Ervaringen Virus TI

Die manuals gaan er van uit dat je een standaard installatie van je OS hebt. Maar als die afwijkt staat het ergens anders.
Dus als je zoekt naar een 'access' folder dan moet je het wel kunnen vinden.


En nog een tip voor gebruikers.
Als de Arp weer eens blijft hangen en zelfs 'panic' werkt niet goed dan kan je ook in 'search' mode gaan en dan blijft die Arp niet meer hangen. Beetje suffe workaround.
 
Ik heb hem gevonden.

via de finder vind hij hem wel maar gewoon zelf zoeken niet.

raar maar het werkt. bedankt.

zijn er nog meer patches op internet te vinden dan die op de access site staan?

kan altijd makkelijk zijn om erbij te hebben.
 
Hallo, ik heb ook een access virus ti, maar als ik iets teken loopt mn geluid niet gelijk met mn kick, en ik hoor afentoe een tikje.. Is dit normaal, en kan er iets aan gedaan worden..

Met de installatei werd wel verteld dat mn drivers ofzo niet goed waren, en mn Ti minder kon werken..=(
 
Beste kerels, ik heb mischien een oplossing voor jullie probleem. inmiddels was al duidlijk dat de virus en usb niet lekker samengingen. alle ervaringen met usb en geluid zijn bij mij negatief geweest. maar heb mischien een oplossing.

ik heb een programmatje gevonden waarmee je spikes kan detecteren
het heet DPC Latency Checker kun je gratis downloaden van internet. http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Ik zou em installeren en aanzetten. tegelijk een loopje met midi door je virusbak sturen. en bij systeembeheer, apperaatbeheer. al je hardware even stuk voor stuk uitschakelen. voorbeeld: cdrom, wirelessnetwerkkaart, gewonenetwerkkaart, andere shit, als camera.

het kan heel goed dat er spul stoort op je usb. oa wireless wil dit graaag doen.

Veel succes. en hopelijk word je probleem opgelost.
 
Bij de installatei van de software stond er dat er 'unsigned drivers' op mn pc stonden ofzoiets, waardoor access mogelijk minder goed werkte.. Weet iemand hoe ik dit probleem oplos? Ik wil dat mn virus het es goed doet :S

Als ik mn patroon afspeel klinkt hij heel anders dan wanneer ik hem als wav-file op sla.. Soms hoor ik dan helemaal niets, ik ben confused, morgen maar es langs de computer-expert..
 
Laatst gewijzigd:
gebruik je ook asio? hoe heb je je buffersettings hoeveel ms? heb je je virus wel op een eigen usb poort? nog een tip gebruik geen usbhubs zet em op een eigen poort. heb je toevallig een laptop dan zou ik energiebeheer uitschakelen op je usbpoorten.

gebruik anders asio4all als je geluidskaart geen gewone asio heeft. of laat de virus je geluidskaart wezen.

Veel succes, hoop dat je er uit komt.
 
Bij de installatei van de software stond er dat er 'unsigned drivers' op mn pc stonden ofzoiets, waardoor access mogelijk minder goed werkte.. Weet iemand hoe ik dit probleem oplos? Ik wil dat mn virus het es goed doet :S
Da's alleen maar bangmakerij van microsoft en heeft verder niets met de kwaliteit te maken.

Als ik mn patroon afspeel klinkt hij heel anders dan wanneer ik hem als wav-file op sla.. Soms hoor ik dan helemaal niets, ik ben confused, morgen maar es langs de computer-expert..

USB is simpelweg niet altijd stabiel bij iedereen. En dan moet je maar leren leven dat je soms moeilijk moet gaan doen om het er toch uit te krijgen. Maar verwacht maar niet dat Access het ooit helemaal goed gaat oplossen.
Dat zeggen ze allemaal en allemaal lullen ze uit hun nek.

Wat je idd kan doen is zorgen dat je hem via USB direct aansluit en die energiebeheer uitzet.
 
Maar verwacht maar niet dat Access het ooit helemaal goed gaat oplossen.

nee, dat lijkt me ook niet, Access is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de architectuur keuze van Microsoft.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld overigens, Access geeft duidelijk aan dat als je een virus ti aan wilt sluiten dat ze adviseren een aparte pci to usb kaart te kopen om deze aan te sturen. Usb heeft maar een beperkte bandbreedte om alle apparaten af te kunnen handelen. Als je al 1800 euro voor een TI neerlegt dan kan die 16 euro voor een pci 2 usb kaart er ongetwijfeld ook nog wel vanaf.

Heb je wel verstand van windows dan kun je het ook zonder zo'n kaart proberen, maar zorg er dan voor dat de root usb hub onder de 100 procent blijft. Hier zit je trouwens sneller aan dan je denkt in een omgeving waar steeds meer apparatuur op usb aangesloten is.

Dus eigenlijk is het allemaal doodsimpel, je moet je alleen wat verdiepen in hoe usb nou daadwerkelijk werkt, 2 virus ti's op 1 roothub zal dus nooit gaan werken bijvoorbeeld, dat is dus niet raar, maar volstrekt een normaal gevolg van de bandbreedte die Usb tot zijn beschikking heeft.

de tip van fuse van energie beheer uitzetten op je usb porten is een hele goede, dit kun je ook via google overal terugvinden waarom en hoe je dit moet doen.
 
Dat was de tip van Heaveether trouwens.

Maar als je in Apparaat beheer(Computer management) kijkt hoe je USB hubs/aansluitingen worden gebruikt kan je wellicht met je USB apparaten schuiven. Maar houdt dan wel rekening dat je de drivers opnieuw moet installeren.
 
Super, dus zo'n pci tot usb kaart kan voor mij oplossing bieden? Dan ga ik er ff snel eentje kopen, want de Ti is :halleluja
 
Super, dus zo'n pci tot usb kaart kan voor mij oplossing bieden?

Kan ja, het is geen garantie.
En dit is ook precies een van de voorbeelden waarom je computer van A-merk hoort te zijn om dit soort k-problemen te voorkomen. Zelfs dan nog niet heb je de garantie dat het altijd zal werken.
 
Inderdaad, en wel intussen beginnen aan een nieuw apparaat waar 80%
van de development afdeling op zit.

:kimono::kimono::kimono::kimono::kimono:

Sorry maar dit vind ik vrij normaal. Access heeft best wel veel werk gehad aan de Ti en ik moet zeggen dat de unit voor mij nu echt rocksolid draait.

Je kunt niet van een bedrijf verwachten dat ze al hun development op 1 machine houden. Zeker niet als je als eigenaar van een Ti geinteresseerd bent in zo nu en dan een nieuw OS. Er moeten wel steeds centjes binnen blijven komen.

Verder is de development afdeling van Access gewoon hele klein, dus een paar man gebruiken voor een ander product heeft al snel vrij grote gevolgen ja. Volgens het NAMM nieuws is er nog steeds ontwikkeling ana het OS waar veel andere bedrijven allang het OS stabiel hadden verklaard en de boel op ijs hadden gezet (Korg, Yamaha etc).

Nee ik zie echt geen reden tot klagen........
 
Ik las ook dat het niet gelijk lopen van de noten in de Ti te maken heeft met latency instellingen, klopt di?
 
Nee, nee, ik klaag ook niet. Maar de compatibiliteit met sommige
programmas (FL studio) laat nog te wensen over. Een a-sync
arp vind ik niet een minor probleempje waar geen aandacht aan
geschonken hoeft te worden. Ik accepteer deze bug al en arp
nu via FL zelf. Maar het zou fijn zijn als dit via de TI itself kon.
 
Nee, nee, ik klaag ook niet. Maar de compatibiliteit met sommige
programmas (FL studio) laat nog te wensen over. Een a-sync
arp vind ik niet een minor probleempje waar geen aandacht aan
geschonken hoeft te worden. Ik accepteer deze bug al en arp
nu via FL zelf. Maar het zou fijn zijn als dit via de TI itself kon.

Ligt het probleem dan wel bij Access vraag ik me af? Ik heb in Ableton echt geen last van een niet syncende arp namelijk.

Misschien ligt het wel niet in de macht van Access dit op te lossen (ik zeg maar wat he, ken de feiten verder niet).
 
DSP power

DSP power

DSP Power,

Nu snap ik dat je geen 16 MS factory patches tegelijkertijd kan draaien, maar als ik die sounds ga uitkleeden naar 1 OSC , zonder slave , en de voice dubbeling zeg maar uit, ff naam kwijt, en met 1 arpje dan kom ik bijna nog onmogelijk aan de 10 voices.

Dit vind ik nog wel een beetje genaai van access , want toen ik hem kocht was ik wel in de veronderstelling om op ze minst 16 brake soundjes tegelijkertijd te kunnen draaien.

Zou hier ook nooit een oplossing voor komen? Extra DSP chipie, een programma die processor rekenkracht via USB uit de computer trekt? Is zoiets mogelijk?

En een 2e aanschaffen is ook zo wat
Gr
 
Back
Top