Juno modificeren ?

ey paul, ook weer wakker? :D

nu je het zo zegt, ik weet wel dat er een extra switch op de achterkant van de jp-8 zit die te maken heeft met de dcb connector... split/layer volgens mij... zou kunnen dat dit het zaakje veranderd op een of andere manier... maar goed, k'heb zelf nog nooit met een 8 gewerkt :peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Het probleem met het detunen van de oscilators in de Juno's is trouwens dat er maar één dco stuursignaal is.

Dat zei ik...Formido. :)

Ja, met DCO's valt niet zoveel te klooien. Met VCO's gaat dat een stuk makkelijker, zie bijvoorbeeld de Jupiter-6.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
ey paul, ook weer wakker? :D
Nee, maar wel mijn bed uit :koffie:

Jammer van die Juno qua modificaties, is niet veul aan te doen.

Ik zou er ook wel wat voor over hebben om bijvoorbeeld twee oscilators onder één toets te hebben en dan detunen. Wordt ie wel driestemmig, maar who cares ...

Kost zo'n JUP 6 these days ?

Paul.:{
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner


Kost zo'n JUP 6 these days ?

Paul.:{

zo tussen de 1300 en 1800 euro/dollar
hehe P heeft er wel oren naar? I sense something here...
de JP-6 heeft een flexibele Unison mode (MET detune!) het zal minder vol klinken naar mate er meer toetsen worden ingedrukt natuurlijk!
de JP-6 doet dus uiteindelijk dat wat jij graag met je Ju-6 zou willen... :peukie:
 
Of P d'r wel oren naar heeft :) Tsja. Hoop geld hoor, volgens mij hebben ze wel voor minder op marktplaats gestaan ...

In welke plaats woon jij ? IK zou best eens langs willen komen, als dat mag, om die JP6 is eens te betasten ...


Paul.
 
ik heb de JP-6 (minty cond.) destijds voor fl2400 gekocht, zal dus omgerekend niet erg veel vershillen qua prijs.
ik heb toen aardig moeten lachen om de JP die de firma Huigens Totaal muziek had staan... die kon, wegens sentimentele waarde :D, de deur uit voor zo'n 3900 gulden! B'lachelijk... :fuckoff:
 
niet zo lang gelden stond er ook een bij the music house, daar vroegen ze fl. 2500,- voor, denk dat dat een redelijke vraagprijs is.
Zou ook wel zo'n ding willen hebben...... maar kwil zo veel ;)
 
Groet van een anderer jupiter 6 bezitter:
Vroeger gehad, verkocht voor 1500 gulden, jaren lang spijt gehad. Toen weer gekocht voor 2500 (!) gulden en daarvan totaaaaaal geen spijt. Wereldbak!
 
Origineel geplaatst door 6 trak


zo'n 'ding' is idd heel mooi om te hebben, je hebt qua toetsen nog niet zo heel veel in deze klasse? :peukie:

idd, kan wel wat in deze klasse gebruiken, ik weet wel dat als ik er nu weer een tegen zou komen ik heel erg zou gaan twijfelen of ik hem wel of niet aan zou schaffen (heb ook een Machindrum gepland staan) btw. met 'ding' bedoelde ik nix denigrerends tov de jup.
 
Ongetwijfeld een fantastisch ding, maar voor dat geld koop je drie Juno's en da's ook iets om over na te denken ...


Paul.
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ongetwijfeld een fantastisch ding, maar voor dat geld koop je drie Juno's en da's ook iets om over na te denken ...


Paul.

Niet dat er iets mis is met die juno's (integendeel) maar ik zoek zo onderhand toch iets waarmee wat "andere" mogelijkheden zijn met betrekking tot geluid, dus 2 VCO's die je lekker kan detunen, syncen en weet ik al niet meer. En kijk daarna wel weer verder voor een juno 60 of zo... ;)

Was jij het trouwens niet Paul, die zijn alpha juno tegen een MKS-50 wilde ruilen, of zit ik er nou helemaal naast?
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ongetwijfeld een fantastisch ding, maar voor dat geld koop je drie Juno's en da's ook iets om over na te denken ...
Paul.

denk... denk... ja, ik ben er uit! :eureka:

Grappig dat ik zowel alle 3 juno's heb als ook een Jupiter ;)
Als ik nog geen JP-6 zou hebben dan zou ik mischien wel mijn JU-2 & 106 ruilen voor 1tje (uiteraard blijft mijn JU-60)

ff opsomming mogelijkheden JP-6:

- 2 oscs
- 2 env's
- 3 filter typen
- sync,
- xmod
- pitch over env
- vca mod door lfo
- keyboard split (bi-timbral)
- unison (met detune),
- portamento/glisando
- uitgebreide pitchbend en modulation

enige dat een JU-60 weer meer bijzonder maakt is stereo, chorus, en bassboost...

het is het geld wel waard... anders dan een 303 of 909 want dat is dus echt belachelijk qua prijs

:peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil mijn Alpha best ruilen tegen een MKS, maar dan wil ik er eigenlijk een Programmer bij. Editen op zo'n MKS is helemaal een drama volgens mij ...


Paul.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Ik wilde wel ruilen.

Of wij allebei geloof ik.

Ok, mocht iemand geinteresseerd zijn, ik wil mijn MKS-50 (wat krasjes, wel duidelijk in een rack gezeten) ruilen tegen een alpha juno 1, ook in redelijk/goede staat. Alleen geeft dat ding van mij de laatste tijd een toon geduurende de eerste 3 minuten dat ie aan staat (lijkt wel of ie warm moet worden), en ik wil dat eerst even opgelost hebben.
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ik wil mijn Alpha best ruilen tegen een MKS, maar dan wil ik er eigenlijk een Programmer bij. Editen op zo'n MKS is helemaal een drama volgens mij ...


Paul.

Programmer heb ik niet... en ja, het is een drama, ik heb wel een environment gemaakt voor logic, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt. Anyway, wil toch eerst dat probleempje opgelost hebben.
 
Back
Top