[Emu] E-MU orbit3

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Lid sinds
7 augustus 2002
Berichten
5.296
Locatie
Almere
Ik heb even een vraagje over die E-MU orbit3
is dat net als de virus C ook zo'n kant en klare hardtrance
bak? ze maken namelijk dikke reclame voor Rob Papen op hun site die heeft de geluiden "gemaakt" en dat heeft hij ook bij de virus gedaan (die 1084 presets)

zit ik er nou helemaal naast?
 
ik denk dat het meer een kant en klare hardtrance bak is dan de virus.
De orbit is een bak voor sampletjes waar je nog es wat filters ed. overheen kan halen.
De virus is een gewone synthesizer met enorm veel mogelijkheden wat synthese betreft met presets van Rob Papen.
Dus de orbit is wat minder flexibel wat geluiden betreft. Hoewel je er ook voor het maken van je eigen geluiden nog wel redelijk mee uit de voeten kan is ie meer bedoeld als handige bak vol presets. De virus is geschikt voor ieder soort muziek waar synths in voorkomen, je kan er dikke trance strings uit halen of drum n bass bassen zolang je een beetje weet hoe je een synth moet programmeren.
 
Waarom worden instrumenten altijd gelinkt aan een bepaalde muziekstijl? Zo een hokjesgeest is toch nergens voor nodig.. Als je een 'vette trance pad' i.p.v. lang laat uitsterven een beetje kort maakt (korte release) en dan een beetje ARP erbij, voila geen trance meer.. met hetzelfde apparaat (ABC)
 
Rob Papen heeft maar een klein deel van de Virus presets gemaakt. Wel goede trouwens.

De eerste orbit was destijds best een gewild instrument. Hoe met de nieuwe zit zou ik echt niet weten...
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Waarom worden instrumenten altijd gelinkt aan een bepaalde muziekstijl? Zo een hokjesgeest is toch nergens voor nodig.. Als je een 'vette trance pad' i.p.v. lang laat uitsterven een beetje kort maakt (korte release) en dan een beetje ARP erbij, voila geen trance meer.. met hetzelfde apparaat (ABC)

Dat de orbit wordt gelinkt aan een bepaalde muziekstijl vind ik niet raar eigenlijk. Zo probeert emu em ook te verkopen. En de geluiden die erin zitten wijzen ook allemaal die richting op.

Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen was dat de virus veel flexibeler is en dus niet gelinkt is aan een bepaalde muziekstijl. En zeker meer is dan "zo'n kant en klare hardtrance
bak"

(Hoewel de orbit natuurlijk ook best kan worden ingezet voor andere muzieksoorten)
 
Om de Virus en de Orbit 3 over een kam te scheren door ze "kant-en-klare hardtrance bakken" te noemen lijkt me wat... ummm.... kortzichtig?? (no offense). De virus is ten slotten een echte VA synth en de Orbit "alleen maar" een sample player.

Ik heb bij feedback eens een tijdje met de nieuwe orbit gespeeld. Ik vond 'm goed (in de zin van geluidskwliteit) klinken. De geluiden die erin zitten zijn ook leuk maar niet speciaal hardtrance denk ik. Er zitten ook mooine pads en elektro geluidjes in. Ik zou zeggen: als je geinteresseerd bent in die bak moet je gwoon maar s gaan spelen met zo'n ding.
 
is die orbit3 niet aan de prijzige kant dan?
is een k-station/a station een geinig alternatief?

dit is wel een synth.

ik weet ook wel dat je een virus niet aleen voor hardtrance hoeft te gebruiken, trance kan ook :) geintje jongens!
 
Sorry hoor....
Maar Rob Papen heeft sounds gemaakt voor de Orbit 3, en niet voor de Virus C.
Er zitten 2 Romboards in van elk 32 MB aan samples.
Welteverstaan een Beatgarden rom, en een technosynth constructionyard rom.
De beatgarden rom is volledig door Rob Papen gemaakt.

En beide Romboards zijn ook los verkrijgbaar, dus als je een van de Emu modules hebt,(MP7,XL7,Xtremelead,MoPhatt enz..) dan kun je die boards er ook in stoppen,en dus heb je dan eigenlijk ook een Orbit 3....
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Kenny
Sorry hoor....
Maar Rob Papen heeft sounds gemaakt voor de Orbit 3, en niet voor de Virus C.
checkout: http://www.robpapen.com/ >:|

OK misschien niet specifiek voor de Virus C, maar wel voor Virus A/B dus.
 
Back
Top