Batterij-vervanging Ensoniq ESQ-1

Luxman

Ancient Member Sr. (René)
Lid sinds
23 Maart 2004
Berichten
3.543
Locatie
Omgeving nowhere
Hoi,

Ik moet de batterij vervangen van mijn Ensoniq ESQ-1. Zie foto. Het is dat gele ding. Ik weet hoe ik het moet doen, maar de vraag is meer: waar vind je een dergelijke batterij hier in NL? In USA zijn er leveranciers genoeg.

Kan iemand mij daarbij/daaraan helpen?
 

Attachments

  • batterij.jpg
    batterij.jpg
    68,7 KB · Bekeken: 79
Ga naar een goede fotozaak, daar verkopen ze deze batterijen,

heb zelf ooit eens eentje vervangen
 
Hoezo?

Je soldeert toch gewoon alleen de batterij eruit, die punten blijven aan de printplaat...
 
Het type weet ik niet meer is al wat jaren geleden...

Anders soldeer je hem voorzichtig eruit en ga je daarmee naar de fotozaak...
 
Bedankt !!

Maar iemand zegt dit:
I get my batteries from Digikey. They are two pin, 3 volt, 1200 ma, 2/3A cell, part number P226-ND

You could also use a lithium photo battery Duracell type DL123AB (or CR123A, EL123A) however it doesn't have solder tabs. It is possible, in a pinch, to solder wires to the battery but you could damage the battery if you're not careful and apply too much heat.

Vandaar mijn bezorgdheid.
 
Volgens mij kun je die solder tabs los kopen.Maar als je zulke batterijen in een winkel vind dan zijn ze net zo oud als die in die esq/1.
 
Origineel geplaatst door René
hoi, bedankt voor de link, maar dat is een 3,6 volt batterij. Ik moet een 3V - 1200 mAh batterij hebben.

Klopt, maar 3 of 3,6 Volt maakt niet zoveel uit. Het gaat vooral om het aantal mAh. Die batterij bij DIL kan 1000 mAh leveren en zal iets minder lang meegaan dan een batterij van 1200 mAh. Als de batterij van 1200 mAh in de praktijk bijvoorbeeld 15 jaar meegaat, dan zal de batterij van 1000 mAh zo'n 12,5 jaar meegaan.

Als je meer power wilt, dan zou je ook de SL-361P hier kunnen kopen: http://www.defotopagina.nl/battlithium3,6v.htm De SL-361P kan namelijk 1450 mAh leveren. Deze batterij zal zo'n 18 jaar meegaan in vergelijking tot de eerder genoemde batterijen.
 
Gewoon 2 penlites instoppen.. draadjes solderen aan de lipjes die er nu zitten en dat in een cassetteband hoesje en daar de penlites aan elkaar gesoldeerd in met dubbelzijdige tape vastplakken. Werkt prima.
Als je de sequenser uitbreiding er niet in hebt zitten is dit de perfecte plek om het hoesje met batterijen er in te bevestigen.
 
Back
Top