Yamaha DM1000 of Tascam DM3200?

DaVinci

Midioot
Lid sinds
21 september 2005
Berichten
96
Locatie
5.17'31.33" E
Ik zit te denken om een Tascam DM3200 aan te schaffen met meterbrug. Voor iets minder is mij de Yamaha DM1000 aangeboden met meterbrug.
Ik weet dat Yamaha fantastische tafels maakt, maar Tascam liegt er ook niet om.
Tsja..... kan iemand mij wat ervaringen vertellen van deze tafels?
 
Allebei goed spul.
Maar wat wil je weten dan?
 
Ik zit er ook aan te denken de tascam inclusief meterbrug en firewire interface te kopen....
Specs zien er goed uit, ideaal apparaat...

Maar om nou te zeggen dat ie beter is dan de DM1000... ik zou het echt niet weten.
 
Als met een pc/mac werkt dan kan de firewire optie erg handig zijn van de tascam. Dan kun je hem ook audio interface gebruiken en controller. Waarschijnlijk kan de yamaha ook wel via firewire (mLan) er aangekoppeld worden,maar yamaha kennende voor elke optie betalen...
 
Die firewire van Tascam is ook niet gratis hoor. Via tascam kun je 24 kanalen aan en via de dm1000 32 (in 44.1/48khz mode, en de hellft op 88.2/96)
En om firewire goed aan de gang te krijgen moet je echt wel letten dat je firewirecontroller op je computer Mac/PC goed voor elkaar is. Geldt voor allebeide.

Maar onderscheid maken tussen deze 2 is niet echt makkelijk.

Licht er maar net aan wat je wilt.

DM1000 neigt ietsje meer naar multimedia/film en surround. Heeft ook alleen maar XLR inputs trouwens. Zo wordt die tenminste in de markt 'gezet'.
DM3200 is de verbeterde versie van de DM24 eigenlijk. Wat het een goede all-round bak maakt volgens mij.

Misschien anders even gewoon kijken naar bijde om even te 'voelen' en horen wat het fijnste overkomt. Want qua dagelijks gebruik zullen ze elkaar vast niet veel ontlopen. Het is maar net in welke omgeving je hem wilt gebruiken den'k.
 
Mischien een hele domme vraag,maar ik het allemaal niet zo! Hoeveel analoge inputs zitten op deze dm3200 eigelijk? Ik las dat er 16 opzaten en op een dm24 zitten ook 16inputs.

Wie helpt me aub. even uit de brand.
 
klopt.. 16 inputs, wel allemaal met xlr aansluiting.
hij is wel 32 kanaals, deze kun je benutten door een adat interface aan te schaffen (std zit er 1 op geloof ik) dus dan heb je er 2 + 2 x een ADDA ADAT convertor, bijv ADA8000 van Behringer. dan heb je 16 "externe" kanalen en 16 van de dm3200.

mooie mixer trouwens.... alleen erg duur...

offtopic
heb zelf een ddx3216, erg handig dat de meters gewoon naast de faders zitten. raar dat andere merken dit niet doen
/offtopic
 
Hello Fuse,

Als jij zegt dat je de DM3200 kunt gebruiken als externe geluidskaart, is de aanschaf van de Digi002
dan hierbij lichtelijk overbodig?





Origineel geplaatst door fuse
Die firewire van Tascam is ook niet gratis hoor. Via tascam kun je 24 kanalen aan en via de dm1000 32 (in 44.1/48khz mode, en de hellft op 88.2/96)
En om firewire goed aan de gang te krijgen moet je echt wel letten dat je firewirecontroller op je computer Mac/PC goed voor elkaar is. Geldt voor allebeide.

Maar onderscheid maken tussen deze 2 is niet echt makkelijk.

Licht er maar net aan wat je wilt.

DM1000 neigt ietsje meer naar multimedia/film en surround. Heeft ook alleen maar XLR inputs trouwens. Zo wordt die tenminste in de markt 'gezet'.
DM3200 is de verbeterde versie van de DM24 eigenlijk. Wat het een goede all-round bak maakt volgens mij.

Misschien anders even gewoon kijken naar bijde om even te 'voelen' en horen wat het fijnste overkomt. Want qua dagelijks gebruik zullen ze elkaar vast niet veel ontlopen. Het is maar net in welke omgeving je hem wilt gebruiken den'k.
 
Niet dus.
En als je perse Protools LE wilt gebruiken is een mbox dan ook al voldoende.
 
Back
Top