Ervaringen Virus TI

Misschien een beetje off-topic, maar ik zit al een tijdje op een TI te azen, maar ook heb ik oog op andere synths zoals de Alesis Andromeda A6 en de Roland JP8080, is er een manier waarop ik deze kan uitproberen? Wil het liefst maar een van de laatstgenoemde aanschaffen maar ik weet niet welke mij nou het meest aanspreekt met alleen plaatjes en demo samples.
 
Prachtig aparaat! Vandaag eentje gekocht en ben er erg blij mee.

Ik werk met Logic maar heb wel wat latency met het spelen via een midi keyboardje. Ook als ik vanuit mijn sequencer afspeel is het niet helemaal gelijk. Is er een mogelijkheid om dit automatisch op te lossen vanuit de VC Plugin? De Live modus aanzetten heeft geen nut helaas.

Graag hoor ik!

Edit: heb gevonden hoe hij automatisch het probleem oplost als je afspeelt; Live modus uitzetten gewoon.

Maar nogsteeds: hoe kan ik met mijn midi keyboard mijn TI Desktop zonder latency laten spelen? Ik neem aan dat via midi (ipv USB) het snelste is, maar waar kan ik instellen naar welke input de TI luistert, naar USB of midi?
 
Laatst gewijzigd:
een nieuwe OS update...


About TIOS 4.0.5 Release​
Resolved issues, refinements and new features:​
• IN: 64-bit Windows Installer now includes RTAS Plug-In
• VC: Cursor keys not working correctly in VC Patch Browser in Logic Pro (fixed)
• VC: VST3 automation not always working after loading project (fixed)
• VC: invalid output configuration window opening multiple times (fixed)
• HI: Enhanced response of User Interface, especially on Snow
• VC: Partly rewritten synchronization engine
• UM: Virus TI Setup Guide included​
Known issues:​
Graphic Performance under Windows 7 needs fine tuning.
Side chaining into audio instruments is currently not supported in Steinberg Cubase. The
VST3 version shouldn't be used in a productive environment.​
 
Prachtig aparaat! Vandaag eentje gekocht en ben er erg blij mee.

Ik werk met Logic maar heb wel wat latency met het spelen via een midi keyboardje. Ook als ik vanuit mijn sequencer afspeel is het niet helemaal gelijk. Is er een mogelijkheid om dit automatisch op te lossen vanuit de VC Plugin? De Live modus aanzetten heeft geen nut helaas.

Graag hoor ik!

Edit: heb gevonden hoe hij automatisch het probleem oplost als je afspeelt; Live modus uitzetten gewoon.

Maar nogsteeds: hoe kan ik met mijn midi keyboard mijn TI Desktop zonder latency laten spelen? Ik neem aan dat via midi (ipv USB) het snelste is, maar waar kan ik instellen naar welke input de TI luistert, naar USB of midi?
Ik zou hem gewoon over USB aansluiten, heb je het voordeel van meerdere parts afzonderlijk van benodigde FX te voorzien maar of het sneller is durf ik niet te zeggen :? Volgens mij hoef je dat ding niet te vertellen of je midi of usb gebruikt, bij was het gewoon plug and play :D
 
in fruityloops (FL Studio) moet je hem zowisow via midi gebruiken want met usb raak je zo gefrustreerd dat je een 1800 euro naast je in stukjes op de grond heb liggen,laat hem dan ook niet op je teen vallen want dan begrijp je gelijk waarom het HARDware heet:D
 
Prachtig aparaat! Vandaag eentje gekocht en ben er erg blij mee.

Ik werk met Logic maar heb wel wat latency met het spelen via een midi keyboardje. Ook als ik vanuit mijn sequencer afspeel is het niet helemaal gelijk. Is er een mogelijkheid om dit automatisch op te lossen vanuit de VC Plugin? De Live modus aanzetten heeft geen nut helaas.

Graag hoor ik!

Edit: heb gevonden hoe hij automatisch het probleem oplost als je afspeelt; Live modus uitzetten gewoon.

Maar nogsteeds: hoe kan ik met mijn midi keyboard mijn TI Desktop zonder latency laten spelen? Ik neem aan dat via midi (ipv USB) het snelste is, maar waar kan ik instellen naar welke input de TI luistert, naar USB of midi?

Probeer eens enkel de midi over USB te laten gaan en de analoge uitgangen van de Virus aan te sluiten op je geluidskaart, dan zul je geen (voelbare) latency meer hebben.

Peter.
 
Moet je ff kijken hoe je de instellingen staan hebt in je configuratie ! Kan zijn dat ie op internal staat, als je midi gebruikt moet je hem op auto zetten als ik het goed heb !>?
 
Beste mensen ,

Ik vraag mij af of jullie dit probleem ook regelmatig tegenkomen met jullie Ti.
Ik gebruik de Ti als main synth en is daardoor ook aardig aanwezig in mijn producties.

Ik heb de Ti aangesloten via usb en de geluidskaart funtie gebruik ik niet.

Ik maak oa dubstep en als ik een bassline maak en die vervolgens in ableton met de utility plug mono maak blijft er vaak niks van over.
Dit probleem heb ik niet met alleen basslines maar ook met lead synth`s die dan wel erg breed zijn.

Ik dacht dat dit normaal was maar was laatst aan het kloten met de kore player en had een heel breed groot geluid gemaakt die ik vervolgens mono maakte en die bleef gewoon overeind staan...... wel mono maar niet een heel dun synth geluid wat ik dus vaak met de Ti heb.

Op gearslutz vertelde iemand dat je altijd moet opnemen via de analog outputs en alleen de usb outputs moet gebruiken om te monitoren. Dit wil ik vanavond checken.
 
onzin! stop met stereo spread lost je probleem op, zoek maar eens op m/s en fase
 
onzin! stop met stereo spread lost je probleem op, zoek maar eens op m/s en fase

Ik gebruik geen unison op basslines, Dit is wel het geval bij die lead maar die zou dan toch ook enigzins overeind moeten blijven... en niet heel dun en iel moeten worden.
@Raphie stuur jij je ti mono (dmv usb 1 L ) naar je host of doe je dit in je host.
 
Op gearslutz vertelde iemand dat je altijd moet opnemen via de analog outputs en alleen de usb outputs moet gebruiken om te monitoren. Dit wil ik vanavond checken.
zou echt geen verschil mogen maken.

Ik denk dat raphie gelijk heeft, je fase problemen in je sound veroorzaken die problemen. Bij het omzetten naar mono doven bepaalde frequentie gebieden elkaar nu uit. waarschijnlijk gebruik je chorus en/of phasers of stereo spread op je lead. Zet je effecten maar eens uit op de TI, en probeer dan die mono optie nog maar eens. Dan gaat het al veel beter denk ik. Die effecten kun je ook wel extern erover heen zetten in ableton.
 
zou echt geen verschil mogen maken.

Ik denk dat raphie gelijk heeft, je fase problemen in je sound veroorzaken die problemen. Bij het omzetten naar mono doven bepaalde frequentie gebieden elkaar nu uit. waarschijnlijk gebruik je chorus en/of phasers of stereo spread op je lead. Zet je effecten maar eens uit op de TI, en probeer dan die mono optie nog maar eens. Dan gaat het al veel beter denk ik. Die effecten kun je ook wel extern erover heen zetten in ableton.


Ik zal dit vanavond even uitproberen, Maar het zou toch zonde zijn als je de fx van de virus daardoor niet kan gebruiken.

Ik check mijn mono compatibility overigens dmv de utility plug op mijn live master channel te zetten en dan vervolgens de width op o%
 
het is net als met drank "geniet maar draai met mate....."
het uitgangspunt moet zijn mono compatibiliteit niet hoe "breed" jij een track kan indraaien.
hoe breder de track hoe minder er mono overblijft.
 
ik heb zelf geen virus, maar het verhaal van de fysieke outputs die beter zouden klinken dan over usb heb ik nog al gehoord op verschillende sites, maar ik weet dus zelf niet of het waar is.

Verandering en problemen bij stereo>mono hebben er uiteraard niets mee te maken, zal - zoals eerder aangegeven - eerder aan fase problemen liggen
 
flauwekul zeg..... dat usb vs outputs verhaal


We hebben het natuurlijk wel over gearslutz!
De meeste gaan analoog uit en halen dan vervolgens hun synth`s door een hi end preamp wat het geluid voller/warmer zou maken.
 
Back
Top