Welke modular moet ik kiezen?

Bon. :)

Even een nieuwe ontwerpje gemaakt van de gewilde patch :D met AS modules, zijn er nog modules waarvan iemand zegt, dat zou ik er echt nog bij doen omdat het een grote meerwaarde heeft tov van wat ik nu heb bedacht?

D'r moet ook nog een kast bij, begrijp ik goed dat ik een DIY doepfer kast er voor kan gebruiken of begreep ik dat verkeerd?
 

Attachments

  • setup2.jpg
    setup2.jpg
    340,2 KB · Bekeken: 61
mja, doepfer heeft de a-138c. die is al prima.
cwejman heeft een hele gave freqshifter met ringmod.

mono zal het zo wel weer afkraken :P , maar het is best leuk spul hoor

noise bronnen van AS en Doepfer zijn wat standaard maar mss doen ze wel wat je wilt.
 
mss is de ringmod van hilltree wel leuk. de makenoise modedemod heeft goede recentie's

als je AS op doepfer powerbus aansluit moet je even verloop voedingskabels maken of kopen. origineel zijn de 15 euro perstuk (erg duur dus) en bij schneidersbuero kosten ze 5 euro.
zij maken die kabels zelf, gewoon even aan Paul vragen van Schneidersbuero
 
Ja tuurlijk ken je voor doepfer gaan.
Of gewoon ff nadenken en voor kwaliteit gaan.
Maar dat moet een ieder lekker verder zelf weten.

Ik heb het vorige keer al mooi aangegeven met die wiard vs doepfer voorbeeld.
Dan is die crap ineens helemaal niet zo goedkoop.

:doei:

Wees er maar lekker trots op om spullen te kopen die alles maar een beetje bij mekaar jat.
 
Hey mono,

Welke wiard modules zou jij mij dan aanraden?

Ik ben namelijk compleet nieuw in 't modular gebeuren ik hoef eigenlijk maar een specieke patch te hebben, wat zijn volgens jou de geschikte modules gezien mijn voorbeeld?

oja, belangrijk voor mij is wel dat de vco tuning met 1 knop van 0 tot 20.000 hz gaat, ik wil geen octaafschakelaar nodig moeten hebben.
 
Nou ik weet niet of dat zo geschikt is voor een specifieke patch die jij beschrijf.
Maar een vco module heeft al een vca en ar envelope module.
Het is een beetje zonde om alleen dat bv te kopen.
De wavetable module is bv de beste start als je met 1 zou beginnen omdat je hier geen vcf nodig heb.
En je met wavescanning al filter achtige fx kan doen.
 
ik vind je wens erg specifiek. pak gewoon 1 fucking doepfer module. dan heb je EMS achtige sound en ook ongeveer de dezelfde functie's.

Wiard en andere zooi kan altijd nog toch? voor het echte freakwerk zeg maar.
 
Nou ik weet niet of dat zo geschikt is voor een specifieke patch die jij beschrijf.
Maar een vco module heeft al een vca en ar envelope module.
Het is een beetje zonde om alleen dat bv te kopen.
De wavetable module is bv de beste start als je met 1 zou beginnen omdat je hier geen vcf nodig heb.
En je met wavescanning al filter achtige fx kan doen.

De ringmod en noise mogen bij mijn voorbeeld even worden weggedacht, 't gaat me vooral om deze specifieke modulatie van het synthi filter wat op de echte synthi ontzettend spacy geluiden oplevert wat voor mij uitermate bruikbaar is.

Dus, met die synthi filter en trapezoid wil echt aan de gang, zoek ik er alleen 2 geschikte vco's bij om die specifieke modulatie te kunnen doen die op de synthi voor mij goed werkt, zeker in combinatie met een sequencer.

Als ik dat voor elkaar heb en nog niet genoeg heb wil ik wel verder nadenken over het eventuele uitbreiden van mijn modulare setup, en dat kan alle kanten op, maar moet ik eerst meer inzicht hebben in wat er is, hoe dat werkt en wat het kost etc.

Maar ik ga die wavetable module van Wiard eens chekken! Thnx!
 
ik vind je wens erg specifiek. pak gewoon 1 fucking doepfer module. dan heb je EMS achtige sound en ook ongeveer de dezelfde functie's.

Wiard en andere zooi kan altijd nog toch? voor het echte freakwerk zeg maar.

Mijn wens is ook erg specifiek, maar ik moet gewoon dat geluid hebben, de rest komt later wel idd. Ik gebruikte de synthi ook niet voor heel veel meer dan dit uiteindelijk.

Een en ander valt en staat wel met hoe de knoppen reageren op het draaien, dus ik zoek maar eerst ff naar een geschikte VCO.
 
Ik denk dat bv een Classic VCO een Envelator en een Boogie vcf dit wel kan.
Is wel een net iets ander karakter maar het gaat ook een stapje verder.
Maar mischien kan je beter de VCO vervangen door de Waveoform city.
 
Die wiard classic VCO is wel mooi idd, zit ook standaard al een VCA in, maar wel $ 900 p/stuk, ik heb er 2 nodig. Filters die je noemt zijn ook erg ok, maar ik ga nu eerst wel voor het synthi filter
(om mee te beginnen.. :D )

Synthiaks gaf me ook al een tip voor een VCO, de Livewire AFG.

Ik ga een en ander eens met elkaar vergelijken. (prijs weeg hier op dit moment wel in mee)
Maar liever 2 of 3 verschillende VCO's die allemaal hun eigen karakter hebben en wat meer kosten, dan 2 of 3 dezelfde VCO's die matig zijn en goedkoper zijn,
dus ik moet 't ff goed afwegen allemaal, ook qua prijs.
 
Ik denk wel dat er niks in de buurt van de synthi vco komt.
Ook wiard niet.
en $900 is een Waveform city he de VCO module is slechts $800
 
Ik denk wel dat er niks in de buurt van de synthi vco komt.
Ook wiard niet.
Als dit echt zo blijkt te zijn, maar daar ben ik nog niet uit, overweeg ik om te onderzoeken of ik zelf een synthi achtige VCO kan maken. Zo vreselijk moeilijk kan het ontwerp daarvan niet zijn.

http://www.thesynthi.de/data/board_c_big.jpg

Nu nog een schema! (ook van de 2 andere synthi VCO's dan maar..:{ )

en $900 is een Waveform city he de VCO module is slechts $800
Dat scheelt weer! :D
 
Ja dat dacht ik wel, dus zoek ik naar een alternatief wat iig qua mogelijkheden ongeveer het zelfde biedt, de soundafwijking neem ik dan voor lief, 't filter bepaalt hierin toch het grootste gedeelte van het karakter.
 
Ik heb zelf nog een orgionele synthi vco board liggen en de Analogue Systems modules.
Met wat tijd en geduld zou ik zo een tweede ems kunnen maken dan alleen in een ander formaat met patchpoints ipv een matrix.
 
Back
Top