Juno modificeren ?

6 Trak, ik zie dat jij ook een Jx8 hebt, is dat wat? Of is een juno 60 of iets dergelijks eigenlijk interessanter? Ik kan em namelijk kopen (inclusief de door jou zo gewilde programmer ;) ) voor €500, maar ik heb een beetje het idee dat je er alleen van die eeeh "saaie" jaren 80 strings uit kunt toveren.
 
Origineel geplaatst door BDeep
6 Trak, ik zie dat jij ook een Jx8 hebt, is dat wat? Of is een juno 60 of iets dergelijks eigenlijk interessanter? Ik kan em namelijk kopen (inclusief de door jou zo gewilde programmer ;) ) voor €500, maar ik heb een beetje het idee dat je er alleen van die eeeh "saaie" jaren 80 strings uit kunt toveren.

Da's wel een redelijke prijs denk ik... tenminste, als de jx er top uit ziet natuurlijk. De prijs van een jx excl. pg zal zo tussen de 300 & 400 euro liggen...
T'is absoluut geen verkeerde synth, 2 oscs, 2 envs, sync etc. natuurlijk is het geen jupiter maar des ondanks klinkt ie gewoon heel strak. Je kunt er vette sync leads en zelfs PWM sounds er uit halen, dus niet alleen maar 'saaie jaren 80 strings'. :biertje: Vergelijk hem dus niet met de Juno-60 want hij kan wel degelijk meer!

In tegenstelling tot de jx 10 kun je de 8 gewoon via midi (sysex) programmeren vanuit je cubase mixermap. :eureka:

Ik heb zeer zeker oren naar de pg-800 voor mijn jx 10, wie heeft hem te koop en wil ie eventueel alleen de pg 800 verkopen?

ik hoor het wel, alvast bedankt :peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak

enige dat een JU-60 weer meer bijzonder maakt is stereo, chorus, en bassboost...

Ben ik de enige die nog nooit de stereo uitgang van zin juno heeft gebruikt?
 
Origineel geplaatst door sander


Ben ik de enige die nog nooit de stereo uitgang van zin juno heeft gebruikt?

Volgens mij is ook alleen de chorus aan het apparaat stereo, dus als je die niet gebruikt, of je zit toch al krpa in de kanalen, dan kun je net zo goed de mono gebruiken , doe ik ook met mijn mks-50.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
Ik heb zeer zeker oren naar de pg-800 voor mijn jx 10, wie heeft hem te koop en wil ie eventueel alleen de pg 800 verkopen?

ik hoor het wel, alvast bedankt :peukie:

Thnx voor alle info, ik denk er nog over na, ben wel bang voor je dat als ik hem koop ik de pg-800 voor mezelf hou en eventueel op zoek ga naar een jx-10 en de 8 dan inruil. Maar als ik er een (een pg-800) tegenkom hoor je het van me. :biertje:

Maar als ik een jup-6 tegenkom voor €900 dan weet ik het ook wel ;)
 
Origineel geplaatst door BDeep


Thnx voor alle info, ik denk er nog over na, ben wel bang voor je dat als ik hem koop ik de pg-800 voor mezelf hou en eventueel op zoek ga naar een jx-10 en de 8 dan inruil. Maar als ik er een (een pg-800) tegenkom hoor je het van me. :biertje:

als ik idd een jx + pg zou kunnen krijgen zou ik hem ook houden.. logisch.. t'is ook verdomd moeilijk om een 'losse' pg te vinden... voor geen enkele JX... zelfde geld natuurlijk ook voor PG-1000 voor D-50...
ik zou hem kopen als ik jouw was, zeer fijna prijs voor deze combinatie!

maar erm.. mocht je er een zien, ik houd mij zeer aanbevolen natuurlijk! :eureka:

b.t.w. een beetje cartridge voor JX zou ik ook niet gek vinden. ff 8 editen in cubase en overzetten via cart. naar 10. K'weet het, tis omslachtig maar men moet toch wat... :peukie:

p.s. nog ff over de Juno-60.. idd chorus is het enige qua stereo (ik had ze dus net zo goed in adem kunnen noemen) :geslaagd:
 
Ik heb juist gelezen dat het niet mogelijk is om patches van de jx8 voor de 10 te gebruiken, omdat de jx10 een structuur gebruikt waarin 2 jx8 patches gaan, zeg maar (die in de jx10 dan weer tones heten) maar misschien vergis ik me.
 
Origineel geplaatst door BDeep
Ik heb juist gelezen dat het niet mogelijk is om patches van de jx8 voor de 10 te gebruiken, omdat de jx10 een structuur gebruikt waarin 2 jx8 patches gaan, zeg maar (die in de jx10 dan weer tones heten) maar misschien vergis ik me.

mischien wel, ik had wat anders gehoord van een JX 8 EN 10 gebruiker :peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ik wil mijn Alpha best ruilen tegen een MKS, maar dan wil ik er eigenlijk een Programmer bij. Editen op zo'n MKS is helemaal een drama volgens mij ...
Paul.

niet als je via de mixermap in cubase edit n'tuulk.. doe ik ook (op atari dan) mischien werkt ie ook wel op p.c.... kan'm je wel toe zenden als je interesse hebt en anders geef ik je wel een lijst met alle sysex codes, kan je zo inkloppen ;)

dit is trouwens een van DE criteria bij het aanschaffen van een nieuwe (vintage) synth, hoe zit het met de sysex... kan ie extern worden ge-edit via midi :eureka:

moet ooit nog es een keer een proggy schrijven voor het vertalen van juno-106 changes qua faders/buttons... u snapt hem al... de 106 als universele programmer! :peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak

dit is trouwens een van DE criteria bij het aanschaffen van een nieuwe (vintage) synth, hoe zit het met de sysex... kan ie extern worden ge-edit via midi :eureka:

Óf natuurlijk een goede userinterface, kan mij het nou wat schelen dat ik mijn 101 niet via midi kan besturen *D

De sysex voor de juno staan trouwens ook in de handleiding, ik ga binnen kort kijken of ik het ook niet zo kan regelen dat ik kan saven via logic.

btw. ik vind 1 groot voordeel zitten aan mixermaps/environments ten op zichte van bakken met schuiven en presets, als je op "send all" drukt, staan alle faders goed, en zie je tenminste waar je mee bezig bent ;)
 
Origineel geplaatst door sander


Ben ik de enige die nog nooit de stereo uitgang van zin juno heeft gebruikt?
Blijkbaar, want ik gebruik hem altijd in stereo ...


Paul.
 
Origineel geplaatst door BDeep


Thnx voor alle info, ik denk er nog over na, ben wel bang voor je dat als ik hem koop ik de pg-800 voor mezelf hou en eventueel op zoek ga naar een jx-10 en de 8 dan inruil. Maar als ik er een (een pg-800) tegenkom hoor je het van me. :biertje:

Maar als ik een jup-6 tegenkom voor €900 dan weet ik het ook wel ;)

Ik zou een JX8p dus NOOIT onmruilen voor een JX10. Ik heb ze allebei gehad en uiteraard klinken ze allebei hetzelfde. De bediening van de JX8 is veel prettiger.


Paul.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
moet ooit nog es een keer een proggy schrijven voor het vertalen van juno-106 changes qua faders/buttons... u snapt hem al... de 106 als universele programmer! :peukie:
Moet je zeker eens doen ;) Maak dan gelijk even een conversie voor de lpha, hoef ik geen programmer meer te kopen ... 8P

Lukt dat ook met mijn Cubase 2.01 voor Atari ?


Paul.
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner


Ik zou een JX8p dus NOOIT onmruilen voor een JX10. Ik heb ze allebei gehad en uiteraard klinken ze allebei hetzelfde. De bediening van de JX8 is veel prettiger.


Paul.

Thnx voor de tip! Weet ik dat ook weer, ik had zoiets van, lekker groot klavier en groter polyfonie, maar eigenlijk is dat ook niet zo belangrijk, en de jx10 lijkt doordat ie breeder is wat minder lomp ;)
 
Origineel geplaatst door BDeep


Óf natuurlijk een goede userinterface, kan mij het nou wat schelen dat ik mijn 101 niet via midi kan besturen *D

Dat spreekt voor zich, ik doel op bakken ZONDER die fijne schijven en knoppen natuurlijk :eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Paul Jenner

Ik zou een JX8p dus NOOIT onmruilen voor een JX10. Ik heb ze allebei gehad en uiteraard klinken ze allebei hetzelfde. De bediening van de JX8 is veel prettiger.
Paul.

Tuurlijk, maar waarom niet ruilen? Als iemand het idd al voor elkaar kan krijgen om een 10 te ruilen tegen 8. De 10 is wel degelijk meer dan alleen maar een dubbele 8!
Zonder PG-800 zou ik ook niet ruilen n'tuulk, moge dat duidelijk zijn :peukie:

Ander punt waar ik Paul gelijk in geef is op die vraag van Sander over het gebruik van de JU-60 in mono... N'tuurlijk gebruiken we chorus, behoort ook tot de karakteristieken van een Juno-60! (en 6 :biertje: )
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak


Dat spreekt voor zich, ik doel op bakken ZONDER die fijne schijven en knoppen natuurlijk :eureka:

Owh!:P

kijk trouwens eens op www.gtmusic.nl , bij synths, en dan gebruikt, moet je alleen nog de jx8p nog verpatsen daarna, maar dat lijkt me niet zo'n probleem, toch?
 
Back
Top