Tracken via analoge mixer OF via A/D converter met litepipe naar m'n soundcard!?!?

2FLY

Stamgast
Lid sinds
6 mei 2002
Berichten
147
Locatie
De Studio
Tracken via analoge mixer OF via A/D converter met litepipe naar m'n soundcard!?!?

WHUTTUP!?

Ik ga m'n pc upgraden. Wordt een Pentium 4 3.0 Ghz 1024Mb DDR 250 Gb voor audio.

Ik heb 12 kanalen aan synths/samplers die nu in m'n analoge mixer geprikt staan.

Dan wil ik via m'n master out van de mixer analoog tracken naar m'n PC en in Logic gaan mixen.

MAAR

Iemand stelde me iets heel anders voor:

1. Upgrade de PC
2. Koop een 16 in A/D convertor
3. Koop een soundcard met 2 x litepipe in 2 x analoog in 2 x analoog uit
4. Sluit al je synths/sampler aan op de convertor
5. Sluit je convertor met Litepipe aan op je soundcard
6. Sluit je mic via de pre-amp aan op 1 van de 2 analoge ins
7. Sluit 2 analoge uits op 2 kanalen van je mixer in - zodat je kan horen wat er in de computer gebeurt als je werkt
8. Track alles via litepipe

Dit zou veel beter zijn.

Nu heb ik natuurlijk veel vragen. Zal ze kort stellen. 8 vragen die in relatie staan tot 1-8 hierboven.

1. Klopt het dat ik zo kan werken wat hier boven bij 1-8 staat - of heb ik iets verkeerd begrepen?
2. Een 16 in A/D convertor. Ik hoorde van 3 gebruikers dat RME 'sub-top, dun en niet open' is. Dus Apogee werd voorgesteld. Ik zie de 16-X A/D en D/A voor samen 7.000 euro. Dat-heb-ik-niet-in-m'n-binnenzak (duh!) Wat stellen jullie voor voor een goede (andere Apogee!?) convertor.
3. Wat voor soundcard zou goed zijn. Ik heb nu Audiowerk 8. Geen litepipe.
4. Hoe werkt het dan in Logic als ik met midi werk (dus nog niet getracked) mix ik dan met de midimixer of gewoon in m'n synths?
5. Wat is nou warmer.. tracken via m'n mixer output of via litepipe?
6. Zit er latency in je midi als je alles via litepipe aansluit en zo in real time gaat werken.. ik bedoel ik doe niet meer kanaal 1-2 omhoog om m'n JV in z'n geheel harder te zetten maar ik zet 1-2 harder op m'n mixer in m'n PC (toch!?)

Veel vragen.. hoor graag van jullie!?!?
FLY
Xtra Fly Records


Whuttup <Busta Rhymes style>


RME

Ja ik snap je. Inderdaad wat 2 jaar geleden 'Je kan gewoon PROF mixes er mee maken' is nu 'WTF.. ik ben mad limited hiermee'. Je maakt dus een goede development door.

Snap alleen wat je zegt niet helemaal. Top-producties.. 'Nu ga je dansen klootzak'. Didn't you listen when they said 'Just say no!' hahahahahha.

ff serieus. Die man krijgt z'n props - just clowning on.. <in.. hahah> ya boy hahahahaha.

CONVERTOR

Jij zegt 'Met die vette PC en een goede convertor kom je al een heel eind'. Fact is dat ik nog steeds die Audiowerk 8 kaart heb. Die heeft GEEN litepipe en al zeker geen 2 x litepipe in.

Dus betekent dit in feite dat ik dan ook een nieuwe soundcard moet halen (toch?) anders heeft die hele convertor 0 nut.

Snap ik het nou goed of niet: ik lees online dat een hele goede A/D convertor geen INVLOED heeft op de geluidskwaliteit maar dat 'ie je heel zuiver laat horen HOE je geluid klinkt??? Met als bijnote: hoe dik/warm het geluid is wordt bepaald door je soundsources en de selectie van je geluiden. Hmm.. vraag me of of dit klopt.

Ik heb online naar Apogee convertors gekeken. Jij zei 'ff doorsparen duke'. De enige 2 16 channel convertors die ze hebben zijn de 16-X A/D en de 16-X D/A. Allebei € 3.333,- op Thomann.de (per stuk). Dude dat is 7 ruggen... and I don't mean barebacking like u do in ur downtime hahahahahahahah <gatver yo haha>

Uiteraard zijn er andere opties - maar toch gaat het over HEEL VEEL geld.

M.O.

Als ik het goed snap werkt het zo als ik overga.

PC met soundcard met 2 x litepipe in 2 x analoog in (L+R) 8 x analoog uit
Convertor met 16 in-out 2 x litepipe out

Ik sluit alle synths/samplerop de convertor aan
Ik sluit de convertor outs via litepipe op m'n soundcard aan
Mic sluit ik aan via de pre-amp op de analoge in van de soundcard aan
2 analoog uit gaan naar m'n mixer - dat is eigenlijk de master out van de kaart en zo hoor ik op de mixer alles wat er in m'n PC gebeurt.
In Logic gebruik ik m'n midimixer om in pre-production m'n synths te mixen, effecten te geven etc.
Tracken doe ik via litepipe.

Is dit het?

Vraag 1: hoe zou ik dan bijv. de kick op kanaal 2 van de A/D convertor compressen voor ik hem track?

SETUP

Dus ideally zou m'n setup iets zijn van:

SUPER PC - 24 bit soundcard - 16 A/D convertor - digitale mixer (bijv. zo'n d8b die blijf ik dope vinden) - Logic controllers zodat je niet steeds met je muis hoeft te werken - actieve speakers

Vraag 1: wat is het nut dan nog van die digitale mixer!?!? Als het enige is wat je hoort 2 sporen muziek uit je computer in realtime.. dat kan je op een analoge mackie 16 channel ook.

Vraag 2: in zo'n 100% digitale setup zoals hierboven beschreven.. how the f-ck do you listen your CD player/MD player.. and how do your RECORD to your MD player??

Man.. veel vragen. Maar wel essentieel en ik weet dat jij sowieso in je hoofd ook al bezig moet zijn met iets van een upgrade om die warmte en openheid die we zoeken te kunnen krijgen. Het moet zwaar 'vervelend' zijn om te weten dat je het kan qua muziek en kennis maar dat je limited bent.

Misschien handig als je in mijn mail je antwoord op m'n vragen zet - wel ff met een andere kleur anders wordt het mad chaotic haha.


The game geeft toch veel terug als je grind en weet wat je wilt en doet. 50 kreeg 500 G'z voor een show. Hij liegt omdat 'ie mr. 'Hype up' is dus het was 350.000.. toch een incredible bedrag. Dus ondanks dat het f-cked up is dat we niet totally hebben wat we willen (D8B mixers.. nah f-ck that.. ProTools HD // Apogee Convertors // MAC G5 dual // Icon mixer // SSL outboard compressors and EQ // Avalon pre-amps // Neuman mic etc. etc. u know the drilly) moeten we ons daar niet op BLIND staren. Everybody can hear u know how to f*cking get down in the studio.. DAT is nu het belangrijkst in deze stage van onze careers show muthafuckaz that we can do this.. 50 had ook geen millions.. maar hij focuste op wat het belangrijkst was 'his skills and his hustle'. Online krijg ik ook veel feedback dat me daaraan herrinnert en dat wordt goed 'uitgepoint'. Tuurlijk wil ik nu het liefst PC upgraden.. vette soundcard.. nieuwe digitale of dikke analoge mixer (zo'n Ghost bijvoorbeeld)... maar ook al kan ik 'alleen maar' de PC upgraden en zo tracken en zo werken.. when ur shit's hot AND ur hustle is right.. it can't be stopped. Dus ik breek ook m'n hoofd over equipment en dank '50 made 350.000 in an hour.. he could buy Pro-Tools.. STOCKS...' maar het is ook '50 was a NO-NAME nigga in the rap game. NO-fucking-NAME. NO-rap-MONEY. Look @ him now.. worrying about the cash to get the TOP shit is natural but stupid.. we hebben al een gruwelijk setup want als we onze setups 5 jaar geleden zo 1.2.3. kregen zouden we HUILEN haha. Anyway - hollaback boy (oh man.. that's SO your homeboy with the shiny face...) hahahahahahha.


FLY
Xtra Fly Records
 
Back
Top