Welke modular moet ik kiezen?

Hij is binnen, djeez wat een mooi ding..

attachment.php
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    91,1 KB · Bekeken: 112
Wat ik van de vorige eigenaar begreep is dat hij hem voor 1100,- van de maker gekocht had. Ik heb er minder voor betaald.

Hij klinkt trouwens behoorlijk goed, qua balans van mogelijkheden, dat zit wel goed eigenlijk heb ik zo t idee.
 
Laatst gewijzigd:
:okdan: dat ding stond toch voor 500 op marktplaats? koopje van de maand mei! ik had m bijna gekocht, toch maar afgezegd.de specs zijn dik ok, ziet er ook goed uit, maar het gaat om het geluid natuurlijk. ik had ook het idee van de foto op marktplaats dat aansluitingen niet helemaal in lijn waren met elkaar, maar dat was misschien optisch bedrog.
ziet er goed uit.
 
Goed dat je het even vermeld Leo, 500 was de vraagprijs inderdaad. Is ook wat ik er voor betaald heb, 525,- euro eigenlijk om precies te zijn.

Hij werkt trouwens niet helemaal 100%.
De AR generator reageert niet op binnenkomende gate of trigger signalen, de manual knop werkt wel.
Verder is de werking van alle knoppen links onder in het quad timbre bank (een soort van 4 kanaals mixer met vca / en filters) omgedraaid, open is dicht en dicht is open. Misschien dat er nog meer foutjes in zitten, heb het verder nog niet kunnen ontdekken omdat het ook een beetje zoeken is hoe alles werkt, maar als er meer aan de hand is verklaart dat ook deels de lage prijs denk ik.

Maar er zal even naar gekeken moeten worden om deze zaken in orde te krijgen.
 
ik kan het niet meer editten, sorry - was niet mijn bedoeling een geheim te onthullen, ik ga er altijd van uit dat de liefhebbers alles op marktplaats en synthforum en zo wel zien en weten.

deze had al een rondje marktplaats achter de rug voor 800 of zo, dacht ik en dat leek me niet zo gek.

open/dicht kom je vaker andersom tegen, hoeft geen fout te zijn en anders zou dat toch echt zo gefixed zijn. dat kan je vast zelf..

het is wel aardig om eens van een vakman te horen hoe deze van binnen eruitziet en in elkaar zit. er staan regelmatig (grote) modulaire synths uit doetinchem op marktplaats. voor relatief lage prijzen, als je alleen naar de specs kijkt.

nouja, sorry - niet boos zijn en veel plezier met het koffertje.
 
Haha nee hoor, t was geen geheim, maar t gaat ook niemand aan eigenlijk, heb er altijd een beetje een hekel aan als mensen hier komen en steeds moeten weten wat alles gekost heeft. Daar gaat het toch niet om?

Ik ga het apparaat nog eerst even verder testen, en daarna maak ik hem open om te kijken of ik eenvoudige problemen zelf kan verhelpen, maar mogelijk dat ik het iemand laat doen.

Het is een leuk bakkie, hij was zeker niet te duur hoewel ik hem voor een hogere prijs misschien wel had laten staan omdat het DIY is en je weinig tot geen garantie hebt dat het ding goed werkt zoals nu ook het geval blijkt. Los daarvan de meeste functies lijken wel te werken en het geluid is best ok al in de huidige staat afhankelijk van wat je er van verwacht, voor 500 euro is het veel synth in ieder geval. :-)

Op foto komt het beestje trouwens exclusiever over dan hoe hij werkelijk is gebouwd, de frontpanels zijn volgens mij dun plastic /of metaal met een glanzende geprinte folie er op. Geen geprinte alu panels iig, maar volledig DIY ook. Overigens wel netjes gedaan. :-)
 
Iemand ervaring met de pittsburgh modular system 90?

vroeg je dat een jaartje geleden ook al niet?

ik heb wel enkele pittsburgh modules gehad, nooit problemen mee gehad, maar was ook niet spectaculair. ik vind ze niet echt mooi en het zijn vooral de degelijke, ondersteunende modules die de moeite waard zijn, denk ik. beetje net als doepfer, maar dan zou ik toch eerder voor doepfer gaan, ook veel handig spul en net wat goedkoper.

ik zou niet snel een compleet systeempje in een volle kast kopen, want dan ben je meteen uitgedokterd, terwijl de lol van modulair er in zit, dat je niet per se een pittsburgh synth hoeft te kopen, maar bv enkele handige functies van hun modules kan combineren met een oscillator of filter die je echt geweldig vindt klinken. of zoiets.

ik zou iedere beginner aanraden op zoek te gaan naar een tweedehands doepfer lcc9 voor ergens tussen 150 en 200 euro. dan kan je 3 x 84hp vooruit in een nette, strakke kast met degelijke voeding. en dan eens bedenken hoe je het wilt gebruiken (combineren met andere synths?) en wat je aan geluid en functionaleit zou willen. en dan shoppen natuurlijk ;)

ik zou dus niet in 1 keer een pittsburgh 90 systeem kopen.
 
Wat is de beste VCO om mee te beginnen?
Overweeg een doepfer systeem maar twijfel ook wel weer. stel denk ik liever zelf wat samen.
 
Wat is de beste VCO om mee te beginnen?
Overweeg een doepfer systeem maar twijfel ook wel weer. stel denk ik liever zelf wat samen.

Waar moet de "beste" oscillator volgens jou aan voldoen? Je kan denken aan een basic vco zoals de dixie. Super stabiel en trackt goed over de octaven. Of een wavetable waar je mee kan morphen en ook als lfo gebruiken zoals een e350 bijvoorbeeld. Of een dual vco met cross modulaties zoals een dpo. Of een rubicon die thru zero fm kan doen naast heel veel andere zaken? Of een triple vco zoals de osc03 zodat je ook stabs/accoorden kan maken? Of een hele synth voice zoals mother, atlantis of tomestar?
 
Ik wil een wat avontuurlijke set up, met o.a. Mutable Instruments Clouds en 1 goede ouderwetse analoge vco. en wavetables b.v. die van waldorf?
en om die ouderwetse analoge vco gaat mijn vraag. daar wil ik mee beginnen.
 
Back
Top