Welke modular moet ik kiezen?

Inderdaad erg handig wat ervaringen op een rijtje. Ik ben zelf ook een modular aan het plannen. Ik heb heel lang getwijfeld, maar na me grondig geinformeerd te hebben, ga ik er toch voor gaan. Vooral het kiezen tussen een eurorack/frackrack/motm systeem was lastig. Maar na alles goed doorgelezen en veel mp3's beluisterd te hebben ga ik voor een motm/.com systeem (eventueel later aangevuld met wat modcan B series modules).

Dit overzicht van Roger Arrick mag in deze thread ook niet ontbreken denk ik:
 

Attachments

  • comp.jpg
    comp.jpg
    127,4 KB · Bekeken: 112
Volgens mij past .com en Motm niet in 1 rack naast mekaar.
In dit voorbeeld lijkt het niet dat Wiard bijBblacet en Paia past.
Maar alle Wiard modules zijn dus in frackrack formaat.
Zo ook de kan en klare Ken Stone modules van Metalbox.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij past .com en Motm niet in 1 rack naast mekaar.
In dit voorbeeld lijkt het niet dat Wiard bijBblacet en Paia past.
Maar alle Wiard modules zijn dus in frackrack formaat.
Zo ook de kan en klare Ken Stone modules van Metalbox.

This list is limitied to true modular (modules can
be moved around), analog synthesizers - both
vintage and current. Comments welcome.

Send corrections or additions to info@synthesizers.com

;)
 
Origineel geplaatst door maxdox
PS: Is het trouwens een vooroordeel dat modulaire mensen, ALTIJD iets technisch in de IT ofzo doen?

niets it achtigs hier, maar okee, ik Hou wel van modulars, maar ik Heb er geen :) misschien dat dat scheelt?
wel technisch treouwens :W
 
Laatst gewijzigd:
PS: Is het trouwens een vooroordeel dat modulaire mensen, ALTIJD iets technisch in de IT ofzo doen?

wel technisch hierzo, maar nix IT :D

Volgens mij past .com en Motm niet in 1 rack naast mekaar.

zou nog wel lukken maar je zult toch wel ergens met een spleet eindigen, die je eventueel nog wel met een plaatje kan opvullen
 
in interface 54 t/m 59 (geloof ik) staat ook nog een special over modulars.
niet heel veel aanvullende info maar toch..
voor diegene die ze nog hebben liggen misschien de moeite waard om te weten!

greetz,
chielos
 
Hier een voorbeeld hoe Cwejman, doepfer, wiard & blacet samen kunnen klinken
 

Attachments

  • modular.1.mp3
    885,7 KB · Bekeken: 115
afijn....

heb nu een leuk modulair beginners-setje thuis staan : een Doepfer a-100 systeem 2....(met midi dus)

en ik moet zeggen,het klinkt lekker.....
wel idd wat krappe moduletjes,je patchkabeltjes gaan al snel in de weg zitten....
maar de sound valt me 200% mee...

en hee wat leuk : de patchkabeltjes van mn Korg Legacy ms-20 passen ook in Doepfer....:D

(en tis waar : de tijd vliegt als je eenmaal begint te patchen...)
 
en meteen ff een noob-vraag : kun je extern audio signaal inprikken of dr uithalen binnen je systeempje ? zou ik bijvoorbeeld een externe distortion of synth-sound zo in een sound kunnen gebruiken ?
 
De 303 door een distortion pedaal.
Daarna in de ringmodulator. Een vco erbij steken.
De ringmodulator door een filter.
Draaien aan die knoppen.

:duivels:


Edit: Stuur de cv van de 303 naar de vco en het filter. Gebruik de gate van de 303 om een envelope te triggeren en sweep de vco ermee........... enz.
 
Origineel geplaatst door dione
en meteen ff een noob-vraag : kun je extern audio signaal inprikken of dr uithalen binnen je systeempje ? zou ik bijvoorbeeld een externe distortion of synth-sound zo in een sound kunnen gebruiken ?

Ja dat gaat in principe prima; de meeste modulaire synths hebben intern wel een wat hoger signaal niveau dan "audio" out. soms is het nodig om met een pre-amp (bv A-119) het ext. signaal wat op te krikken om een goede s/n ratio te krijgen
 
dank....:biertje:

na een half uurtje patchen had ik ook al een leuke gabber-kick gefabriceerd met de lfo...geinig...

en wat kun je een vette sounds maken met die audio-divider (a-115) zeg...wat is nou de precieze werking van die module ?
 
Origineel geplaatst door dione
dank....:biertje:

na een half uurtje patchen had ik ook al een leuke gabber-kick gefabriceerd met de lfo...geinig...

en wat kun je een vette sounds maken met die audio-divider (a-115) zeg...wat is nou de precieze werking van die module ?

Die divider "deelt" de freq. van je signaal door twee, vier, etc
Een zuiver resultaat krijg je alleen bij een enkele blok of pulsgolf
Andere geluiden, ruis, accoorden, etc. geven onvoorspelbare, soms interessante resultaten.

Je kunt 'm ook als klokdeler gebruiken (vgl A-160)
 
Voordelige manieren om met modulaire synths te beginnen:

- 2e hands Doepfer A-100 (regelmatig hier op SF of ebay.de)
- Korg MS-10 of 20
- zelf een PAIA 9700 in elkaar zetten
 
Inmiddels heb ik mijn doepfer voice modular aan de gang..

allmodular.jpg


Links bovenaan...

Gisteren stond ik wat te spelen daarmee... ik stond op een houten klapstoeltje om erbij te kunnen.. echt fijn, zoveel vierkante meter..
 
Je kan de tafel er onder vandaan halen.Dan staat die op een mooie hoogte en kan er weer wat boven op :D
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Inmiddels heb ik mijn doepfer voice modular aan de gang..

Links bovenaan...

Hebbu wat clipjes ?
 
Analoge modulaire systemen

Analoge modulaire systemen

Na een workshop vorige week in Midician over analoge modulaire systemen is mijn intresse voor puur analoog meer dan ooit opgewerkt en ben ik van plan en basisset van modules aan te schaffen (liefst modules want ik dat patchen lijkt mij wel leuk en ook gemakkelijker om later uit te breiden). Nu is mijn probleem dat ik weinig geld heb en Analogue Systems bij mijn weten wel erg goed maar niet goedkoop is. Na wat zoeken heb ik gevonden dat Doepfer ook analoge modules verkoopt. Is Doepfer (even) degelijk? Bestaan er nog andere goede merken? Is het toekomstgericht het best om direct al in een MIDI->CV te investeren ipv een CV keyboard (want die van analogue systems -de RS140- kost mij direct al 332euro)? En kan ik modules van verschillende merken combineren?
 
Back
Top