Ervaringen Virus TI

Bij het updaten kreeg ik een BSOD.
Ook fijn. Maar goed kan ik eindelijk de inputs eens testen. :D
 
Kreeg ook een BSOD. Na een reboot kon ik de drivers repairen. Lukte allemaal.
Kon geen Atomizer presets vinden in de update. Atomizer input via USB kon ik niet vinden. Uiteindelijk via analoge input werkte het.
Een paar uur mee gespeeld. Wel gappige dingen mee te doen. Ga het wel een keer gebruiken in een nummer.
Na een paar uur leek atomizer te crashen. Wat rare piepjes. Pas na een Virus TI reset kreeg ik het weer aan de praat.
 
Grappig, heb hetzelfde gedaan.
Hij ging bij mij ook gek doen en moest je hem resetten.
En nu ook eindelijk met de vocoder gespeeld maar die vind ik bar slecht. Dan is de vocoder van de K-station vele malen beter.

En er is nog wel wat te doen voor de mannen van Access.
 
Als je 3 Usb outputs wilt gebruiken dan is het de moeite waard om het te proberen hoor.
 
Hehe, dat gaat je vies tegenvallen. er zijn geen verbeteringen aangekondigd
in 2.7 die jouw behoeftes gaan dekken... De helft van dit ellenlange topic
gaat ook over die klachten :)

Ik raad aan... Virus control gebruiken om patches te bouwen, maar niet om in
een DAW te gebruiken (hoewel sommingen er weer geen problemen mee
hebben)

Welcome to the virus club trouwens. vroegtijdig haaruitval gecombineerd
met grijze haren gegarandeerd.
Je ziet het wel vaker... wel nieuwe functies introduceren, maar niets doen aan de echte problemen.
Ondertussen wordt de TI aangestuurd alszijnde een Virus C (in de handleiding van de C staan in ieder geval alle controllers en SysExe commando's). Patches bouwen begin ik later wel eens aan (eerst de handleidingen en dergelijke maar eens doorspitten).
 
Als je 3 Usb outputs wilt gebruiken dan is het de moeite waard om het te proberen hoor.

nu heb ik in de utility/config ook ingesteld dat ie 3 outputs moet gebruiken. in common kan ik voor een patch ook die uitgang selecteren (usb 3). Echter in cubase zie ik maar vti1 en vti2. nummer 3 ontbreekt.

cubase opnieuw opstarten etc etc , allemaal geprobeerd. Iemand die hier ook last van heeft?
 
Dat kun je toch in je lijstje van VST instrumenten intellen hoeveel outputs je wilt gebruiken. Kijk daar ff.
 
nu heb ik in de utility/config ook ingesteld dat ie 3 outputs moet gebruiken. in common kan ik voor een patch ook die uitgang selecteren (usb 3). Echter in cubase zie ik maar vti1 en vti2. nummer 3 ontbreekt.

cubase opnieuw opstarten etc etc , allemaal geprobeerd. Iemand die hier ook last van heeft?

F11 -> Klik op een klein icoontje naast de Virus TI plugin -> Selecteer All Outputs oid... (dank aan mc_kwok!)
 
damn ja, nu zie ik het! dank dank , heren!

is dit soms een knopje wat bij sl3 schittert van afwezigheid? want heb m nog nooit eerder gezien...

overigens kreeg ik tijdens de eerste installatie van de usb drivers ook een harde computerreset voor mijn kiezen, geen bsod.
Na repair deed ie het zoals anderen beschrijven wel goed.

En wat Ytse zegt, in de manual is sprake van atomizer presets... enig idee waar die moeten staan?
 
damn ja, nu zie ik het! dank dank , heren!

is dit soms een knopje wat bij sl3 schittert van afwezigheid? want heb m nog nooit eerder gezien...

overigens kreeg ik tijdens de eerste installatie van de usb drivers ook een harde computerreset voor mijn kiezen, geen bsod.
Na repair deed ie het zoals anderen beschrijven wel goed.

En wat Ytse zegt, in de manual is sprake van atomizer presets... enig idee waar die moeten staan?

Dat ligt aan je Windows XP instellingen. Jij hebt denk ik een vinkje staan bij automatisch herstarten na kritieke fout oid.
In dit geval reboot je Windows XP na het geven van een bluescreen. Ik kan me niet voorstellen dat je geen BSOD hebt gehad…
 
Heeft iemand enig idee hoe ik in FL Studio twee of meer kanalen van mijn virus TI kan gebruiken?

In cubase ben ik er wel achter alleen in FL Studio krijg ik het niet aan de praat. Zal het wel zeer jammer vinden als het ook echt niet blijkt te kunnen. Iemand ervaring?
 
Bij de plugin staan 2 pijltjes naar beneden onder elkaar
dan moet je op het onderste pijltje ff klikken en dan enable multiple outputs doen
 
Kon geen Atomizer presets vinden in de update. Atomizer input via USB kon ik niet vinden.

Ik lees hier net dat er een public beta is van os 2.7 (ik was een tijdje weg namelijk). Ik weet niet welke versie jullie hebben, maar mocht het 2.7.31 of hoger zijn dan zou je de atomizer presets moeten kunnen vinden in je preset folder (access music). Deze moet je laden via je VC om daarna te kunnen gebruiken.

Atomizer input via usb zit er nu nog niet in, maar komt ooit wel in een toekomstige versie. In de versie die nu gereleased gaat worden zit het nog niet in ieder geval.

Wel vreemd dat veel mensen problemen hebben met de driver installatie. Klinkt alsof die public beta toch net even anders met de drivers omgaat dan de versie die ik heb. Ik zal het in ieder geval even melden bij access.

draait bij iedereen die 3 usb outs stabiel? Ik heb er verder geen problemen mee maar kan me voorstellen dat er kraakjes ontstaan bij gebruik van 3 kanalen door bandwidth problemen.
 
Bij mij werkt de atomizer niet goed. Ik krijg alleen (bij audio input) een toon te horen. Ik vermoed dat bij mij het tijdsinterval (lengte) van de sample die herhaald wordt extreem klein is, zo klein dat je een toon hoort. De klank van de toon is wel afhankelijk van het inputsignaal.
 
Probeer is een oktaafje hoger.
 
1208266905-291.jpg

plaatje erbij
 
Back
Top