Novation ReMote -> Cubase aansturen

MikeJarod

ziet ze vliegen
Lid sinds
3 december 2003
Berichten
1.468
Ik heb sinds het weekend een Novation Remote in mijn bezit. Nu zitten hier een heleboel templates bij om software synths en sequencers aan te sturen, maar ik wil precies weten hoe het allemaal werkt zodat ik zelf mijn templates kan maken.

Nu is dat met de bijgeleverde editor een eitje, in 10 minuten had ik een template gemaakt voor reFX Vanguard, gebaseerd op enkel CC's.

Nu heb ik 3 dingen waar ik niet uit kom. De manual van de Remote is niet duidelijk in hoe de templates opgebouwd zijn.

1. Ik wil de transport controls van Cubase SX2 aansturen. Nu zitten er standaard in die Remote 4 templates voor gebruik met Cubase. Ook krijg je er een Cubase song bij waarin alles geconfigureerd zou zijn. Nou dat lijkt dus niet te werken. Niet erg, want ik wil zoiets na kunnen maken.

Probleem is dat ik niet snap hoe ik zoiets op moet zetten. Als ik die Remote templates open dan zie ik dat er CC's aan de knoppen hangen, maar ik weet niet hoe ik in Cubase een CC aan een transport knop kan hangen. Ook lees ik in de manual iets over MMC, en dat dat juist hiervoor gebruikt zou kunnen worden.

2. Program Changes in SX2. Ik wil een soort van previous/next patch knoppen maken op de Remote. Ik krijg het voor elkaar om een drukknop van de Remote Program Changes uit te laten sturen die telkens met waarde 1 verhoogd of verlaagd worden tussen een range van 0 en 127. Probleem is alleen dat die knoppen los van elkaar werken, ik zou met 2 knoppen naar dezelfde functie willen wijzen, maar dan dat de ene knop de waarde verhoogt, en de andere de waarde verlaagt. Ik hoop dat dit duidelijk is, maar dat lukt me dus niet.

3. Ik wil de knoppen op de Remote zo instellen dat ze ook de mixer en VST instruments etc kunnen openen. Is het mogelijk in Cubase SX2 om een CC of MMC (of iets anders) aan zo'n menu te hangen?
 
ja hoor, is geen enkel probleem, je kunt zelfs patches van je softsynth up en downen of het edit scherm van de vsti naar voren halen ook al sta je niet op dat spoor. Transport knoppen, mutes, EQ'ing, alles kan. Dat doe je via de generic remote module in Cubase. Check je handleiding maar voor het zeer uitgebreide stuk daarover. Daar staat alles in hoe je dat moet doen.
 
Aarghh wat een lul ben ik :bekdicht: Loop ik te pielen en te pielen en hangt die Generic Remote aan de verkeerde MIDI poort...

Bedankt voor de tip! Eea werkt nu al. Enige probleem is dat ik een xml heb ingelezen met ReMote settings, maar dit zijn er zo ontzettend veel die ik niet wil, dat ik ze handmatig 1 voor 1 moet deleten. Ik zie geen massa-delete optie. Ach ja het is niet anders.
 
Back
Top