new member miles

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
beste leden van het synthforum,

na alle goede berichten van collega's en vrienden besloot ik eens te kijken op dit forum. ik realiseerde me bij de eerste glimp dat ik eigenlijk best wel wat had gemist, een site als synthforum dus. erg vet... ik wil me hierbij voorstellen aan iedereen en mezelf laten verdwalen in duistere gesprekken over analogica, freak gebeuren, jupiters, moogs ,compressoren en andere ongein...

Doordat mijn vader ongeveer 25 jaar lang muzikant was in een coverband, ben ik opgegroeid met veel muziek om mij heen. De muziek die ik via mijn vader hoorde was voornamelijk jazz, funk en jaren 80. Hierdoor werd ik op jonge leeftijd al muziekbewust. Toen ik 7 was had ik voor die tijd al een fikse radio waarmee ik alle obscure zenders af zocht naar nieuwe grensverleggende muziek, dat onderhand de vorm van New-Beat en Acid had aangenomen. Tevens had ik grote belangstelling voor Hiphop. Toen ik eind jaren 80 House
hoorde was ik verkocht. Vooral in de geluiden en atmosferen kon ik me goed vinden. Ik voelde dat het geluid geen vaste identiteit had, geen grenzen. Jarenlang was ik aan het absorberen en droeg House in m´n hart en nieren. Ik hoorde mixen en vroeg me af hoe al die platen nou door elkaar liepen. Pas op latere leeftijd besefte ik het hele dj gebeuren maar door mijn leeftijd besloot ik mijn gedachten maar te vullen met inspiratie voor een latere tijd.

De muziek evolueerde langzaam maar zeker en vele soorten en stijlen overspoelde
mij. Aangezien ik veel heb meegemaakt, bewust ben en erg emotioneel is muziek altijd een soort therapie voor me geweest.

Toen ik in Japan ging studeren toen ik 16 was ( 1998 ) werd me echt duidelijk wat muziek met me deed. Eerder in ´97 was ik al bezig geweest met een drumcomputer maar alle omstandigheden waren er nog niet naar, druk leven zowel school en sociaal zat alles bomvol.
Na mijn bizarre jaar in Japan wist ik het. Muziek werd mijn ding. Japan heeft me veranderd en bij thuiskomst stond een PC klaar en het produceren begon.

Veel tijd ging in produceren zitten mede doordat ik daardoor goed mijn gevoel kwijt kon. Inmiddels was ik in Zwolle op mezelf gaan wonen, probeerde de Havo maar faalde voor het examen waardoor ik voor een schamel loon in een fabriek ging werken om toch te kunnen sparen voor mijn apparatuur. Toen ik in contact kwam met de Zwolse Underground scene ging het allemaal vrij snel. Al snel stond ik op diverse illegale feestjes in Zwolle en omgeving te draaien en live. Ik leefde in een soort muzikantenkring waarvan ik veel leerde en waardoor mijn eigen sound zich begon te vormen.. Toch bleef ik terughoudend omdat ik mezelf zie als het type “emotionele muzikant.”
Muziek lijkt een beetje op een relatie: ups en downs. Elke dag besteed je er aandacht aan, soms lukt het niet en baal je ervan. Mijn leven en Techno zijn diep met elkaar verbonden, er zitten hele filosofieën achter en veel diepe emoties.Vooral het minimale spreekt mij zo aan omdat dat een soort van diepte creert ,een spiraal van diepgang ,elektronisch maar o zo menselijk. Het gevoel wat ik in mijn muziek leg zal alleen ik begrijpen, net als een schilder die om verschillende redenen andere kleuren zou gebruiken bij verschillende stemmingen. Muziek is ook ontleden tot op het bot, als je de drang daartoe hebt tenminste.Goede house , electro en techno is zowel ingewikkeld als eenvoudig en minimaal, hierbij is de intelligentie van zowel de producer (zender) als de luisteraar (ontvanger) van belang om een track goed tot zijn recht te laten komen. De communicatie met publiek is erg belangrijk. Het mooiste tijdens een optreden is als die communicatie buitenaardse vormen aanneemt en het dak eraf gaat!~!
Ooit van Techno Filosofie gehoord? Vraag maar raak.... 2 b continued....
signed... Devon-Miles..
 
Back
Top