Welke modular moet ik kiezen?

Origineel geplaatst door chielos
zijn er onder de lui die actief zijn in deze thread ook mensen die daadwerkelijk muziek maken met hun modulars?
zo ja hoe doen jullie dat, via samplen, daadwerkelijk aansturen via cv, via midi converters?
kortom behalve spelen, doen jullie er ook nog daadwerkelijk wat mee?

psies...dat was ook eigenlijk mijn vraag een aantal posts geleden...:biertje:



Origineel geplaatst door mono-poly Je heb toch op nagenoeg iedere analoge bak geen geheugen!

uhm...Andy,Studio Electronics,veel Rolandjes,Voyager,Memorymoog,nieuwe Buchla....maar ja,uitzonderingen bevestigen de regel....
 
Met een analoge modlulair kan je vast wel platen releasesen.
Dat is vaak genoeg in het verleden en heden bewezen.
Alleen de jongens die ik van het forum met een modular kan doen dat niet.
Maar dat doen ze ook niet met hun andere gear.
 
ik heb m'n modular verkocht vandaag....Korg ms-10....:D



maarreh...die synthesizer.com systeempjes lijken me ook leuk hoor...erg leuk...en niet zo heel duur...
 
.com is zeker heel goedkoop.

Trouwens mischien gaan er ooit wel is een paar tracks met modulars gereleased worden.
Maar kan er nog niet veel over zeggen en eerst zien wat het project word.
 
Trouwens volgens mij is .com zo goedkoop omdat Roger Arrick hier niet zij boterham mee hoefd te verdienenen.
Hij is dit bedrijf puur gestart omdat hij een Moog Modular liefhebber is en een goed alternatief aan de man wil brengen.
Zijn main bedrijf is robots maken en dat schijnt heel goed te lopen.
 
Je heb toch op nagenoeg iedere analoge bak geen geheugen!




klopt.
dat is denk ik ook een van de belangrijkste redenen dat mensen er niet aan beginnen!
 
Origineel geplaatst door chielos
Je heb toch op nagenoeg iedere analoge bak geen geheugen!




klopt.
dat is denk ik ook een van de belangrijkste redenen dat mensen er niet aan beginnen!

psies...

Precies, stelletje luie lapzwansen

psies...
 
Origineel geplaatst door chielos
zijn er onder de lui die actief zijn in deze thread ook mensen die daadwerkelijk muziek maken met hun modulars?
zo ja hoe doen jullie dat, via samplen, daadwerkelijk aansturen via cv, via midi converters?
kortom behalve spelen, doen jullie er ook nog daadwerkelijk wat mee?
In de driekwarts thread bijvoorbeeld nog.. maar muziek maken.. ach.

Reproduceren is inderdaad moeilijk en dan moet je met samples gaan werken. Ik ben alleen niet zo iemand die een leuk ding van lego maakt en het dan in de kast zet om er naar te kijken. Als ik het beu ben breek ik het ding weer af en maak ik iets nieuws.

Maar levka... Kom jij misschien ook naar de synthmeeting.. Die s1 wil ik wel eens in het echt zien. Of misschien moet ik gewoon een keertje bij jou langskomen of zo..
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar levka... Kom jij misschien ook naar de synthmeeting.. Die s1 wil ik wel eens in het echt zien. Of misschien moet ik gewoon een keertje bij jou langskomen of zo..

IK probeer wel naar de synthmeeting te komen, maar weet niet of de Cwejman meegaat.
Ik heb geen eigen vervoer.
Je mag gerust een keer hier langskomen
 
Origineel geplaatst door chielos
zijn er onder de lui die actief zijn in deze thread ook mensen die daadwerkelijk muziek maken met hun modulars?
zo ja hoe doen jullie dat, via samplen, daadwerkelijk aansturen via cv, via midi converters?
kortom behalve spelen, doen jullie er ook nog daadwerkelijk wat mee?

De reden waarom zo weinig mensen echt muziek maken met een modular, is dat een modular simpelweg te monsterlijk is om makkelijk en efficient in producties te zetten. Het gaat meer om het gevoel..
Ik vind het een compleet andere ervaring om achter m'n modular te kruipen. Je wordt alshetware helemaal meegezogen in een wereldje van knoppen en kabels en van controle en chaos. Het is echt dat je de stress voelt wegstromen. Niks geen zorgen meer, alleen nog maar dat apparaat. Je stopt ook pas met patchen, totdat alle kabels op zijn. Zo verslavend!Wanneer je 3 uur later ophoudt, dan voelt het alsof je wakker wordt uit een diepe meditatie.

:koffie:
 
Ja Maxdox, je slaat de spijker op zijn kop. Inderdaad heerlijk ontspannend om met fysieke kabeltjes en knoppen bezig te zijn.

Een tijdje geleden nog een leuke patch gemaakt op de MS-20 / MS-50 (de sequencer deed niet mee). Het resultaat was een combinatie van ruis- en sinusachtige tonen die allebei afzonderlijk getriggerd werden, waarbij ook nog eens de toonhoogte en filterinstellingen werden gemoduleerd. De “triggers” waren automatisch en random, o.a. met behulp van de audio-processor van de MS-20 en uiteraard LFO en S/H modules. Snelheid van de LFO werd ook weer gemoduleerd enz…..

Anyway, het resultaat was een willekeur van allerlei pieptoontjes met verschillende soorten ruis (klonk enigszins als de branding van de zee), met “drukke” periodes en soms hoorde je tijd lang nauwelijks iets. Geheel autonoom dus; geen sequencer en geen menselijk ingrijpen. Ik zal waarschijnlijk wel een freak zijn maar ik heb daar dus een hele tijd naar zitten luisteren. Later ergens een analoge delay tussen gepatched en toen klonk het uiteraard weer helemaal anders…

Achteraf vind ik het jammer dat ik het niet op CD heb opgenomen want ik vond het wel iets hebben. En of dit nu gekwalificeerd wordt als “muziek maken”, tsja….boeit mij niet echt eigenlijk!
 
Origineel geplaatst door maxdox
Ik vind het een compleet andere ervaring om achter m'n modular te kruipen. Je wordt alshetware helemaal meegezogen in een wereldje van knoppen en kabels en van controle en chaos. Het is echt dat je de stress voelt wegstromen. Niks geen zorgen meer, alleen nog maar dat apparaat. Je stopt ook pas met patchen, totdat alle kabels op zijn. Zo verslavend!Wanneer je 3 uur later ophoudt, dan voelt het alsof je wakker wordt uit een diepe meditatie.
:koffie:
:)

de weg erheen is belangrijker dan het doel :halleluja
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja Maxdox, je slaat de spijker op zijn kop. Inderdaad heerlijk ontspannend om met fysieke kabeltjes en knoppen bezig te zijn.

Een tijdje geleden nog een leuke patch gemaakt op de MS-20 / MS-50 (de sequencer deed niet mee). Het resultaat was een combinatie van ruis- en sinusachtige tonen die allebei afzonderlijk getriggerd werden, waarbij ook nog eens de toonhoogte en filterinstellingen werden gemoduleerd. De “triggers” waren automatisch en random, o.a. met behulp van de audio-processor van de MS-20 en uiteraard LFO en S/H modules. Snelheid van de LFO werd ook weer gemoduleerd enz…..

Anyway, het resultaat was een willekeur van allerlei pieptoontjes met verschillende soorten ruis (klonk enigszins als de branding van de zee), met “drukke” periodes en soms hoorde je tijd lang nauwelijks iets. Geheel autonoom dus; geen sequencer en geen menselijk ingrijpen. Ik zal waarschijnlijk wel een freak zijn maar ik heb daar dus een hele tijd naar zitten luisteren. Later ergens een analoge delay tussen gepatched en toen klonk het uiteraard weer helemaal anders…

Achteraf vind ik het jammer dat ik het niet op CD heb opgenomen want ik vond het wel iets hebben. En of dit nu gekwalificeerd wordt als “muziek maken”, tsja….boeit mij niet echt eigenlijk!
Heel herkenbaar!
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
<KNIP>

Ik zal waarschijnlijk wel een freak zijn maar ik heb daar dus een hele tijd naar zitten luisteren. Later ergens een analoge delay tussen gepatched en toen klonk het uiteraard weer helemaal anders…

Achteraf vind ik het jammer dat ik het niet op CD heb opgenomen want ik vond het wel iets hebben. En of dit nu gekwalificeerd wordt als “muziek maken”, tsja….boeit mij niet echt eigenlijk!

:D

Schaamt u niet! Freak of geen freak, ik kan ook uren luisteren naar autonome semi quasi random modulaties. Heeeeerlijk :halleluja

PS: Is het trouwens een vooroordeel dat modulaire mensen, ALTIJD iets technisch in de IT ofzo doen?
 
Origineel geplaatst door maxdox
PS: Is het trouwens een vooroordeel dat modulaire mensen, ALTIJD iets technisch in de IT ofzo doen?

Ik denk het wel, want ik doe iets met verzekeringen :D
 
Wat betreft het releasen van tracks met modular synths, we hebben toch al wat behoorlijk
wat tracks met de modulars gereleased. Niks moeilijk hoor.
De .coms zijn superstabiel en zo gepatched. Laatst tijdens een concert was hij al meteen
op stemming en ik had hem denk ik 2 weken daarvoor voor het laatst gestemd, zo stabiel
blijft die (mits je niet aan de osc. knoppen komt :-)).
Ik vind het echt helemaal geweldig zo'n monsterlijk apparaat voor je en dan vooral dat je
elke functie zo recht voor je hebt en a la seconde kan veranderen.
 
Back
Top