Probleem met Roland D-50

Hartstikke bedankt Vin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

De display van de D-50 doet het wel normaal bij andere functies, behalve bij de weergave van de presets. Ik heb trouwens een handleiding weten te downloaden. :)
 
Denk eraan dat je niet zomaar die midi-file kunt afspelen, de D-50 accepteert alleen maar bulkdumps in data transfer-mode. Wat je dus moet doen is:

- Op DATA TRANSFER drukken

-DATA TRANSFER-knop gelijktijdig met B.LOAD indrukken

(Hiermee selecteer je een One Way bulkdump ipv een handshake bulkdump Als er op het display BULK LOAD.0 (en dus niet BULK LOAD) staat is het dus ok.)

Druk op ENTER en stuur de MIDI-file naar de D-50,
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Saskija
Denk eraan dat je niet zomaar die midi-file kunt afspelen, de D-50 accepteert alleen maar bulkdumps in data transfer-mode. Wat je dus moet doen is:

- Op DATA TRANSFER drukken

-DATA TRANSFER-knop gelijktijdig met B.DUMP indrukken

(Hiermee selecteer je een One Way bulkdump ipv een handshake bulkdump Als er op het display BULK DUMP.0 (en dus niet BULK DUMP) staat is het dus ok.)

Druk op ENTER en stuur de MIDI-file naar de D-50,

Hoi Saskija,

geldt dat niet alleen voor sysex-banken die je van/naar de d50 stuurt?


Orabidoo, kan je de mid.file eens posten, probeer ik het even uit.

Vins.
 
Ja, dat weet ik ook wel, maar via midi hoef je de datatransfermode toch niet te gebruiken?
De midifile af laten spelen, om zo de patches te herstellen bedoel ik.

(ik kan het ook fout hebben)

Vins.
 
Saskija, je hebt gelijk.:halleluja
De factorypatches zijn netjes in mijn d50 opgeslagen, nou die van Orabidoo nog.............

weer iets geleerd.:geslaagd:



Vins.
(toch vreemd, bij mijn m1 kan dit wel
zal wel typisch Roland zijn):confused:
 
het lukt me niet echt. =(

Ik weet niet precies wat ik moet doen. Ik heb gedaan wat vin sound eerder zei (dat midi spul klaar maken)

toen cakewalk gestart en die midi file geopend. Daarna gedaan wat Saskija zei, maar moet ik die midi afspelen zodra ik enter druk? (m.a.w. dat je het bericht sending ziet?)

het kan ook zijn dat cakewalk mijn synth niet ziet? Ik heb de kabel op de gameport aangesloten en die Midi IN op mijn MIDI In van de D-50 aangesloten. Moet ik hem kunnen zien bij MIDI devices bij cakewalk? wat staat er dan?

help en thanks so much!
 
Sorry, ik heb een foutje gemaakt. Ipv BULK DUMP moet je BULK LOAD gebruiken! (tja, het lijkt ook zoveel op elkaar. Ik word ook al wat ouder... :o: )

Als je dan WAITING ziet, moet je in je sequencer de midi-file afspelen.
 
jah, ik heb het toevallig net voor elkaar gekregen. Hij staat nu op waiting :)

maar nu speel ik op cakewalk de midi af, maar moet er daarna nog wat gebeuren? zegt ie dan complete? want er gebeurt niks
 
ik denk dat ik het al weet. Bij MIDI DEVICES bij cakewalk ziet ie alleen maar m'n kaart (SB LIVE! MIDI POORT) maar niet m'n synth. Mmmm, de kabel is wel aangesloten... hellup!

ik hoop niet dat die MIDI aansluitingen kapot zijn van de D-50... wat moet ik eigenlijk op het scherm zien? Iets van Roland D-50?
 
Ja, als-ie data gaat ontvangen krijg je volgens mij ook "RECEIVING" en daarna "COMPLETE" te zien.

Je moet er wel voor zorgen dat je op hetzelfde MIDI-kanaal met Cakewalk zendt als waar de D-50 op ingesteld staat.

Hopelijk overbodige opmerking, maar je hebt toch wel de MIDI-out van de PC verbonden met de MIDI-in van de D-50?
 
Oh wacht, bij MIDI DEVICES moet ik als output de SB LIVE! MIDI POORT natuurlijk kiezen, nietwaar? Dat is de aangesloten d-50
 
Hopelijk overbodige opmerking, maar je hebt toch wel de MIDI-out van de PC verbonden met de MIDI-in van de D-50?


Ik met m'n domme kop :o:
 
YIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Alle presets terug!!!! 8~ 8~ :biertje: traktatie van mij!!



Moeten jullie eens raden wat er is gebeurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik speel met de presets, en die Bes en B toetsen, die voorheen te luid waren, en die D toets die het niet deed, doen het opeens weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je hoort nog wel het gekraak (maar veel en veel minder dan voorheen), maar dat ligt dus zeer waarschijnlijk aan de plaat zoals eerder door mensen is gezegd.


thanks everybody!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top