Welke modular moet ik kiezen?

maar in mijn werkwijze heb ik de oneindigheid aan mogelijkheden nodig, om over de polyfonie nog niet eens te beginnen. uiteindelijk zal het ding meerdere lagen tegelijk moeten kunnen spelen

Ik hoop voor je dat het zo uitpakt.
Om heel eerlijk te zijn heb ik de ervaring (en dat heb ik bij aardig wat andere modular freaks ook gezien) dat het streven naar een polyfone modular een leuke droom is, maar in de praktijk gewoon onpraktisch; een dead end route.
Als je het al voor elkaar krijgt (niet in de allersimpelste setup maar echt vergelijkbaar met de mogelijkheden van een goeie polyfone bak) dan ben je echt heel veel geld kwijt, maar ook de praktische / logistieke complexiteit van dikke bossen kabels en het verliezen van overzicht...
Modulars zijn tof voor waar ze goed in zijn; enorme vreemde soundscapes, het creatief maken van een 'muur van geluid'. Polyfone synths en monofone synths hebben ook zo ieder hun specifieke rol...

Maargoed, zoals ze zeggen, your mileage may vary... :mega:
 
ok ik sta op het punt om een monster van een machine te bestellen (volledig modulair en allemaal eurorack). ik weet alleen zeker dat ik in mijn enthausiasme de helft ben vergeten, in het ergste geval de belangrijkste helft... is er iets waar ik me aan moet houden qua modules? als in zoveel multiples per kast, zoveel VCO's per VCA's of whatever. ik zou nl erg balen als ik straks al dat moois heb en er zit bijvoorbeeld geen stroomblokje tussen om alles aan te sluiten... you get the point.

thnkx!
Colin

Ik raad je aan niet gelijk een hele grote kast vol te bestellen maar het langzaam op te bouwen. Beperking is heel goed voor het creatieve proces. Neem eerst de modules waarvan je zeker weet dan je ze nodig hebt en ga dan experimenteren en ervaring opdoen met deze modules. Dan wordt vanzelf duidelijk wat je nog meer zou willen hebben. Dan kan je het langzaam uitbouwen.
 
Ik raad je aan niet gelijk een hele grote kast vol te bestellen maar het langzaam op te bouwen. Beperking is heel goed voor het creatieve proces. Neem eerst de modules waarvan je zeker weet dan je ze nodig hebt en ga dan experimenteren en ervaring opdoen met deze modules. Dan wordt vanzelf duidelijk wat je nog meer zou willen hebben. Dan kan je het langzaam uitbouwen.

Dit kan ik alleen maar beamen. Ik heb zelf geen modulair spul, maar ik zie in mijn setup wel regelmatig dat ik iets wil doen wat niet lijkt te kunnen met de mogelijkheden die ik voor handen heb.
Ik kan er geen module bijplaatsen, dus dan ga je op een creatieve manier de oplossing zoeken. En dat lukt vaak met een of andere omweg.

Zo vergroot je eerst je creativiteit en een module erbij prikken kan altijd nog.
 
Het volgende, ik heb zelf een ouwe staande (antieke) houten kast omgedoopt tot een geraamte tbv, jawel, mijn modulaire DIY eurorack project..
Alleen nu moet ik nog de verbinding maken van mijn ringkerntrafo psu 2 van doepfer naar het uiteindelijke stopcontact.. Ik ben nog net geen volwaardig electricien, dus heb ff wat ideeen nodig om me opweg te helpen. Komt nog bij dat er in de kast ruimte is voor nog eens zon voeding en 4 busboards......
Uiteindelijk 1 aan/uit switch zou het mooiste zijn natuurlijk, maar ben benieuwd hoe andere DIY'ers dit gedaan hebben met hun project..
Foto's zijn altijd welkom!
 
Waar kun je dergelijke rails bestellen?
Bestaan die ook per 3 naast elkaar?
Bedoel dan +18,-18 en aarding.
Met een connector die dan mooi op de rail kan geprikt/verwijderd worden.
 
Waar kun je dergelijke rails bestellen?
Bestaan die ook per 3 naast elkaar?
Bedoel dan +18,-18 en aarding.
Met een connector die dan mooi op de rail kan geprikt/verwijderd worden.

Uhm.. je bedoelt met die rails waarschijnlijk de busboards, waar je de modules inprikt..? Zoja, dan vind je die bijv. hier thomann.de .

En euro is meestal +12/-12 met soms +5 voor bepaalde modules.. Of begrijp ik je nu niet..? :)
 
Uhm.. je bedoelt met die rails waarschijnlijk de busboards, waar je de modules inprikt..? Zoja, dan vind je die bijv. hier thomann.de .

Busboard ja,kon niet meer op de naam komen.
Het is geen euro maar wel +-18.
Had het graag netjes gedaan met een connector,oogt veel mooier.
 
Sommige mensen verwarren kabels steken nu eenmaal met in menuutjes prullen.

Niet dat het ene slechter is dan het andere hoor. Gewoon...anders.
 
Ik hoop niet dat ik er overheen gelezen heb in deze thread maar graag zou ik wat meer willen weten over de MFB OSC-02 Triple VCO. Dus hoe die in gebruik is enz, en natuurlijk hoe het klinkt..

Misschien dat er hier mensen zijn die 'm zelf in het bezit hebben.

Ik hoor het graag!
 
een andromeda is heel vet, maar 16 mods max(wat heel veel is opzich)

je patcht totaal anders op een modular dan op een gewone synth over de bediening maar niet te spreken :D.....

Moet je al helemaal niet beginnen over een lfo rate van max 35hz :D

A6 moet je gewoon voor dikke tapijten, scheurende sounds EN heel brede stereo sounds gebruiken.
(in multimode, heel gaaf)
 
Welke modular moet ik kiezen naast de Theis? Inmiddels heb ik de beslissing genomen. Het wordt een RS8500 van Analogue Systems! Beperking stimuleert inderdaad de creativiteit, maar ik wil na bijna 25 jaar wel eens klaar zijn met synths kopen. Mos-lab was mijn eerste keuze, maar die valt na een paar keer e-mailcontact af omdat ze niet flexibel en klantgericht zijn en toch vrij duur. Analogue systems is weliswaar priegelen met minijacks, maar dit systeem heb ik zelf een keer mogen bespelen en ik heb de bouwer, Bob Williams, Bob de bouwer inderdaad, toen ontmoet. Voor hetzelfde bedrag koop ik meer modules, in aantal en verscheidenheid. En ik krijg er goede service en adviezen bij. De levertijd is ook maar drie weken. Als ik het systeem kom ophalen, kan ik daar in Cornwall het systeem testen en blijven overnachten.
Nu nog even sparen en als hij binnen is, meld ik me weer...
 
Laatst gewijzigd:
ik ben ook nog steeds aan het tobben wat voor systeem. eurorack lijkt me makkelijker en qua aanbod ook meer keus.
aan de andere kent ben ik erg gecharmeerd van .com. moslab etc frackrack. hoe zit dat met al die formaten?
ik dacht eerst aan een moslab koffer 2 x 8 en dan evt .com en wat moslab en cotk erin als dat kan?
aan de andere kant is zo'n grote doepfer koffer ook heel vet, kost 410 euro maar past een hoop in.
 
Back
Top