Nieuw Lid (woehoe!!)

PlE

Stamgast
Lid sinds
19 juli 2005
Berichten
282
Locatie
Rotterdam
Hallo allemaal, ik ben PIE

Mijn echte naam is Pieterjan Witte en ik woon in de buurt van Rotterdam. Ik ben net 22 geworden. Ik ben werkzaam als Theater Technicus en dan voornamelijk Licht Technicus. Het afgelopen half jaar heb ik door nederland en belgie getourt ben de Rock Musical 'The Who's Tommy'

Rond mijn 12e jaar begon mijn verslaving aan muziek. Dat uitte zich totaal niet in plaatjes draaien maar vrijwel direct in het zelf maken van muziek. Rond mijn 14e kwam ik in aanraking met Scream Tracker en later Impulse Tracker, wat ik persoonlijk super progamma's vind om mee te spelen, je leert er een hele hoop door en heb er veel plezier aan gehad en leuke tracks mee gemaakt!! Heel anders dan Fruity Loops of iets dergelijks waar veel mensen nu als eerste mee beginnen.

Momenteel ben ik dus bezig met het maken van mijn eigen studio en ben nu in bezit van een Roland MC-909 samplingGroovebox, waar ik heel erg blij mee ben aangezien ik erg graag een live-act zou willen neerzetten, waar de MC-909 ideaal voor is. Een goed hart van mijn toekomste studio zeg ik maar. Binnenkort wil ik een midi-keyboard aanschaven, welke weet ik nog niet. En ik ben voor een synthesizer aan het kijken.

Mijn muziek smaak is erg breed, maar mijn grootste intresse gaat naar pure electro. Daarnaast luister ik veel qua Electonische muziek naar: 8-Bit, Abstract, Downtempo, Breakbeat, DnB, IDM, Electro, Modern Classical, Future Jazz en Techno. Mijn fav. artiesten zijn: RMB en Zombie Nation. Voor de rest vind ik momenteel goeie producers qua electro vooral Remute, Misc. Mulletronic en Mutron. Qua andere stijllen op dit moment: Amon Tobin, Neotropic, Hrvatski, Apparat, Luke Vibert en de franse band Avril!! en nog veel meer te veel om op te noemen..


Groeten,

PIE
 
Maar waarom licht bij een theater doen ipv geluid? Was er geen werk voor jou als geluidstechnicus, of wou je je horizon verbreden?

Nou, ik heb voor lichttechniek gekozen omdat ik het heerlijk vind om een bepaalde sfeer van een toneelstuk of een muziekstuk te maken doormiddel van licht. Ik ben niet echt iemand die bij grote shows licht zo willen doen. ik bedoel dan gaat het alleen om de show en de hoeveelheid lampen die je erin heb hangen. ook leuk maar niet op een creative manier. Ik heb ook een tijdje lichttechniek verzorgt in Nighttown (rotterdam) vrijwillig. Dan stond ik op avonden waar ik sowieso bij wilde zijn en dan vond ik het heerlijk om licht te doen. Gewoon de sfeer aanvoelen, de muziek aanvoelen.. Voor de rest heb ik bijvoorbeeld het lichtplan gemaakt en verzorg bij een klein gezelschap die boventonen muziek maakten. dus met Gongs, didgeridu's en diverse blaasinstrumenten, draaischalen en klankkasten. En het creeeren van boventonen via de stem. Het geheel werd maar een heel klein beetje versterkt om het effect niet weg te halen. Maar ik mocht er een licht plan bij maken voor iets van 15 nummers. Nou dat is een super sfeer om licht bij te ontwerpen. Maar met 'The Who's Tommy' musical, wat op dat moment de grote lichtshow was in het nederlandse theater was natuurlijk een ander verhaal. Ik was daar assistent licht dus verantwoordelijk voor het aansluiten van licht enz. dan word het inderdaad een meer technisch verhaal.

Maar als geluids technicus ben je naar mijn gevoel toch meer bezig met het technische verhaal dan met het creative verhaal. Als je een band zou moeten uitversterken dan ben je bezig met het perfecte geluid eruit te krijgen en het te egaliseren van het geluid. Daar is weinig creativiteit voor nodig en meer technische kennis. Tuurlijk is het boeiend, en misschien dat het voor later een optie is. Maar voor nu heb ik zeer bewust gekozen voor het licht. Maar ik doe ook wel eens geluid dingentje zoals het opzetten en aansluiten van een bands.


en foto's van mij 'studio' zal niet zo boeiend zijn. zoals ik al zei ben in nu in bezit van een MC-909, nou die kennen we wel, en van een aardige PC. niet echt zoveel om te laten zien, nog niet 8)

pie
 
Back
Top