Welke modular moet ik kiezen?

Volgens mij wil Demian gewoon een Synthi.......toch?

Die sound ga je gewoon nooit ergens anders mee nadoen, volgens mij.

mja, ik vind de synthi natuurlijk wel erg oke..

Maar ik heb de synthi weer gekocht vanwege vooral een bepaalde sound die ik wilde hebben, en volgens mij kan ik zoiets wel reconstrueren zonder het hebben van een synthi zelf.
Dan lever ik natuurlijk wel op mogelijkheden in tov wat ik eerst had, maar kost me maar 1/5e om dat specifieke effect te kunnen maken, als het me lukt tenminste om dat te recreeën.
Lukt dat niet, dan ben ik de pineut, want heb ik geld uitgegeven aan iets wat niet werkt dus, maar dat hoop ik nu even niet.

Verder bied een synthi veel meer dan waar ik nu mijn zinnen op heb gezet, daarom wil ik hem ook ooit weer, maar hij kost wat en nu houden was gewoon even niet haalbaar, maar ik ben erg blij dat ie nu bij Mono staat, want dat is ongeveer de beste plek die ik voor hem kan verzinnen.
 
Ik heb zelf nog een orgionele synthi vco board liggen en de Analogue Systems modules.
Met wat tijd en geduld zou ik zo een tweede ems kunnen maken dan alleen in een ander formaat met patchpoints ipv een matrix.

haha.. jij hebt wat ik zoek!

Ik zou graag met jou een synth daarvan maken, met een supermooie custom case er bij. De mono-synthi !
 
Lol ik heb het setje al 2 jaar liggen maar heb zo veel projecten het komt er niet van.
En het is altijd leuk spul wat ik evt kan ruilen want ik heb nu wel weer een synthi in bezit.
 
Ik ken het idd..

Nou, ik wil je wel een VCO, euhm.. 'project' uit handen nemen hoor ! :W
 
Jurgen Haible heeft een interessant DIY projectje gedaan op dit gebied,de LivingVCO, dit ga ik eens verder uitzoeken..!

http://www.dragonflyalley.com/constructionJHLivingVCO.htm

jh5_vcos.jpg
 
eng goed wat die man allemaal doet.
zou die living osc wel eens in het echt in m'n hebberige klauwtjes willen hebben.. hmm

anyway... klein positief woordje voor Doepfer: ik heb m'n modulair gekocht toen er nog helemaal niks vergelijkbaars was te krijgen. (lees: betaalbaar voor gewone stervelingen die geen dikke vette baan bij het bestuur van Fortis hebben) Dus ik voel me niet zo bezwaard over de inhoud van m'n kast. Doepfer is wél verantwoordelijk voor het aanzwengelen van het eurorack idee. Tot zover positief.
Wél jammer vind ik dat ie inderdaad sommige dingen (voor zover ik dat kan zien dan) schaamteloos kopieert van anderen. Andere dingen zijn weer redelijk orgineel, maar hij zou eens meer R&D in echt gloedjenieuwe dingen kunnen doen in plaats van ontwerpjes kopiëren, en dat voor de helft vd prijs aanbieden. Daartegen kunnen veel kleine bedrijfjes niet op. Tot zover het negatieve.
Heb wel een Fonik PS3100 resonator en een QMMG op komst en (veel veel later) nog wat Harvestman en Malekko, dus wordt langzaam wat minder doepferig in m'n rek. (heb ook al een zooitje verkocht, aan mensen die net begonnen zijn - goedkopere start dan ik zelf had)

Nou heb ik een vraagje voor Mono-Poly:
Ik heb m'n zinnen gezet op een Creature. Ergens dit jaar. Geweldig ding en je kan er ongelofelijk veel mee. Maar nou zoek ik een tweede paneeltje dat ook zo "vrij" is. En ik vind het niet echt. Dat wordt t dus. (Twee paneeltjes en basta.)
Heb zitten denken over de ASR-Quan of een Audio interface.
Heb dus een redelijke doepfer (incl. je M13 - heeft een goed nieuw huis gevonden :-D
en verschillende sequencers, in gebruik of in de maak. en wat wavetable synths, en een romplertje of twee. (hou het beperkt - geen ruimte voor P5 of jupi-6 of dat soort slagschepen..)
Hou van rare ritmische sprongen, en vage melodielijnen (alternatieve stemmingen) maar ook van dikke eqs over externe geluiden heen.. en die dual universal slope ziet er fijn flexibel uit. Doel is experimentele composities maar wel gesynchroniseerd aan een ritme. denk Neuropolitique meets Omar-S. of zo... (sorry voor de lamme voorbeelden)

Wat zou jij doen? (en waarom?)
 
Laatst gewijzigd:
Wél jammer vind ik dat ie inderdaad sommige dingen (voor zover ik dat kan zien dan) schaamteloos kopieert van anderen. Andere dingen zijn weer redelijk orgineel, maar hij zou eens meer R&D in echt gloedjenieuwe dingen kunnen doen in plaats van ontwerpjes kopiëren, en dat voor de helft vd prijs aanbieden. Daartegen kunnen veel kleine bedrijfjes niet op. Tot zover het negatieve.

Voordat je kritiek uit op Doepfer, moet je eens vragen aan andere modulaire synth fabrikanten hoe ze over Dieter denken. Gewoon effe een paar mailtjes sturen, dan ben je snel veel wijzer.
 
ehm ok, dat zal ik doen (andere fabrikanten vragen over Dieter Doepfer)
zoals je kan zien ben ik niet helemaal negatief. Meeste dingen in het leven hebben twee of meer kanten. (3d lol)

ja, mono poly is toch wel "out there" in Serge-Wiard land. Tog?
andere geïnformeerde meningen zijn natuurlijk meer dan welkom.
probeer wat hersenfuncties in mijn beschimmelde brein op te starten, kom niet verder dan "creature en ...??...

dankuwelbijvoorbaat
 
oh ja wil de Serge paneeltjes plus m boat in een keer kopen. dus niet eerst creature en dan wel zien of zo. misschien is dat toch t beste, maar ik denk dat verschepen dan een dure grap wordt.
dus
 
ja, mono poly is toch wel "out there" in Serge-Wiard land. Tog?

mono poly is van het forum gebanned.

jenamu6 (dacht ik) heeft misschien ook wel een mening over serge...
 
jenamu6 (dacht ik) heeft misschien ook wel een mening over serge...

Die heeft z'n panel ingeruild voor een M5 :D

Dat Serge spul intrigeert me wel hoor, trouwens. Lijkt me iets waar je niet snel op uitgekeken raakt met z'n niet voor de hand liggende patchmogelijkheden.... ben ook benieuwd in hoeverre je er wat traditionelere synthsounds mee kan maken, naast de bekende kraakjes en de bliepjes (die ik verdomd fijn vind overigens).

Maar ja, je kunt niet alles willen. Of willen wel, maar hebben niet. Of zoiets.
 
Koop een modular die past binnen je vooropgesteld budget,en waarvan je zeker weet dat je nu en dan eens een module kan bijkopen.
En dat je niet tot de conclusie moet komen na 2 maanden dat het te veel financiele input vraagt.
Zie regelmatig wel half samengestelde systemen te koop staan omdat de eigenaar moet vaststellen dat ie enkel nog aan dat project z'n geld moet spenderen,terwijl er voor de rest niks meer overblijft.
 
Vandaag is de Flight Of Harmony "Choices" joystick toegekomen,moet zeggen dat de bouw ervan er degelijk uitziet,ga hem straks eens uittesten,de bedoeling zou zijn om er samen met andere modules Jean-Michel Jarre bliepjes uit te halen,deze gebruikte zoals op de video van Concert in China meerdere Synthi's voor dit doel,hopelijk krijg ik er ongeveer zoiets uit ;-)
 
hmmm ja, Wiard. heb ik ook een oogje op gehad een tijdje terug. Maar met de modules die nu en straks in m'n doepfer zitten, kom ik een heel eind wb die klank. (niet helemaal, natuurlijk, maar dat vind ik niet zo erg - als ik m'n ei maar kwijt kan)

wb een overhaaste koop, dat is t niet, t kan pas over een maand of 4 als er weer wat centjes zijn. misschien wel langer. ik heb al een doepfer, en andere spulletjes, dus niet geheel nieuw meer wat dit betreft. het is een flinke aankoop, en ik ben de doepfer en m'n mixer aan t upgraden en nieuwe kondensatoren, ICs enzo dus het had best wat goedkoper gekund LOL (daarvoor zijn we nederlands om over geld te zeiken)

Clavia G2 - heb vaker achter de G1 gezeten, geweldige synth, super mogelijkheden, maar ik probeer wat minder naar een LCD te staren en wat meer aan knoppen te draaien. heb gemerkt dat dit voor mij beter werkt. de interface is dus niet mijn ding.

OF de Serge wat voor mij is probeer ik uit te vinden. Dus overdreven lange beschrijvingen (ook waarom het helemaal niks is), videos en patches zijn erg welkom! ;-P

wat me aanspreekt zijn de banana met de flexible in en outputs - hele andere manier van denken dan een moog patch dus. soort feedback lussen alleen dan anders..
het ding kan superveel, zelfs in dezelfde patch, en de sound is nét ff raarderder..
 
Het mooie van banana is dat je kunt stapelen (bij jacks gebruik je daar multiples voor). Ook feedback lussen zijn mogelijk met multiples, maar het wordt natuurlijk zelden gedaan.
Op http://www.serge-fans.com/wizardry.htm kun je van de Serge modules een beschrijving zien en wat je er potentieel mee kan (maar je kan er veel meer mee).
Als ik het geld had zou ik het wel weten. Nu blijft het voor mij bij een doe-het-zelf modulair beestje.
 
Back
Top