelf de instellingen moeten schrijven.''
>Wat houd dit in ??

Dat houdt in dat de remote control mogelijkheden nog niet aanwezig zijn in de huidige software van de Virus TI. Die komen nog in een future update. Hopelijk binnenkort.

> kan ik de LFO's, en effecten gebruiken van de TI VOOR de Triton ????

Als je de triton audio door de Virus TI routeert via de inputs van de TI dan kun je de TI als fx bak gebruiken ja.

Cheers.
Joost.
 
Geinplemnebnteerd ...
www.vandale.nl :D

Het zit er nog niet in. Dat komt later.

Hoe uitegbreid is het kunnen bewerken van de korg dmv. de TI ??
Dat hangt helemaal af van welke dingen jouw Korg laat besturen via midi en sysex. Ongetwijfeld sowieso de filters en envelopes.

Is het dat wanneer ik bijv. aan de cutt off filter 1 draai, de korg triton hoor veranderen ????
Ja.

kan ik de LFO's, en effecten gebruiken van de TI VOOR de Triton ????
Nee, niet op de manier die jij bedoelt. Je kan wel het audio signaal van je Korg op de audio in van de TI aansluiten en op die manier je TI als effectenbak gebruiken.
 
Zoals beloofd hier een zootje presets. Dit is alleen maar uit de A bank. Zo goed als alles bevat de nieuwe osc's. Ik heb voor alles een deuntje ingespeeld, en daarna de soft knobs geautomatiseerd, zodat je wat meer variatie in het geluid krijgt. Beetje irri dat het forum maar 1Mb als attachment toelaat, nu heb ik het geheel in 4 stukken moeten knippen. Af en toe verneukt de mp3 kwaliteit de sound nogal, maar het is niet anders.

Hopelijk overtuigt dit wat mensen, ik heb er iig genoeg moeite voor gedaan :)
 
Back
Top