top tien gratis softsynths

chielos

...
Lid sinds
11 Maart 2003
Berichten
2.704
Locatie
delft
hollandscher kon ik het niet maken!

zet hier je top tien gratis softsynth.
zet er een korte beschrijving bij en waar jij het voor gebruikt,
maw wat voor geluiden haal je er voornamelijk uit?

oh ja en met gratis bedoel ik gratis dus als je net absynth 3, reaktor ed. hebt gedownload dan telt dat uiteraard niet!

greetz,
chielos
 
hmm .. alle GRATIS softsynth's die ik tot nu toe geprobeerd heb, waren allemaal niet veel soeps dus..
 
Ik kom maar tot 3 die echt de moeite waard waren :

1 - Drumatic (een drumcomputer,maar vooruit..gebruik ik vooral voor de opvulling...dank u forumlid Pie..)
2 - Evol (al een paar vette sounds mee gemaakt,vooral leuke arpeggiators en leuke freaky sounds...)
3 - Superwave P8 (ideaal om je hardware sounds mee te stapelen,maar ook al een paar vette zaag-leads mee gemaakt..)

Voor de rest geen noemenswaardige gratis rommel...
 
buzzer, automat, da hornet, free alpha, zoid, claw... zowat alles wat er qua softsynth freeware voor mac te krijgen is dus ;)
veel fx en creativiteit helpen :)
worden niet voor 1 specifiek doeleinde gebruikt ten huize feindbild. 1 voor allen, allen voor 1. of zo.
 
Rebirth is inmiddels ook gratis, en da's tevens 1 van de weinige/de enige waar ik 'ervaring' mee heb..

:D


Gewoon heerlijk "knoppen" draaien en bliepen maar!!
 
Crystal VST. Uitstekende softsynth waar je de meer vage en experimentele sounds uit kan halen.
 
Origineel geplaatst door Pseudonym
hmm .. alle GRATIS softsynth's die ik tot nu toe geprobeerd heb, waren allemaal niet veel soeps dus..

Deze stelling kun je ook omdraaien.

Ik vind dat de zogenaamde amateurs vaak spannender werk afleveren dan hun commeriële broers.

Moon heeft daarvan een mooie opsomming gegeven.
 
@virkaz
Yep... een nieuw projectje van me. :) Een soort van 'quality selection' van VST plugins. Soms zie je door de bomen het bos niet meer... ik probeer alle 'goede' plugs in kaart te brengen.
Vin je het wat?

Trouwens... ik ben nog druk bezig de database te vullen met goede plugins, dus tis nog niet af allemaal.
 
Ik vind het vetjes! :)
hehe, ik zag gewoon dat het van jou was alleen al aan de letters onder rocketloop (plus een track van je heet zo :D)
 
Origineel geplaatst door PIE
[BEen soort van 'quality selection' van VST plugins. Soms zie je door de bomen het bos niet meer... ik probeer alle 'goede' plugs in kaart te brengen.
[/B]

precies de bedoeling van deze thread :okdan:
 
Origineel geplaatst door p.heisen
Zijn jullie niet in voor een top 1-10voor gratis filters met uitleg (zoals de northpole)

ik zou zeggen begin een thread en wacht af! :eureka:
 
Back
Top