Nieuwe Laatbloeier!

Lid sinds
8 september 2004
Berichten
589
Locatie
Haarlem
Ik zal even een biografie van mezelf geven..

- vanaf mn 6e (1984) jaar begon de ellende al, en heb ik een echt Yamaha Portasound Keyboard gekregen van mn pappie omdat hij zag dat ik best muzikaal aangelegd was, omdat ik altijd met muziek bezig was. Op de basisschool kwam ik op initiatief van mijn lerares wel eens op feestjes een optreden geven, met zelf gecomponeerd materiaal, hehe.

- vanaf m'n 11e had ik van mn spaarcentjes een Fender Squier elektrische gitaar gekocht en had een jaartje in een band van de muziekschool gespeeld. Vanaf m'n 12e stopte ik alweer met de gitaar omdat ik erop uitgekeken was (gelukkig heb ik beide gitaren nog steeds gehouden, kan in danceproducties altijd nog van pas komen)
Nu was het inmiddels 1990 en housemuziek was erg in ontwikkeling. En hoe kan het ook anders, ik was meteen verkocht aan house. House cd's kopen was op dat moment één van mijn grootste uitgaven geworden. Turn up the Bass, Houseparty, move the house, technotrance, noem maar op. Ik heb die oude collecties nog steeds natuurlijk. Pas in 1995, na eerder een paar oude afdankertjes van kennissen te hebben gekregen, kocht m'n vader een nieuwe pc (486DX2 66 MHz) met de duurste Soundblaster van dat moment, een Soundblaster AWE32 geluidskaart met ingebouwde wavetable met een simpele sequencer in het 6 diskette's tellende softwarepakket (Voyetra Orchestra of zoiets). Daar begon ik liedjes te componeren met alleen General midi geluidjes tot mn beschikking. Klonk hopeloos slecht, maar ik wist niet anders. Ik wist gewoon niet hoe de producers van op die cd's het deden. Er bestond immers nog lang geen internet om dat op te zoeken hoe zij dat deden! :confused:
In '96 zag ik in de winkel een Technomaker (van Easy Computing) liggen, maar dat werd niks, omdat ik het niet leuk vond dat er kant en klare samples bij zaten en dat er weinig vrijheid was om zelf lekker creatief te zijn. Net als Magix Musicmaker van nu eigenlijk :bekdicht:
Op een gegeven moment kwam ik in '96 aan een cd met allerlei programma's waaronder Cool edit '95!
Als ik toen dat programma niet per toeval had ondekt, had het ook heel anders kunnen lopen, want ik heb zoveel met dat programma gewerkt, later cool edit '96
Ik heb daar bijna een 10-tal afgewerkte nummers mee gemaakt zonder sequenser, puur knip en plakwerk met gesamplede beats van andere nummers, je kent het wel.
Veel later kregen we pas (2000) een veel snellere PC (PIII 600 MHz) met SB live en daar heb ik nog even wat gestoeid met Cubasis VST. Reason bestond toen nog steeds niet en Cubase kende ik alleen van naam, en kon het ook niet downloaden, dus wist nog niks van plugins af, en had ook nog geen hardware. Tja, ik was echt wereldvreemd kan je zeggen, terwijl ik wel de ambitie had.

- Eind 2001 kocht ik pas m'n eigen pc (P4 1.8 GHz, 512 RIMM) en toen ging het balletje pas echt rollen. ik heb er aardig wat goede spullen gekocht en nu ben ik pas bijna 3 jaar met weinig beperkingen écht "elektronische dansmuziek" aan het maken zoals het ongeveer hoort :)

Ik vind het leuk om een muzikale duizendpoot te zijn, omdat ik heel veel soorten dance leuk vind om naar te luisteren én te maken, maar als ik moet kiezen zijn de leukste drie stijlen denk ik toch:

- techno
- jungle/drum&bass
- (hard)club

Ik ken deze site al een tijdje maar heb me nooit echt verdiept in de inhoud van deze site, totdat iemand van de week deze site opnieuw onder mijn aandacht bracht.
Ik hoop (en weet) dat ik nog veel kan leren hier want ik merk al dat de algemene kennis hier behoorlijk hoog ligt en dat vind ik wel prettig, dus bij deze...

Thanks for having me! :doei:
 
welkom.jpg


:doei:
 
Van harte Welkom!!!!

Je had Fasttracker moeten ontdekken toen je nog met die 486 aan de gang was. Dat is een wereld programma om muziek te maken.
 
Bedankt voor zo'n lekker warm welkom allemaal :)

@ sander

Ja echt jammer dat ik toendertijd niemand anders kende die daar ook mee bezig was ;{
 
Re: Nieuwe Laatbloeier!

Origineel geplaatst door ChampionSound
vanaf m'n 11e had ik van mn spaarcentjes een Fender Squier elektrische gitaar gekocht en had een jaartje in een band van de muziekschool gespeeld. Vanaf m'n 12e stopte ik alweer met de gitaar omdat ik erop uitgekeken was (gelukkig heb ik beide gitaren nog steeds gehouden, kan in danceproducties altijd nog van pas komen)

Ehm... Beide gitaren? Een Fender Squier en een... Spaanse gitaar?

Welkom tevens! :doei:
 
Ehm verrek, er ontbrak inderdaad nog wat informatie. :o:
Ik had vanaf mn 8e ook nog 3 jaar gitaarles gehad op een acoustische (spaanse) gitaar. ;)

bedankt iedereen!! :luv:
 
Back
Top