top tien gratis softsynths

Deze staan geloof ik nog niet in deze topic.Zeer leuke dingen voor 8 bitstuff enzow.
:okdan:
 
ik gebruik alleen nog maar gratis plugs om me te beperken en zodoende creativer te werken..

1- synth1
2- mrray
3- minimoog va
4- crystal
5- sts21
6- drumatic
7- augur
8- cygnus
9- 4front piano (zolang ik nog geen andere goede kan vinden)
10- oxefmsynth
 
Ik vind dat de zogenaamde amateurs vaak spannender werk afleveren dan hun commeriële broers.
dat komt waarschijnlijk door het feit dat een amateur zijn hart er in stopt, het moet dus ook vooral in 1e plaats voor HEM/HAAR interessant/vernieuwend zijn en zal er daarom ook genoeg tijd aan besteden omdat de drive naar perfectie erg hoog is... juist doordat zo'n iemand pcies weet wat er onder de motorkap gebeurd zal deze ook hetgeen boven de motorkap ook compleet en overzichtelijk uitwerken (en dat dus ook nog met niet bestaande/nagedane concepten)...

een commerciele joop zal er niet oneindig veel tijd in steken maar 'pcies genoeg'... ook zal er aanzienlijk minder hart in zitten want het word immers iets dat een ander moet aanschaffen en dus mag er niet te veel worden weggegeven want dat wordt bewaard voor versie 2 en 3 enz. nutuulk...
meestal gebeurd er onder de motor niet echt iets vernieuwends en lijkt de GUI daarom ook wederom op een bestaande synth...

en dan heerst er ook nog altijd de mentaliteit bij de grote kudde dat als het duur is het automatisch wel goed moet zijn... complete bollocks...
 
Van wat ik getest heb zijn synth1, sylenth1 wel grappig. Voor de rest weinig, meestal gebruik ik ze niet, of gooi ik ze meteen weer weg omdat het bagger is.
 
attachment.php


dat had nutuulk allemaal veel compacter/overzichtelijker gekunt...
 

Attachments

  • synth1.gif
    synth1.gif
    49,1 KB · Bekeken: 56
attachment.php


dat had nutuulk allemaal veel compacter/overzichtelijker gekunt...

Compacte softsynths zijn een gruwel om te gebruiken. Al die kleine kutknopjes. Laat ze nou maar eerst eens een GUI maken waarbij bedienbaarheid voorop staat en gelikte looks ondergeschikt zijn.
 
Compacte softsynths zijn een gruwel om te gebruiken. Al die kleine kutknopjes.
maar dat ligt ook aan jouw'n ingestelde resolutie nutuulk, misschien had de maker een lagere reso toen ie zijn synth maakte... eigenlijk zouden ze VSTi's moeten maken die net als Flash vector gebasseerd zijn zodat je naar eigen believen de boel kan scalen :eureka:

Laat ze nou maar eerst eens een GUI maken waarbij bedienbaarheid voorop staat en gelikte looks ondergeschikt zijn.
met mijn omlijnde zaken bedoel ik niet dat de boel kleiner moet maar dat het gewoon met 1 graphic kan waarop je het afleest... een hele rij onder elkaar is dus niet nodig...
 
Ik pleit voot zowel overzicht als looks. Tegen een gruwel aankijken is ook maar niks ja.

Hier zijn er nog 2: Oatmeal van Fuzzpilz en Voyager van Arguru. Over beiden (vooral Oatmeal) lees ik veel enthousiaste berichten op KVR; ik heb ze zelf nog niet uitgebreid getest. De originele skin van beide softsynth's is geeneens suf te noemen. Flavours of lime heeft voor beiden een nieuwe skin ontworpen. Ik vind het een verschil van dag en nacht. Kijk naar de bijgevoegde afbeeldingen..(afbeelding 1 en 3 zijn de originele skins)
 

Attachments

  • Oatmeal original.jpg
    Oatmeal original.jpg
    81,6 KB · Bekeken: 53
  • Oatmeal skinned.jpg
    Oatmeal skinned.jpg
    122,5 KB · Bekeken: 56
  • Voyager original.jpg
    Voyager original.jpg
    230,4 KB · Bekeken: 53
  • Voyager skinned.jpg
    Voyager skinned.jpg
    154,2 KB · Bekeken: 55
Het is nog maar een alpha versie. Ik heb gehoord dat de final versie deze week nog gereleased wordt.

maar dan betalend?




@ peterdh: shit dat scheelt wel zo een nieuwe skin zeg! originele skins lijken wel op het oude instrumentenbord van de Spoetnik waar Laika ooit mee de ruimte is in geschoten
 
Back
Top