Ervaringen Virus TI

Wat een ermoe.

Ik heb ook overwogen over te stappen op die Mystery Island vst, in eerste instantie niet gedaan, omdat ik dan de usb outputs niet kon gebruiken. Maar als ik het zo lees, wordt het gewoon niet beter dan de Virus Control.
 
Je kunt ook eerst de demo proberen, dan kun je het zelf zien/horen.

Ik houd de Mystery Island software wel omdat ik hoop een keer een mooie C tegen te komen, daarmee werkt hij wel perfect denk ik.
 
Voor mij was de belangrijkste reden de latency die de Virus Control VST in Ableton geeft. En dat is wel echt beter met de Mystery Island plugin. Problemen bij afspelen van veel voices ben ik niet tegenaan gelopen, maar ik gebruik de TI2 eigenlijk nooit multitimbraal.
 
Als je in 1 patch Unison aan hebt staan en wat akkoorden speelt zou je het al moeten horen.

Hij werkt inderdaad bijzonder klote i.c.m. Ableton. Zodra er een softsynth uitkomt die me qua sound net zo bevalt als de Virus dan verkoop ik hem direct.
 
Hi,

Ik heb mijn virus pas verkocht, alleen nu heeft de koper een bericht terug gestuurd dat sommige sounds heel erg gedistorteden zijn en zacht klinken..

- ligt dit aan de usb
- staat de buffersize te laag
- heeft digitaal signaal altijd wat headroom nodig (wat het dan niet heeft en zachter klinkt)

Iemand bekend met dit of zijn het gewoon instellingen van een patch..?
 
Hi,

Ik heb mijn virus pas verkocht, alleen nu heeft de koper een bericht terug gestuurd dat sommige sounds heel erg gedistorteden zijn en zacht klinken..

- ligt dit aan de usb
- staat de buffersize te laag
- heeft digitaal signaal altijd wat headroom nodig (wat het dan niet heeft en zachter klinkt)

Iemand bekend met dit of zijn het gewoon instellingen van een patch..?

Heb je de Virus TI herstart ? Usb kabel eruit en er weer in tijdens op het opstarten? Ik heb dit namelijk sinds ik de Virus TI heb, niet praktisch als ik de VST in een project gebruikt. Herstarten en kabels eruit... Soms Cubase opnieuw opstarten e.t.c.
 
Oh sorry, ik las zonder bril. De koper heeft deze problemen.. Excuses.

Anyways, veel voorkomend probleem.
 
Hi, thanks voor je bericht.

Ligt het dan aan de USB omdat deze niet genoeg bandbreedte heeft?
Met de normale outputs zou het geen probleem moeten zijn?
 
De virus klinkt inderdaad een stuk zachter vergeleken met softsynths, dat hoort zo.
 
Hi, thanks voor je bericht.

Ligt het dan aan de USB omdat deze niet genoeg bandbreedte heeft?
Met de normale outputs zou het geen probleem moeten zijn?

Ja zal vast een usb probleem zijn, er is geloof ik ook nog een update uitgekomen een paar maanden terug. Maar hier heeft het niet geholpen. Ik vind het gewoon handig via usb, heb bijna geen latency oid. Maar via audio zou het gewoon moeten werken idd, midi over usb dan. *D
 
De usb outputs geven gewoon een normaal volume, hooguit is de init patch iets zachter. Het zou echt niet nodig moeten zijn om de audio outputs te gebruiken omdat de usb outputs te zacht zijn. En het is alleen bij sommige sounds? Dat vind ik wel raar.

Werkte hij bij jou nog wel en heeft de koper hem ook werkend gezien? Ik snap dat je hem wilt helpen, maar hij zou gewoon Access moeten contacten, die hebben een erg goede klantenservice.
 
Hi,

Thanks voor de berichten :)
Ik vind idd vervellend. De virus staat wel een maand bij hem nu.
Volgens mij heeft hij het niet bij iedere patch.

Heeft de buffersize er ook mee te maken? Hoe de virus functioneert.

Wilde het zelf bij access virus vragen maar toen moest ik het serinummer invullen, en die heb ik niet meer..
Zag ook dat je dan je systeem waar je de virus pluginn op draait moet invullen.

Dit kan er dus ook mee te maken hebben?
 
De virus heeft het altijd goed gedaan, de koper zij zelfs met het testen wat een helder geluid
 
Als de buffersize te laag staat kan dat wel zorgen voor ongewenste geluiden, maar dan zou dat niet alleen bij de Virus het geval zijn lijkt me. Als het probleem zich blijft voordoen bij buffersize 512 dan is het iig uitgesloten dat het daar aan ligt. Hoger dan 512 mag trouwens ook niet, dan functioneert de Virus niet goed meer.

Als hij hem al een maand heeft en het werkte in het begin wel, moet hij zich afvragen wat hij in de tussentijd ermee gedaan heeft. Laatste firmware downloaden sowieso. En testen wanneer het probleem zich voordoet, bij een init patch, bij opgeslagen patches, bij snelle lfo rate enz, dat soort dingen gaat Access ook vragen. Hij had bij jou garantie tot de voordeur neem ik aan, dus hij moet gewoon zelf bij Access een ticket aanmaken, hij heeft alle gegevens bij de hand.
 
Het is ook wel handig als de koper bij een gedistort geluid even vergelijkt op een analoge output van de virus met de USB output. Die TI via USB van de virus is erg gevoelig wat betreft configuratie van een DAW. Als hij bij wijze van spreken afgelopen maand een leuk nieuw usb apparaatje aan zijn muziekcomputer heeft gekoppeld kan dat in principe al problemen geven met de virus USB.
 
Vanavond toen ik mijn Virus TI opstartte, liep hij vast bij het welkom schermpje. Na even stroom eraf te halen was ik al mijn eigen patches kwijt! :( Ik gebruikt geen VC, want daarvan loopt mijn pc ineens helemaal vast, dus ik heb ook geen backup....

Meer mensen die dit wel eens hebben gehad?
 
Vanavond toen ik mijn Virus TI opstartte, liep hij vast bij het welkom schermpje. Na even stroom eraf te halen was ik al mijn eigen patches kwijt! :( Ik gebruikt geen VC, want daarvan loopt mijn pc ineens helemaal vast, dus ik heb ook geen backup....

Meer mensen die dit wel eens hebben gehad?

Vandaag opnieuw hetzelfde probleem!

Heb de OS maar opnieuw geïnstalleerd, ook al was die up to date.. hoop dat dat helpt, want zo heb ik er niets aan...

Iemand anders hier met hetzelfde probleem?
 
Back
Top