Nieuw Speelgoed nodig ! Advies graag

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Hola,
Ik heb op t moment een: Nordlead 2, Mc-505, Virus C, En softsynths etc. maar ik ben niet echt een fan van softsynths en samplers. Mn Budget is rond de 800 Euro. En ik wil er graag nog iets bijkopen. Iets wat de rest mooi aanvult.
Ik heb aan een sampler of een drumcomputer gedacht, Maar een leuke synth + wat goeie drum sounds en percussie
Zou ook erg leuk zijn. Ik heb in ieder geval krachtige beats nodig voor Dance / Trance / Techno / Hardcore.
Ik heb de afgelopen dagen naar deze dingen gekeken:

Korg ESX

Ben er niet van overtuigd dat dit is wat ik zoek

Jomox Drumcomputers

Lijken me erg cool maar in dit geval heb ik dus alleen drum sounds

Elektron Machine Drum

Lijkt me supervet, Maar zijn ook erg prijzig, en ook in dit geval zijn t dus alleen drum / percussie sounds

Novation Ks4 of Ks5

Lijkten me ook erg leuk, en ze hebben degelijke drum, percussie sounds onboard, Geven deze synths dat typishe Tiesto sound ? Het schijnt dat deze sounds een beetje cheesy zijn en dat is eigenlijk precies wat ik zoek.. Zou een mooie aanvulling op de meer donkere sounds van mn virus zijn, of kan mn virus het zelfde geluid maken ?

Boss SP 505

Totaal niet warm van geworden .. Denk dat ik hier met een grote boog omheen moet lopen

Emu Command Station

1 van de 3 stations, welke ik precies nodig zou hebben voor mijn smaak weet ik niet, Dit schijnen ook hele mooie dingen te zijn. Maar ik heb er te weinig over kunnen vinden om een goeie indruk te krijgen en dan bedoel ik de sounds en de drum / percussie sounds. de specs zijn me bekend en zien er erg goed uit (32 channels, 128 poly! etc.)

Yamaha S7000

Keb liever niet nog zo'n groovebox/workstation als schijnt ie erg goed te zijn, beter als de MC-909 volgens sommige
Ben alleen bang dat ie een beetje uit de tijd is nu.

En dan nog 2e hands samplers :

Yamaha A5000
Akai MPC 2000 XL

Helaas weet ik te weinig van samplers, En als ik in mn trance tracks een vocal ofzo gebruik, gebruik ik meestal een softsampler. voor andere dingen heb ik eigenlijk nooit een sampler gebruikt. Ik weet ook niet of ik veel gebruik zou moeten maken van samplers met mijn muziek style. Misschien zou een leuke synth meer voldoening geven.
Al heb ik gehoord van mensen, wanneer ze hun synth samplen deze synth nog beter klinkt via hun sampler !
Als ik een sampler wil. Dan wil ik dus ook in real time via een keyboard melodietjes met deze sampler willen spelen zonder vertraging en stotteren enzo. Maar ik denk dat ik toch zou terug vallen op regelrecht afspelen/opnemen van een synth

De MPC 2000XL schijnt ook een erg mooi apparaat te zijn. vooral als hardware sequencer. Aangezien ik weinig van noten weet en absoluut niet goed ben in live spelen. Hou ik ervan om in cubase in loop mode melodietjes en strings etc. te tekenen ik weet niet of ik een mpc wel optimaal zou kunnen benutten om er betere resultaten als cubase mee te behalen. Ik gebruik cubase om te sequencen en daarna tracks in audio op te nemen.

OP t moment denk ik er zo over:

Novation KS4 of KS5
Emu Command Station
MPC 2000 XL totaal iets anders als de bovenste 2 dingen

Kan iemand me helpen beslissen ? Zijn er nog andere dingen die ik absoluut zou moeten checken voor rond de 800 euro?
Heeft iemand misschien nog iets leuks te koop ? en ik zoek nog een goedkope winkel waar ik kan bestellen.
Op t moment ligt mn voorkeur bij www.plebweb.nl
 
- KS5, wel een wat andere sound maar ik geloof niet dat het heel veel toevoegd aan je synth-arsenaal.

- 2000XL, leuk maar wat gedateerd qua specs misschien? Geen eigen sounds.

- Command Station, inclusief een extra ROM (past binnen je budget als je he bij Thomann koopt). Als je bijvoorbeeld de Vintage Collection en/of de Proteus Drums toevoegd aan de bestaande de sounds van de XL7 of MP7, dan heb je een enomre batterij aan kant en klare sounds, die je ook nog goed kunt verbouwen/stapelen/filteren tot nieuwe sounds. In combinatie met de 6 outs een digitale out en een dijk van een sequencer (OS v2.0 even installeren), de drum pads en de realtime controllers, heb je een beest van een machine.

Tja... wat ik zou kiezen? Poeh... :)
 
Akai S5000? Voor ca. €750 (2e hands)te koop, en ideaal om o.a. je beats me te maken. En qua prijs een stuks interessanter dan bijvoorbeeld de RS7000 of de Machinedrum die je noemt.
 
10 vliegen in 1 klap,de machinedrum kost een paar centen,heb je ook wat....!!!
 
100 vliegen in 1 klap:) absoluut een sampler met voorkeur de s5000/6000serie of evt de emu series.
 
MPC-1000

1) is een sampler èn een drumcomputer
2) heeft een intuitieve 32 channel sequencer
3) is (bijna) binnen je budget
 
Ik denk (90% zeker) dat ik een Machinedrum ga kopen
Keb wat hardcore beats gehoord in t forum en dat klonk SUPER VET !
Ik weet niet meer wie ze gepost heeft maar ik heb t licht weer gezien :D
in combinatie met mn nordlead en virus ga ik maar weer es strakke gabber maken zoals ik jaren geleden deed met fasttracker :D (alleen dan 100x harder)
 
je haat softsynths, je wilt een tiesto sound :confused: en je wil iets wat toevoegd

ik zou voor een s5000/6000 gaan en je helemaal de pleuris samplen. btw er zijn massa's geluiden voor deze bakken te krijgen.

meer wil ik er niet over zeggen

:)
 
Tiesto s sound?:D

Mijn tip begin alvast met sparen en koop ze een voor een. Uiteindelijk heb je dan de tiesto s gear en in de hoop zijn sound...Cool!

*waldorf xt
*waldorf mq
*supernova
*access virus
*andromeda
*korg karma
*nord modular
*nord electro
*yamaha fs1r
*jp8080
*tr909
*Focusrite

*Krk v8
*protools
*logic
*pc
 
Origineel geplaatst door justin
Tiesto s sound?:D

Mijn tip begin alvast met sparen en koop ze een voor een. Uiteindelijk heb je dan de tiesto s gear en in de hoop zijn sound...Cool!

Tiesto heeft overduidelijk nog nooit van de term "multitimbraal" gehoord :D :D :D.
 
Origineel geplaatst door justin
Tiesto s sound?:D

Mijn tip begin alvast met sparen en koop ze een voor een. Uiteindelijk heb je dan de tiesto s gear en in de hoop zijn sound...Cool!

*nord electro


Wat moet Tiësto nou met een Nord Electro? :confused:
 
Origineel geplaatst door kGk
Wat moet Tiësto nou met een Nord Electro? :confused:

wat denk je zelf? ook in trance komen wel eens gitaar geluiden, piano's e.d. voor
 
Re: Drie letters..

Re: Drie letters..

Origineel geplaatst door ikke
Drie letters...

MPC

Kan ik een klinker kopen?
 
justin> krk v8? :confused: Die vindt ik persoonlijk toch niet zo mooi klinken hoor?!;)
 
Back
Top