Access Virus TI - Reviews

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Omdat de vorige topic (vetraagd + reviews) voor meer dan de helft vol staat met onnodige onzin en frustraties over de vertraging, vond ik dat t wel eens tijd werd voor een schone topic.

De TI is nu al een tijdje op de markt dus ik ben erg benieuwd wat jullie bevindingen zijn!

Alles wat jullie bevalt of niet bevalt aan deze synth, vragen etc. Barst los :halleluja

En misschien dat een mod een deel uit de vorige topic kan samenvoegen, vanaf het moment dat de TI dan ook eindelijk besproken kon gaan worden en dan heb ik t niet over de release van de TI, dat dit zwaar bagger was weten we nu wel

Oh ... En als je iets totaal unieks in elkaar geflanst heb wat niet met de C kon, geluidsvoorbeeldjes plaatsen als het kan bitte! :{
 
Ik wil opzich dol graag een TI kopen .... alleen ik zit met mn C .. Ben ik opzich nog lang niet op uitgekeken...
Nog veels te weinig mee gedaan .... Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is of je iets zou missen als je de C zou ruilen tegen de TI of is echt alles alleen maar beter? sowieso heeft de TI nog vele kinderziektes heb ik gelezen, dus nog ff wachten kan geen kwaad .. Ben er alleen nog niet overuit of ik dan dus mn C ga inruilen of een TI erbij kopen
Heb mn C gekocht voor dezelfde prijs als de TI desktop nu kost ... als ik voor mn C nog 1200 kan krijgen zou ik t denk ik doen ...
 
Re: Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Oh ... En als je iets totaal unieks in elkaar geflanst heb wat niet met de C kon, geluidsvoorbeeldjes plaatsen als het kan bitte! :{
Had ik een maandje geleden al gepost hiero: klik.
Is 1 hypersaw + subosc + wat gepiel met filter en sync. Verrie simpel.

Als er meer interesse is, ik doe verzoekjes :D
 
Laatst gewijzigd:
Zow zow klin kt behoorlijk dik!!!!

zijn de waveforms oke??? óf zijn het dezelfde als voorheen toegevoegd met wat nieuwe???

Ik wil wel eens wat lekkere bas sounds horen en wat sequence soundjes.... mag dat alstublieft :halleluja :mega:
 
Origineel geplaatst door JeanV
Wat zijn sequence soundjes?

goede vraag...

denk dat ie bass lijntjes bedoeld ..
 
Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door MikeJarod
Had ik een maandje geleden al gepost hiero: klik.
Is 1 hypersaw + subosc + wat gepiel met filter en sync. Verrie simpel.

Als er meer interesse is, ik doe verzoekjes :D

loik loik ;-)
 
Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door MikeJarod
Had ik een maandje geleden al gepost hiero: klik.
Is 1 hypersaw + subosc + wat gepiel met filter en sync. Verrie simpel.

Als er meer interesse is, ik doe verzoekjes :D

Klinkt mooi clean......dat wel.

Het is absoluut niet in mijn smaak deze snippet dus ik zal proberen daar niet op in te gaan. Maar is dat dan echt de sound/power van de Virus Ti? Ik ben niet echt heel hard onder de indruk. Het klinkt mooi strak en clean maar ik denk dat je met een goeie plugin + vst delay/reverb echt gewoon net zover komt (of is dat toch mijn aversie voor het genre die hier spreekt?)
 
behoorlijk clean idd... maar wel een mooi nagebouwde system-f/ferry patch!
wie kan wat van die morphable wavetable oscs laten horen?
 
Origineel geplaatst door virkaz
behoorlijk clean idd... maar wel een mooi nagebouwde system-f/ferry patch!
wie kan wat van die morphable wavetable oscs laten horen?

Ik neem aan dat je bedoelt een wavetable osc waarbij door de wavetable wordt gescanned?

Ik zou zelf meer interesse hebben in de combinatie van 1 Wavetable Osc, 1 Hypersaw Osc en een gewone Osc. Volgens mij is daar alleen nog maar over gesproken maar nooit een mp3 van verschenen.

Dat zou namelijk een Ti unieke feature zijn....
 
Ik neem aan dat je bedoelt een wavetable osc waarbij door de wavetable wordt gescanned?

--

yup!
dat zou als het goed is vrij smooth moeten gaan rite?

verder is je eigen request een interessante ;-)
 
http://shop.synthplanet.com/product.lasso?c=NL&pr=35840&newlang=nl

Lijstprijs : EURO 2380.00
Onze Prijs : EURO 1547.00

Hier nog een leuke audio demo: http://sound.synthplanet.com/access/VTI_vengeance_demo.mp3

met dank aan bigboom voor zn goedkope ontdekking :)

1547 is idd goed te doen, heb meer voor mn C betaald.... als dat inclusief btw is?

=======

Een betere prijs gevonden voor de Access VIRUS TI DESKTOP ??

Bij Synthplanet zijn we vastbesloten om goede prijzen aan te bieden, dus weten we graag of u een betere prijs voor dit item gevonden hebt. De informatie die u ons geeft zal gebruikt worden om onze prijzen zo competitief mogelijk te houden.
Helaas kunnen we niet persoonlijk antwoorden op elke vraag. Kijk een paar dagen na het verzenden van uw lagere prijs naar onze prijzen om te zien of ze aangepast zijn.


Gelieve de volgende gegevens in te vullen. Een antwoord op elke vraag is verplicht.
 
Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door MikeJarod
Als er meer interesse is, ik doe verzoekjes :D

Wel Mike, ik moet zeggen dat ik vind dat je een heel mooi riedeltje in elkaar gezet hebt ! Dat zeker !

Maar helaas moet ik ook zeggen dat ik niets hoor aan de sound waarvan ik zeg : "Nu moet ik als de bliksem die Ti in huis halen !"

Dus zeker, ik heb een verzoekje : Nog meer van die riedels Mike ! Om het even met wat je ze in elkaar zet. Toch wens ik je veel plezier met jouw Ti.
 
Re: Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Re: Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dus zeker, ik heb een verzoekje : Nog meer van die riedels Mike ! Om het even met wat je ze in elkaar zet. Toch wens ik je veel plezier met jouw Ti.
Ik zal vanavond proberen de tijd te vinden :)

Toch denk ik niet dat oa jij (bedoel ik niet verkeerd) te overtuigen bent. Ik proef zoiets dat mensen verwachten dat er een revolutie in de Access wereld is gekomen, of dat graag zouden willen. Toevoeging van een paar osc's zorgt hier natuurlijk niet voor. Je klankenpalet is wel lekker uitgebreid natuurlijk.

Kan alleen dit zeggen:
- VirusControl maakt editen heel prettig + integratie in seq is heel goed. Ik bedien nu opties waar ik bij mijn oude C niet eens aankwam omdat het te diep zat. Ik automatiseer nu dingen waar ik voorheen niet eens aan dacht.
- Extra osc's = extra klankenpalet. Het is niet revolutionair, maar zeker wel van toegevoegde waarde
- Extra polyfonie + globale fx is gewoon heel prettig als je niet veel gear hebt staan en je graag met veel fx werkt.
- Support op de C is over, de TI is nog maar net begonnen. Op de mailinglist luisteren ze best goed naar de input van de gebruiker. Dit vind ik een krachtig iets. Als jij een goed idee hebt, wie weet wordt het wel geimplementeerd.
- De TI heeft een eigen audio interface + (hopelijk zsm) is een midi controller, wat voor bepaalde mensen handig kan zijn. Ik zit bv met smart te wachten op een update die de midi controller functionaliteit implementeert.

Als deze punten je dus aanspreken dan is de TI voor jou beter dan een C. Zie jij minimale toegevoegde waarde dan is de C beter voor jou.
 
Re: Re: Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Re: Re: Re: Re: Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door MikeJarod

- Support op de C is over, de TI is nog maar net begonnen. Op de mailinglist luisteren ze best goed naar de input van de gebruiker. Dit vind ik een krachtig iets. Als jij een goed idee hebt, wie weet wordt het wel geimplementeerd.

En dat is dus mijn grote probleem met Access. Toen ze de C uitbrachten trokken ze het OS van de B al vrij snel zo goed als gelijk met dat van de C.

De model specifieke voordelen werden gereduceerd tot (in het gunstigste geval) 8 meer stemmen, de EQ per part en de filters. Verder wat minimale verbeteringen in de modmatrix sources en destinations (echt een stukje aanpassing die geen extra DSP power kost) en wat meer simultaneous FX (ook weer eerder een codeafhankelijke feature).

De C heeft dus van het grote verschil dat er vroeger met de B was nog maar weinig over. Als je kijkt naar de verschillen tussen de C en Ti is deze ruimte kilometers groter dan die tussen de C en B.

Als Access nu beweert dat ze de C geen update meer gaan geven dan is dat dus echt bullshit. Dan is de C echt een overpriced hoax geweest wat mij betreft en kun je veel beter een tweede hands B kopen als je dan toch die sound in huis wilt hebben.

De Ti is een Virus C met een ander voorpaneel en een extra DSP chip. Voeg dan wat dingetjes als wavtable OSC's toe aan (zat in principe al in de C), Hypersaw (extra OSC algoritme), FX per part (kwestie van code anders aan elkaar knopen) en Total Integration.

Dan is de Ti functionaliteit eigenlijk de enige echt revolutionaire functionaliteit in de Ti. Ik geef toe dat dit erg krachtig kan zijn als je een VST based studio draait maar anders heb je daar dus niets aan.

Het zal verder een prima synth zijn hoor maar ik vind het echt meer een update dan een upgrade. Het begint meer en meer op de upgrade paden van VSTI's te lijken, al is een VSTI upgraden vaak een stuk goedkoper en hoef je je oude versie niet te verkopen.

Ik had echt verwacht dat Access iets aan hun slappe Oscilator algoritmen ging doen, en de filters nog meer verbeteren. In plaats daarvan surfen ze door op bergen features en specificaties maar verliezen ze het belangrijkste uit het oog. Laat eens 1 oscilator zonder subosc mooi en dik klinken zonder zoveel aliasing in het hoog.

Dan verbeter je een synth pas echt naar mijn mening.
 
Ik heb al een mail gestuurd naar access met de vraag of de support al over is
... ben benieuwd.
 
Back
Top