probleem met VK-8

Skaman

Ingeburgerd
Lid sinds
12 november 2005
Berichten
58
Locatie
Nieuwkoop
Dag mensen

Ik ben in het bezit van een Roland VK-8.
Ik ben erg tevreden over de klanken,maar er is een probleem met dit apperaat,namelijk als ik staccato speel dan klinkt de toon dubbel,het klinkt net als of die stuiterd,dus als ik een accoord snel aansla en dan weer loslaat komt er altijd nog een 2de toon achteraan.
En aangezien ik Skamuziek speel is dat heel vervelend want dat is bijna alleen maar staccato spelen....
Dus ik ben terug gegaan naar m'n leverancier,en die vond het ook heel vreemd,en wat bleek,het demo model wat hun hadden staan had het zelfde probleem,dus ze hebben er meer geprobeerd,en elke VK-8 bleek het te hebben.
M,n leverancier zei gelijk al dat het niet goed was,en ze hebben hem opgestuurd naar Roland zelf.
En nu kreeg ik gister het bericht dat Roland er niets aan wil doen,ze geven toe dat het niet goed is,maar das dan kort gezegd maar jammer,dan moest ik maar minder Staccato spelen...belachelijk vind ik dat,maarja....
Maar gelukkig wil me leverancier samen met mij tot een oplossing zien te komen,aangezien ik die VK-8 2 maanden geleden bij hun gekocht heb waarvan die al 3 weken bij Roland staat.....
Dus mij leverancier begon tegen mij over een module van de VK-8,maar dat zie ik niet zo zitten,aangezien er geen pedaal ingang opzit voor de interne leslie slow/fast te laten draaien,en dat heb ik echt nodig.....
de 2de optie is,een Nord Electro,ik ken de apparaten en het geluid is geweldig,ik weet beperkt in z'n hammond geluiden,maar goed genoeg voor mij...
Nu begon ik ook nog met m'n leverancier over een KORG CX-3,maar hij zei waarschijnlijk krijg je hetzelfde probleem als met de VK-8 aangezien daar ook waterfallkeys opzitten,wat dus het probleem is van de VK-8 volgens Roland en m'n leverancier.....
Maar nu zag ik dat die ook op de Nord Electro zitten,zijn er hier mensen die er 1 hebben,en weten of dit probleem zich ook voordoet op de Nord?????

Ik weet het,het is een heel verhaal voor alleen voor deze vraag,maar het is wel duidelijk.....hoop ik!!!!
Thanx....
 
ik heb de Nord electro 2, en die is zeker niet beperkt in z'n hammond geluiden. Ik denk dat het zelfs bij de NE een beetje draait om de hammond emulatie.

En nee, van dat probleem van een verlate noot na je aanslag heeft de NE geen last. (als je de hammond helemaal clean zet -dus geen leslie- dan hoor je wel zo'n lekker klikje.. maar dat hoort erbij)

Lekker fout van Roland trouwens :frons: wat een rommelmarkt spul joh

Maar die verkoper zegt dus dat Korg hetzelfde probleem zal hebben, enkel gebaseerd op het feit dat die ook een waterfalls keyboard heeft?? dat vind ik een beetje kul, ik zou het eerst eens proberen.
 
Ja ik vond het ook al een beetje vreemd,aangezien ik er bij m'n Hammond XK-2 ook geen last van had....
Maar ik heb contact opgenomen met diegene met die CX-3,en ik ga gewoon een keertje kijken,en mocht het mij bevallen,dan moet m'n leverancier de rest maar regelen......*D
 
Nou het probleem is opgelost......
Over de Korg CX3 had ik niet zo een goed gevoel in me buik aangezien die al 5 jaar oud was ofzo....
Dus ben ik verder gaan kijken,en sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een Nord Electro 2 Seventy-Three...
Dus jullie begrijpen wel dat ik een blije vent ben.......*D *D *D
 
ik heb ook een vk-8 gekocht, en ook ik merk dat als je staccato speelt de toets een beetje stuitert.
aangezien de schuld word gegeven aan de waterfallkeys vraag ik me af of het bij de originele b3 ook gebeurde..

ik heb nu een tweede klavier erop aangesloten, zonder waterfallkeys, en ja, daar kun je ook staccato mee doen, behalve dat je dan de percussion er niet op kunt zetten, maja, wie hoort dat nou met al dat andere geluid.. :)
 
Nee zover ik het weet heeft een B3 dat probleem niet...
Ik heb ook nog een Hammond XK2 gehad, en die had ook waterfallkeys en die had dit probleem ook niet.
Dus volgens mij is het een probleem wat alleen bij de VK-8 voorkomt.
 
Back
Top