Welke modular moet ik kiezen?

ok Wmonk.. welke zou t worden. gewoon hypothetisch natuurlijk.
waar kijk je naar als je gaat kiezen tussen functies? wat zou je DIY beest complementeren?
 
slapen ken ik niet, je kan ook vragen stellen op muff wiggler (die van die katten, miaauw), of op de serge yahoogroup
er komt oop een geperste cd uit vanuit die yahoo group met mensen die met hun serge tracks hebben gemaakt...
ik ga ook die kant opgaan en moet zelf ook nog een boel vragen stellen en nog lang sparen ha.
denk niet er een synth of modulair is dat alleen maar voordelen heeft
ik denk dat je nooit echt zeker kunt zijn of het je echt bevalt, zonder een in je bezit te hebben gehad
 
De raaf heeft een punt..........en dat is nou net een beetje jammer van bv Serge.

Je kan het nergens ff uitproberen. Je moet het hebben van wat anderen zeggen en vreemde filmpjes op youtube.
Verolgens moet je aardig wat euroos neertellen en een maandje of wat wachten, om er achter te komen hoe zo'n ding nou echt is.
 
dat 'probleem' herinner ik me nog van quasimidi spullen en er is inderdaad vooral op modulair gebied een flink aantal kleine fabrikanten waarvan de spulletjes neit even bij feedback kunnen worden uitgeprobeerd.
aan de andere kant, en dat is geen kritiek, want ik ben zelf precies zo, kan je je afvragen of je er binnen een week achter bent, hoe zo'n (anders/complex) ding nou echt is.

nouja, er komt weer een synthmeeting aan, misschien is er dan weer veel uit te proberen.
 
Het waren 3 weken Leo............en de wireclutter en grote van een apparaat veranderen nooit.

Size does matter, dat weten we allemaal. Ik wil gewoon overal makkelijk bij kunnen. Dat lukt bij mijn Formant, bij m'n Digisound, de MS20 en bij de M5............bij de Serge en de Eurorack niet. Hoewel eurorack wel steeds aantrekkelijker wordt met dingen als Liverwire, Malekko, Flight of harmony, Flame, Make noise enz....... en het blijft betaalbaar.
Ik vind het gewoon prettig om te weten dat ik mijn modular kan blijven uitbreiden............met Serge gaat mij dat niet lukken.

Maar nog een maal voor de duidelijkheid:
Ik vind Serge een geweldige sound hebben, erg veel mogelijkheden en gewoonweg bizar.

Maar de kosten(hoe je het ook went of keert, de prijs is gewoon hoog. Een beetje leuk systeem met seuqencer enzo kom je op 10.000) en de formfactor waren "het gewoon niet voor mij".
??Waarom ga ik mezelf nou weer verdedigen???

<Dream on>
Mocht ik ooit een vette prijs winnen, komt er eerst een Synthi, een Buchla en wellicht ook een Serge.......................</dream off>
 
Je hoeft toch niet alles van een type/merk te hebben. Een Serge panel kun je heel goed met eurorack spul combineren, je hoeft alleen van banaan naar minijack te gaan via een adapterpaneeltje. Geen smoesjes nu Jena!
 
Je hoeft toch niet alles van een type/merk te hebben. Een Serge panel kun je heel goed met eurorack spul combineren, je hoeft alleen van banaan naar minijack te gaan via een adapterpaneeltje. Geen smoesjes nu Jena!

Oh sorry........tuurlijk, dat ik daar niet aan heb gedacht.
Heeft er toch geen reet mee te maken............ik dacht dat ik nu wel duidelijk was geweest, maar blijkbaar niet.
 
Oh, ik maakte uit je postje op dat je graag alles netjes in een formaatje wilde hebben. Weet je wat, op jou reageer ik maar niet meer, voor je weer uit de bocht vliegt. Of is het gewoon Algemeen Beschaafd Rotterdams? In dat geval heb ik niks gezegd.
 
hee niet zo zuur jullie 2. neem ff een koffie en gevulde koek.
het was maar een tip van Vinnieq.... en Jena houd van lekker uitwisselen en uitproberen van module's. uitproberen van serge is een dure en lastige grap vergeleken bij goedkopere euro-stuff. thats it!
 
??Waarom ga ik mezelf nou weer verdedigen???

nee Jean, je hoeft je helemaal niet te verdedigen, zo bedoel ik het ook niet. het enige is, ik herken gewoon dat nieuwsgierig/enthousiast worden op het internet (en dan te weinig oog hebben voor de nadelen), bestellen en dan toch al snel merken, dat het anders is dan verwacht/gedacht/gedroomd.
en dan dus het (te?) snel weer wegdoen.
wat jij beschrijft val ik je echt neit op aan, want heb ik zelf al 100 keer gedaan, maar ik heb ook bij een tweede of derde kans voor hetzelfde apparaat wel gemerkt dat ik te snel iets had weggedaan, omdat ik nu (dan) pas de mogelijkheden ontdekte.

nouja, zoiets dus. ik bedoelde het gewoon niet als kritiek, wat ik eigenlijk wil zeggen: jij koopt nog wel eens een serge wandje en dan lach je om al je bezwaren van nu ;)
 
Ben niet zuur of boos.....wel direct.
Dus kusjes enzo.

Maar die Serge komt er niet meer Leo. Met mijn inkomen, eigen huis, 2 kinderen, bloeiend sociaal leven en nog tig andere hobbies.............kan ik me het gewoon niet permiteren.

Zonder Mono nou boos te willen laten worden, ben ik van mening dat het toch wel heel veel geld is voor 1 paneeltje synth.
Voor dat geld kan je heel veel leuke andere modules kopen....die voor mij meer waarde hebben.....met een analoge sequencer erbij.
3600,- euro aan exotische euro modules.........dan heb je echt een heel leuk uitgebreid systeem, wat ook echt goed klinkt en veel(meer) mogelijkheden heeft.

Maar ieder gewoon zijn eigen ding............en ik hoop dat Rex Probe nog heel lang zaken mag doen, helaas niet met mij (of die jackpot moet ooit komen, maar ja.....ik gok niet)
 
voor wie zich een joystick zoekt voor zijn modular kan ik de flight of harmony "choices"
aanraden,heb hem nu een paar dagen en moet zeggen dat de bouwkwaliteit er goed uitziet,
alsook de joystick zelf voelt goed aan,we zijn bijna aan het gamen ;-)
De trigger/gate knop erop is ook zeer handig,je kan deze bv gebruiken om de gate
van de ADSR te triggeren en dan als er klank verschijnt,kan je dus met de joystick
die bv een phaser en filter aanstuurd draaien en zo dan kortstondige geluidjes maken die
in tijd evolueren.
Hoop dat Flight nog modules maakt buiten momenteel de choices en plaque bearer
want de kwaliteit/prijs ligt volgens mij zeer goed :-)
 
Ik heb voor mezelf een overzicht gemaakt van alle kant en klare modules van (hopelijk) alle merken, incl prijzen. Als iemand geinteresseerd in de Excel file moet -ie even een pb'tje sturen.
 
hey bedankt voor de antwoorden, ook al ben ik nog niet héél veel wijzer. lol
m'n intinct zegt ASR/Quan - ik kan daarmee genoeg rare dingen doen - samen met de creature is het een fijn "standalone" ding, vind dat wel belangrijk.
m'n QMMG ligt bij Schneiders op me te wachten, ik denk dat ie het wel waard is. nuttig ook om andere synths doorheen te gooien om ze een vaag randje te geven. (Microwave XT) hij is niet zo snel als een goeie ADSR&VCA maar dat is niet erg, omdat ik de QMMG niet helemaal dicht hoef te gooien om "snelle" geluiden erdoor heen te persen.
enzo ;-)
 
ga zeker de "Choices" bestellen, als ik niet meer zo achterlijk blut ben. :okdan:
 
het enige is, ik herken gewoon dat nieuwsgierig/enthousiast worden op het internet (en dan te weinig oog hebben voor de nadelen), bestellen en dan toch al snel merken, dat het anders is dan verwacht/gedacht/gedroomd.
en dan dus het (te?) snel weer wegdoen.

Hey,ga je m'n theorie stelen?
 
alle rotzooi waar ik Lawaai mee maak heb ik ongezien en ongehoord gekocht. Ik heb wel wat dingen weer verkocht, omdat ze niet mijn stijl bleken te zijn. (transient designer) en ook wat dingen omdat ik echt hard geld nodig had (SSL 5K channel strips, electrostaten). dat zat me wel even dwars.
ik heb 2 paar monitors gehad voordat ik de goeie had. En 5 doepfer modules verkocht, omdat ik ze niet gebruikte. so what? je leeft 1 keer en dan ga je dood. Ik snap je idee wel van "te snel wegdoen". sommige machines geven pas later hun geheim prijs, als je ze heel goed kent. Een goeie equaliser is gewoon wat het is, en een LFO is een LFO. Als mensen die wegdoen, hebben ze niet geprobeerd, of is het "user error". IMHO
sommige mensen verkopen hun auto (die 30K heeft gekost) omdat ze na een maand de kleur niet meer trekken. daar snap ik nou weer niks van. Dat zoek je toch van tevoren uit??
 
Back
Top